Function, Sum, hvordan ?
Fra : Per

Dato : 28-11-00 23:04

Visual Basic for Applications / Excell
Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan jeg definerer en funktion,
som lægger alle værdier sammen i en række af celler.
Det jer er ude efter er en tilsvarende funktion som f.eks. sum("a1:c20")

Med venlig hilsen
Per

Fra : Leo Heuser

Dato : 29-11-00 07:45

Per

Her er en ultrakort:
Indsæt funktionen i et modul (<alt><F11>, Insert > Module)

Function vbasum(rrange As Range) As Double
'leo.heuser@get2net.dk, november
vbasum = Application.Sum(rrange)
End Function

Fra regnearket bruges fx =vbasum(a1:c20)

Med venlig hilsen
LeoH

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 08:34