Må jeg prøve din MC - så må du prøve min M~
Fra : Peter Sindrup

Dato : 16-04-01 15:44

Hej alle,

Jeg syntes at et at de største problemer med at vælge ny/anden MC,
er at det er så hulens svært at komme til at prøve sin drømmemodel,
da det ikke er mange forhandlere der er villige til at give lade en prøve
deres modeller. Det være sig nye som brugte.

Var det ikke en ide' at vi lavede en lille "forening" af mennesker der ikke
er så hysteriske med at lade andre mennesker få en tur på deres MC?
Som så til gengæld kunne få lejlighed til at prøve en masse spændende
motorcykler.
Det skulle selvfølgelig foregå inden for nogle rammer, hvor man naturligvis
har "vetoret"
hvis der kommer en "båtnakke" som man ikke stoler på.
Man kunne forestille sig at man kørte en tur sammen på hinandens MC.
Det ville jo nok lægge en vis dæmper på vildskaben.

Jeg glæder mig meget til at høre om der er stemning for ide'en,
og jeg stiller gerne op som første medlem, med min BMW K100RS 1990 med ABS

--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 16-04-01 16:07

Peter Sindrup wrote:
> [...]
> er så hysteriske med at lade andre mennesker få en tur på deres MC?
> Som så til gengæld kunne få lejlighed til at prøve en masse spændende

Jeg synes det lyder som en fed idé - problemet er så at jeg gerne vil
prøve Bandit1200/600 og FZ1.
MEN med standen på min nuværende studenter-mc (skal kun holde denne
sæson), er der jo nok ikke så mange der er interesseret (jf. følgende
mail) - jeg var vel ikke helt ædru...

Mvh.
   Nicolai H.

P.S. Lad være med at køre vinterkørsel - det RUSTER...
-----------------
Kære Pimser

Jeg må med bedrøvelse medele at min pede er blevet alvorligt syg, og at
jeg
nu går med alvorlige tanker i retning af eutanasi. Drabet ville således
foranledige en tur til Holland med en ordentlig dunk petroleum. Dernede
vil
jeg afsøge et passende roligt og ubefærdet sted, hvor det stakkels kræ
kunne
overhældes med den brandbare vædske og stille sendes til himmels - måske
enddag sende den til bloksbjerg!?

Grunden til mine dystre overvejelser er, at der efter lang tids sygdom
nu er
tilstødt komplikationer, der giver sig udslag i følgende symptomer:

Igår:
- Opdagede at bagsvingeren er gennemtæret (læs: STORE HULLER) lige
foran
dækket - ergo er bagsvingerens struktur nedbrudt for stedse.
- Omdrejningstælleren døde.
Idag:
- Centralbenet bukkede som en slatten banan grundet tæring, side
benet
virker stadig, men det har jeg ikke særlig stor tiltro til.

Andre symptomer:
Forgaffelbene er tæret i cromen, således at de river hul i
pakningsdåserne - derfor står der oile ud over cyklen, indtil der ikke
længere er oile i benene (der er igen oiler i benene nu).
Baghjuls leje er slidt.
Forhjuls leje er slidt.
Motoren kommer med en sær rytmisk tikken - tror det er knastkæden...
Lygten sidder med en skrue istedet for 3.
Det er kun indikatoren til 4 gear der virker (mod alle seks +
frigear).
Den æder oile som om det var sovepiller/arsenik.
Den ene tænspole er loddet og lappet med malertape.
Forbremselyset virker ikke (igen!).
Venstre forblinklys er smadret/lappet med alm. klar tape.
Højre bagblinklys er støttet af tape.
Bagdæmperne ved absolut ikke hvad dæmpning er (oilen gik vist for
længe
siden).
Selve skiven til omdrejningstælleren sidder løst, og drejer derfor
melankolsk rundt under kørsel.
Kompressionen er lav.
Matalprofilen i det aftagelige sæde er rustet igennem og bryder
sikkert
snart sammen.

Forleden var den under en livsforlægende akut operation, hvor hele sædet
fik
et skær af sølv (læs: det flækkede sæde blev dækket med gaffa), hvilket
peden resolut svarede hved at gøre opmærksom på sædet alm. stand, da jeg
fjernede ca. ½kg rust fra bordet efter operationen.

Som den eneste slægtning til peden, har jeg dog af forskellige årsager
svært
ved at lade den dø sin stille død, med mindre jeg bliver stoppet at en
hvis
hvid/blå _rust_bil, der sikkert resolut anklager mig for MC-mishandling
og
skyder min lidende pede på stedet...

Begravelsen vil forhåbentlig finde sted efter sæsonen, og vil foregå i
bål
og brand. Ekstra petroleum/dynamit kan sendes til undertegnede.

