Freeware source code obfucator ??
Fra : Soeren

Dato : 07-11-03 16:02

Jeg kan finde en del gratis bytecode obfucators, men jeg er ikke stødt på en
source code obfuscator, der er gratis.

Kan nogen hjælpe ??

På forhånd tak

--
Med venlig hilsen / Best regards

Søren Dalby

Fra : kgc

Dato : 11-11-03 09:20

Nu spørger jeg måske dumt - men så vidt jeg mener at huske, så er en
obfuscator et program der transformerer et program således at det bliver
svært at læse eller dekompilere. Korrekt?

> Jeg kan finde en del gratis bytecode obfucators, men jeg er ikke stødt på en
> source code obfuscator, der er gratis.
Jeg kan forholde mig til, at man, af hensyn til kopister, gerne vil gøre
sin bytecode svær at dekompilere - dvs. sørge for at den dekompilerer
til svært læselig kode. Men hvad kunne formålet med at gøre sin
kildekode svær at læse? Man distribuerer vel ikke kildekoden, hvis ikke
man ønsker andre skal læse den??

> Kan nogen hjælpe ??
Desværre nej, jeg er bare nysgerrig efter, hvad det er jeg ikke har
forstået

Mvh. Kasper

Fra : Anders Lybecker

Dato : 11-11-03 11:52

On Tue, 11 Nov 2003 09:19:43 +0100, kgc <nospam1@webspeed.dk> wrote:

>Nu spørger jeg måske dumt - men så vidt jeg mener at huske, så er en
>obfuscator et program der transformerer et program således at det bliver
>svært at læse eller dekompilere. Korrekt?

Yep

> [...]
>til svært læselig kode. Men hvad kunne formålet med at gøre sin
>kildekode svær at læse? Man distribuerer vel ikke kildekoden, hvis ikke

Man kan decompile .class filer og derfor se source koden.

>Desværre nej, jeg er bare nysgerrig efter, hvad det er jeg ikke har
>forstået

Nej, desværre kun til C#.

Anders Lybecker

Fra : Peter Lind

Dato : 11-11-03 21:22

Anders Lybecker wrote:

> Man kan decompile .class filer og derfor se source koden.

Nej det kan man nu ikke - man kan derimod se den dekompilerede kode. Og hvis
man bruger en obfuscator, så bliver den dekompilerede kode meget svær at
læse.

Så jeg undrer mig også over hvad man skulle bruge en sourcekode obfuscator
til - men der findes sikkert nogle - C folk har ligefrem en konkurrence om
at skrive det mest obfuscerede program, der stadig kan kompile.

Peter Lind

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-11-03 18:36

Peter Lind wrote:

> [...]
> obfuscator til - men der findes sikkert nogle - C folk har ligefrem en
> konkurrence om at skrive det mest obfuscerede program, der stadig kan

Ikke bare det, jeg har set eksempler på C programmer der ikke bare er
obfuscerede, men rent faktisk udskriver sig selv, *og* er palindromiske!
Antageligvist er obfusceringen dog kun et resultat af de to andre
karakteristika.

--
PeKaJe

"I'd love to go out with you, but I'm attending the opening of my garage door."

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 15-11-03 19:03

Peter Jensen wrote:
> Ikke bare det, jeg har set eksempler på C programmer der ikke bare er
> obfuscerede, men rent faktisk udskriver sig selv, *og* er palindromiske!

Her er et eksempel:

Author: Dan Hoey
Notes: Modified slightly by Joe Miller. This is not only self-printing, it's
a palindrome.

/**/char q='"',*a="*//**/char q='%c',*a=%c%s%c*/};)b(stup;]d[b=]d-852
[b)--d(elihw;)q,a,q,q,2+a,b(ftnirps{)(niam;031=d tni;]952[b,",b[259];
int d=130;main(){sprintf(b,a+2,q,q,a,q);while(d--)b[258-d]=b[d];puts(
b);}/*c%s%c%=a*,'c%'=q rahc/**//*"=a*,'"'=q rahc/**/

--
Jonas Kongslund

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-11-03 21:18

Jonas Kongslund wrote:

> [...]
> int d=130;main(){sprintf(b,a+2,q,q,a,q);while(d--)b[258-d]=b[d];puts(
> b);}/*c%s%c%=a*,'c%'=q rahc/**//*"=a*,'"'=q rahc/**/

Imponerende ... Lige en note, dog. Programmet *skal* være på en linje
(noget af en one-liner, ikke?). Hvis det bliver compilet med gcc 3.2.3
i den form det står, så compiler det med en enkelt warning. Output
mangler så bare 2 bytes præcist i midten, så den er ikke self-printing.

Når den så er på en enkelt linje, så compiler og virker programmet
perfekt. Som sagt, imponerende ...

--
PeKaJe

The game of life is a game of boomerangs. Our thoughts, deeds and words
return to us sooner or later with astounding accuracy.

Fra : Martin Kofoed

Dato : 12-11-03 08:21

On Friday 07 November 2003 16:02, Soeren wrote:

> Jeg kan finde en del gratis bytecode obfucators, men jeg er ikke stødt på
> en source code obfuscator, der er gratis.

Måske et tricky spørgsmål, men i disse tider, er det så ikke "yt" med
obfuscation af alting?

Jeg mener - class-filerne kan jo dekompileres alligevel, og v.h.a. gode
værktøjer kan man få et ganske fint indblik i klassers flow og virkemåde,
uanset hvad variable og metoder måtte hedde.

Der må også være en grund til, at de store spillere i Java-markedet ikke
obfuskerer deres applikationer, før de bliver released. De (bland andet
IBM) må jo have regnet sig frem til, at det slet ikke kan betale sig ...

--
Martin Kofoed

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 12-11-03 22:51

On Fri, 7 Nov 2003 16:02:20 +0100, "Soeren" <nospam@nospam.com> wrote:

>Jeg kan finde en del gratis bytecode obfucators, men jeg er ikke stødt på en
>source code obfuscator, der er gratis.

Nå men hvad med at bruge en almindelig bytecode obfuscator og derefter
decompilere koden, det skulle gerne give noget meget svært læsligt
kode, altså hvis det kan kan decompileres, det er så vidt jeg husker
lidt forskelligt

>Kan nogen hjælpe ??

Jeg kender den ikke selv men hvad med at prøve yGuard Bytecode
Obfuscator, den er gratis og kan hentes på:

http://www.yworks.com/en/products_yguard_about.htm

Hvis der er nogen har erfaringer med den vil jeg gerne høre dem også
gerne noget om integration med Ant.

mvh
Anders