JMagick problem
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 14:03

Hejsa,

Jeg sidder og arbejder med gif konvertering med JMagick, men har lidt et
problem, når det kommer til animerede giffer.

Min kode ser således ud :

public static byte[] resizeImage(File file, String dir, int width, int
height,String type,String cmd) throws IOException{
   try {

    ImageInfo ii = new ImageInfo(file.getAbsolutePath());
    MagickImage mi = new MagickImage(ii);
    logger.debug("[before transformImage] Er animeret image :
"+mi.isAnimatedImage());
    logger.debug("Dimension : "+mi.getDimension().toString());
    mi.transformImage("",width+"x"+height);
    logger.debug("Dimension : "+mi.getDimension().toString());
    logger.debug("[after transformImage] Er animeret image :
"+mi.isAnimatedImage());
    return mi.imageToBlob(ii);

   } catch (MagickException me) {

    logger.error("resizeImage Failed!" +me);
    return null;

   }

Og det virker lige efter planen, når det er jpg eller statiske giffer,
men ikke når vi snakker om animerede giffer.

Ved det første tjeck output skriver den "Er animeret image : true"

Ved det andet tjeck output skriver den "Er animeret image : false"

Så mi.transformImage har tilsyneladende gjort mit ellers fine animerede
gif til et statisk gif.

Er der nogen der kan hjælpe med mig det ?? Det driver mig til vanvid -
og jeg kan ikke finde noget om det på nettet :-|

På forhånd tak!

Mads

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-03 14:40