Volume-begrænsning på europæiske ipods
Fra : Anders

Dato : 28-11-03 19:39

Hej!
Er det virkelig sandt at de europæiske ipods ikke kan spille så højt som de
amerikanske? Nogen, der har en iPod og kan fortælle mig om den spiller "højt
nok" ?

//Anders

Fra : Anna

Dato : 28-11-03 20:15

"Anders" <gregersen_N_O_S_P_A_M_ :) @adslhome.dk> wrote:

> [...]
> amerikanske? Nogen, der har en iPod og kan fortælle mig om den spiller "højt

Hej Anders

Den spiller "pænt" højt... Det er i hvert fald nok til mig i de fleste
tilfælde - det sker kun en enkelt gang at jeg kunne tænke at der var
mere kraft i den (men det ville bestemt ikke være sundt). Så vidt jeg
ved findes der et "patch" man kan køre for at fjerne volume kontrollen
.... Prøv at kikke på ipodlounge.com - jeg mindes at have hørt om det,
men kan ikke lige huske hvor på siden.

mvh
Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Anders

Dato : 28-11-03 21:44

> [...]
> ved findes der et "patch" man kan køre for at fjerne volume kontrollen
> ... Prøv at kikke på ipodlounge.com - jeg mindes at have hørt om det,

Okay, jeg har lige endnu et par spørgsmål så. Når du bruger den, har du så
altid skruet helt op for lyden? Hvis du kører i bus eller befinder dig andre
stedet hvor der er lidt støj, kan den så overdøve det?

Er der forresten nogen der ved, om man kan returnere sin ipod selvom man har
brugt den? Altså, den koster 2.600 kr, og så ville det være ret irriterende
hvis jeg ikke var tilfreds med den.

//Anders

Fra : Anna

Dato : 29-11-03 08:37

> [...]
> brugt den? Altså, den koster 2.600 kr, og så ville det være ret irriterende

Jeg tror at der er en hel del forhandlere der matcher Apple Stores
politik om at give 14 dages returret (hvis du ikke er fuldt tilfreds).
Varen skal selvfølgelig retuneres i samme stand som den blev leveret i.
Jeg har lige returneret en ibook som havde været tændt og kørt nogle
timer (den viste sig godt nok at være DOA) men der var ikke nogle
problemer med det overhovedet.

Nej nej nej, der er ikke noget støj der overdøver den når du bruger den
på offentlige transportmidler - Jeg tror nærmere at det er dig der
bliver støjkilden

Jeg kører normalt på 50% til 80% af volumen. De eneste tidspunkter jeg
er på 100% er når jeg løbetræner... Det skal så lige siges at jeg har
valgt at købe mig et par in ear hvide Sony MDR EX71SL
(http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3060632140&category=
41002) høretelefoner i stedet for Apples (Apple's er dybt kritisable
efter min mening - bassen røg inden for 1 uge på min gamle 20 GB ipod...
men jeg spiller jo bas og nægter at høre på det bras - men sådan er det
jo som regel med medfølgende høretelefoner)... Jeg anbefaler at anskaffe
Sony øretelefonerne (6-23hz) - De er godt nok lidt dyre men jeg har
stadig ikke set bedre på markedet i den størelse (med mindre vi snakker
om nogen der er customised) Jeg har brugt mine i 1,5 år nu og de kører
bare godt.

Mvh
Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Anders

Dato : 29-11-03 13:10

> [...]
> stadig ikke set bedre på markedet i den størelse (med mindre vi snakker
> om nogen der er customised) Jeg har brugt mine i 1,5 år nu og de kører

Okay, tak for et godt svar :) Nu har jeg købt en iPOD, så får vi at se hvor
lang tid det tager dem at sende den.

//Anders

Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 29-11-03 22:29

notworking@stofanet.dk (Anna) wrote in message news:<1g56cr9.7aj4hg1dopfeuN%notworking@stofanet.dk>...

> [...]
> stadig ikke set bedre på markedet i den størelse (med mindre vi snakker
> om nogen der er customised) Jeg har brugt mine i 1,5 år nu og de kører

Jeg har heller ikke været helt tilfreds med Apples
iPod-høretelefoner... Bassen er ret dårlig, volumen er ok - kunne godt
have været lidt højere... Men jeg vil høre om nogen kender et sted
hvor man kan få HVIDE høretelefoner - enten "ørepropper" eller store
"headphones"... Synes ikke at kunne finde de Sony'er, Anna nævner, i
DK...

Mvh.

Kristoffer Lauritzen

Fra : Anna

Dato : 30-11-03 06:19

Kristoffer Lauritzen <crispy_king@get2net.dk> wrote:

> [...]
> hvor man kan få HVIDE høretelefoner - enten "ørepropper" eller store
> "headphones"... Synes ikke at kunne finde de Sony'er, Anna nævner, i

Nope, de hvide findes kun i Asien, jeg besluttede mig for at købe dem
fra IshoppingforU som udbyder på Ebay (efter at have set at mange fra
ipodlounge var rigtig godt tilfredse) - der var heller ingen problemer
med min transaktion. Høretelefonerne er som sagt virkelig gode og
pengene værd hvis du spørger mig.

mvh
Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/
iChat/AIM/ICQ: annabassand (AIM handle)

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 30-11-03 19:08

Anna wrote:
> Jeg tror at der er en hel del forhandlere der matcher Apple Stores
> politik om at give 14 dages returret (hvis du ikke er fuldt tilfreds).

Altså hvis man handler i en dansk on-line, eller postordre shop, så
siger loven man har 14 dages fuld returret.

Jeg er forøvrigt faldet over denne på nettet:

http://www.ipodsdirtysecret.com/

Måske det bør med i overvejelserne.

mvh

Bruno