DR
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-11-03 19:34

Flg. indtastet på Kontant i dag:

Mac-brugere kan ikke se tv på computeren. Det er diskrimination og
dårligt design. Public Service må vel betyde, at man leverer varen til
folket - også Mac-folket!

http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/?tv=true#iframe

De skal sq ha' det at vide, indtil de retter fejlen!

Fra : mbi

Dato : 28-11-03 19:57

For dårligt - de kan ellers godt - se f.ex. www.dr.dk/videnom

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-11-03 21:01

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> www.dr.dk/videnom
Alle lyd- og videofiler på dr.dk er i RealOne Player-formatet - bortset
fra DR Netradio!
skriver de på
http://www.dr.dk/nav/real/

Tak for linket - Anja Philip ser jeg også altid gerne på!

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-11-03 13:47

> [...]
> skriver de på
> http://www.dr.dk/nav/real/
>
> Tak for linket - Anja Philip ser jeg også altid gerne på!

Det samme gør sig gældende på TV2. Selvom man har RealOne playeren
installeret kan den ikke finde ud af at få de valgte klip i gang. Er der mon
en måde hvorpå man kan finde frem til linket til klippet og så paste det
direkte ind i playeren? Jeg har siddet og kigget i kildekoden, men det er
ikke min stærkeste side - og jeg fandt da heller ikke noget brugbart

Mvh, Michael P

Fra : Tom Dissing

Dato : 29-11-03 14:19

Kopier url ( link og skriv æble U) ...eller æble url/adresse paste, og det
hele spiller..
Bruger det hele tiden med wmf filer

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-11-03 23:05

> Kopier url ( link og skriv æble U) ...eller æble url/adresse paste, og det
> hele spiller..
> Bruger det hele tiden med wmf filer

Jamen problemet er bl.a. at jeg ikke kan finde url'en. Når man går ind på
http://nyhederne.tv2.dk/video/ og vil finde et klip skal man åbne sådan en
konsolfætter og derefter vælge klip. Derinde kan jeg ikke se url'en til de
enkelte klip og jeg har som nævnt rodet rundt i koden, men jeg kan ikke
greje hvordan det skal sættes sammen for at få den rigtige url.

mvh, Michael P

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 29-11-03 23:42

> [...]
> enkelte klip og jeg har som nævnt rodet rundt i koden, men jeg kan ikke
> greje hvordan det skal sættes sammen for at få den rigtige url.

Jeg ved ikke, om det er gørligt med alle audio-henvisninger - men jeg
har gjort det med P1 'Orientering' på fx. flg. måde:

1. Vælg fx. uge 48 i indeværende år:

http://www.dr.dk/orientering/ark0348.htm - kig på kildekoden:

Fra web-siden ved du, at første henvisning hedder: '28.11.03 Claus Hagen
Petersen' - så du søger ned i kildekoden, og ca. 1/6 nede står
henvisningen:

så det er da vist url'en til playeren!?

Som sagt gælder det vist desværre ikke alle DRs audio-henvisninger, men
prøv dig lidt frem - og god fornøjelse!

(Jeg synes også, jeg engang fandt en lettere måde at gøre det på, men
den har jeg desværre i mellemtide glemt!)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 30-11-03 12:48

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Er der mon
> en måde hvorpå man kan finde frem til linket til klippet og så paste det
> direkte ind i playeren?

Højreklik på linket og vælg "Kopiér henvisning til skuffe" (eller
lignende hvis Du bruger et andet program end Safari på dansk).

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 30-11-03 17:59

Henrik Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:
> Højreklik på linket og vælg "Kopiér henvisning til skuffe" (eller
> lignende hvis Du bruger et andet program end Safari på dansk).

*Højre*klikke på en Mac (mus)!!!?

Nej, nu er verden da først for alvor af lave - jeg har da aldrig hørt så
galt!

Godt man stadig har sin go'e gamle P6200 med _rigtig_ Mac mus! :))

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Morten Lind

Dato : 30-11-03 22:05

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> *Højre*klikke på en Mac (mus)!!!?
>
> Nej, nu er verden da først for alvor af lave - jeg har da aldrig hørt så
> galt!
>
> Godt man stadig har sin go'e gamle P6200 med _rigtig_ Mac mus! :))

egentlig også lidt diskriminerende overfor vi, der bruger venstre hånd
til musen, ikke?

Til gengæld er vi, der gør det, mere effektive, da vi ikke behøver at
flytte "skrivefingrene" fra tastaturet for at klikke en mus))))))
Hej fra
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-11-03 21:19

> Højreklik på linket

Jamen det kræver jo at jeg kan finde linket...

(og som nævnt andet steds er det ikke lige til i TV2s popup webtv-konsol)

Mvh, Michael P

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-12-03 11:56

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Jamen det kræver jo at jeg kan finde linket...
>
> (og som nævnt andet steds er det ikke lige til i TV2s popup webtv-konsol)
>
> Mvh, Michael P

Sorry - jeg fik vist svaret det forkerte sted. Jeg kan godt se at
fidusen kun virker på dr.dk

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-12-03 12:06

> Jamen det kræver jo at jeg kan finde linket...
>
> (og som nævnt andet steds er det ikke lige til i TV2s popup webtv-konsol)
>
> Mvh, Michael P

Sorry - mit indlæg var tiltænkt Hans Henrik Hansen.
--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 29-11-03 19:54

> [...]

> folket - også Mac-folket!
>
> http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/?tv=true#iframe
>
> De skal sq ha' det at vide, indtil de retter fejlen!

Ja det må man sige når det ligefrem påstås at man skal betale licens for
at bruge dr.dk!!!

- Jørgen