$2.500.000
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-11-03 22:46

Er nedenstående et nyt forsøg på at udsprede spam og virus?
Man skal reagere på denne forjættende meddelelse ved at sende en hilsen
til en nærmere angivet "claims agent.
Jeg citerer fra denne mail, som er sendt til én heldig person i hver
verdensdel. Mon det alligevel skulle være være tilfældet, at andre her
har fået brev fra Caroline?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

----------------------

Dato:
Søn, 23. nov 2003 23:24

Fra:
CAROLINE JENSEN <internationallottouk1@fsmail.net>

Svar-til:
internationallottouk1@fsmail.net

Til:
internationallottouk1@fsmail.net

Emne:
CONGRATULATIONS!

INTERNATIONAL LOTTO UK.
IL 9001 SANGRIHAM COURT,
ABINGER GROVE,
SE45TS.

FROM: THE DESK OF THE PROMOTIONS MANAGER,
INTERNATIONAL PROMOTIONS/PRIZE AWARD DEPARTMENT,
REF:EE/EGS/16-DD2751144 AND BATCH NO:53/1014/NBM.

ATTENTION: Sir/Madam,
RE/AWARD NOTIFICATION

We are pleased to inform you of the announcement today, 23rd of
NOVEMBER, 2003, of winners of THE INTERNATIONAL LOTTO PROGRAMS held on
the 4TH NOVEMBER, 2003 as part of our END of the year bonanza.

You or your company, attached to ticket number 034-1416-4612-750, with
serial number 6521-11 drew the lucky numbers 31-51-22-24-39-43, and
consequently won the lottery in category B.

You have therefore been approved for a lump sum pay out of US$2,500,000
in cash credited to file REF:EE/EGS/16-DD2751144

This is from total prize money of US$12,500,000.00 shared among 5
winners in this category. All participants were selected through a
computer balloting system drawn from 96,000 names from Middle East,
Asia, Africa, Canada, Europe and North America and Oceania as part our
International Promotions Program, which is conducted annually.

Fra : Peter Ursin

Dato : 25-11-03 23:09

"Ove Steen Smidt" <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg citerer fra denne mail, som er sendt til én heldig person i hver
> verdensdel. Mon det alligevel skulle være være tilfældet, at andre her

Det er sikkert en variant af den der "afrikanske diktatur der skal have
overført penge til udlandet og......"
Mon ikke efter nærmere korrespondance man bliver bedt om at betale et lille
gebyr for at ordre papirerne så man kan få udbetalt sin gevinst.

mvh
Peter

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 26-11-03 09:50

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> Jeg citerer fra denne mail, som er sendt til én heldig person i hver
> verdensdel. Mon det alligevel skulle være være tilfældet, at andre her

Får en hel del af disse på min mozilla mail adresse
Hører til i kategorien 'Advance Fee Fraud'
Hvis du kontakter dem, så er der lige et ekspeditionsgebyr, bankgebyr el
lign, der skal erlægges, inden pengene kan udbetales.

Det er en variant over Nigeriabreve/419-svindel
Som regel er deres tlf.nr i Holland

Det sidste jeg så ang. statistik over den slags anslår at de tjener
omkring 5 millarder $ om året på den slags ?!?!?

Men hvis du har en email konto du kan 'ofre' og du ikke kan spores
tilbage til, så prøv endelig at kontakte dem og få dig et billigt grin
på deres bekostning: http://www.419eater.com/ . Der er nogen, der har
gjort det til en sport at drille disse 419'ere. Der er oven i købet
nogen, der har fået både guld og penge ud af dem !!!

Generelt :
Hvis tilbuddet er for godt til at være sandt, så er det svindel !!!

Men hvis du vil vide mere, så hop ind på http://www.theregister.co.uk/
og udfør følgende søgninger i deres artikeldatabase :
1) '419 scam' 2) '419 fraud' 3) 'lottery scam'

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-11-03 00:17

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> [...]
> og udfør følgende søgninger i deres artikeldatabase :
> 1) '419 scam' 2) '419 fraud' 3) 'lottery scam'

Har kigget. Har ingen intentioner om at forsøge lykken med et svar. Der
må jo findes en del naive sjæle rundt om i verden, der tror så meget på
den slags breve, at det kan betale sig for bagmændene.

Ove Steen