De sørgliste hilsner
Nicolai H. - der i skrivende stund tager forskud på sorgerne og
drikker gravøl.

Fra : RadioMan

Dato : 16-04-01 16:31

- Af hvilken familie er din tæt på afdøde slægtning???

--
"Everything i write will be misunderstood. Please do not be angry. I'm just
a Dumb Blonde Danish Boy"

Fra : Per Pedersen

Dato : 16-04-01 18:56

Peter Sindrup <psindrup@netdesign.dk.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3adb0582$0$5727$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> [...]
>
> --
> Peter Sindrup
> (remove dot com in E-mail address for reply)

Jeg er med.

Suzuki GS 450 fra 1984
2 stk Suzuki GSF 600 Bandit
MZ Saxon Tour 251
Aprilia AF1 125 RR
Og havde ideen været en uge gammel var der mulighed for en Yamaha RD 350.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Morten Juel

Dato : 16-04-01 21:17

Tjaa, men hevm vil prøve en XS400 Seca ? hehe

Mvh
Morten

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-04-01 21:46

> Jeg glæder mig meget til at høre om der er stemning for ide'en,
> og jeg stiller gerne op som første medlem, med min BMW K100RS 1990 med ABS

Jeg vil da gerne prøve din K100. så må du prøve min Honda Havelåge årg'80

Jesper
CX500

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 16-04-01 22:13

"Jesper Pedersen"
> skrev
>
> Jeg vil da gerne prøve din K100. så må du prøve min Honda Havelåge årg'80
>
> Jesper
> CX500
********************
Min 125'er vil jeg da også gerne udlåne, men 600'eren - næ nej.
Jeg tror generelt det vil være nemmere at låne en kone end en mc

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 17-04-01 04:53

On Mon, 16 Apr 2001 23:13:05 +0200, Jens S., Esbjerg wrote:

> Min 125'er vil jeg da også gerne udlåne, men 600'eren - næ nej.
> Jeg tror generelt det vil være nemmere at låne en kone end en mc

Noget siger mig, at dette ville være det helt rette forum til at
etablere en konebytningsforening via..

--
Stig
(har dog ingen kone at bytte med)

Fra : Buck

Dato : 17-04-01 09:06

Hmm, hvis nogen har en X-eleven jeg må prøve vil jeg overveje at stille
konen til rådighed så længe
(håber ikke hun læser med her!!!!)

/Buck
CB550F

Fra : Anneli

Dato : 19-04-01 00:19

"Buck" <buck@sol.dk> skrev i en meddelelse news:9bgtiu$rsg$1@sunsite.dk...
> Hmm, hvis nogen har en X-eleven jeg må prøve vil jeg overveje at stille
> konen til rådighed så længe
> (håber ikke hun læser med her!!!!)

I er stride er I ;0) Min kæreste plejer at sige, at man ikke låner hverken
sin kone eller sin MC ud! :0)

Og nej, I må ikke låne min den lille gule (ikke fordi jeg tror I gider ;0)

--
Stor hilsen Anneli
Suzuki GZ 250 Marauder, lysegul :0) + Jawa mv.

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 19-04-01 17:00

Anneli wrote:

> I er stride er I ;0) Min kæreste plejer at sige, at man ikke låner hverken
> sin kone eller sin MC ud! :0)

Men vi vil ikke laane din kaereste Annelli.......

Ian, nl
(Man maa vel godt laane sig selv ud ?? ,)

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 19:51

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en

> [...]
hverken
> sin kone eller sin MC ud! :0)
> Og nej, I må ikke låne min den lille gule (ikke fordi jeg tror I gider

Du har ret:
gider hverken prøve GN'eren, eller din sambo

--
Armand.

Fra : Anneli

Dato : 19-04-01 22:07

> Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en

> Du har ret:
> gider hverken prøve GN'eren,
GZ, Armand! GZ, sig efter mig: GZ ;0)

>eller din sambo
Han er ellers vældig sød :0)

Anneli, kan _ikke_ lånes ;0)

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-04-01 22:13

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev >
> Han er ellers vældig sød :0)

Må jeg så låne ham?

--
Susanne

Fra : Anneli

Dato : 19-04-01 22:21

"Susanne Lund Pedersen" <susanne@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> "Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev >
>
> Må jeg så låne ham?

Nixen ;0) Men hvis du spørger rigtig pænt, må du prøve min Jawa ;0)

Anneli

Fra : Armand

Dato : 20-04-01 09:27

> GZ, Armand! GZ, sig efter mig: GZ ;0)

Av - av - av! Ikke slå!

GEE-SÆT!
Undskyld!

--
Armand.

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 17-04-01 10:20

"Stig H. Jacobsen" wrote:

> Noget siger mig, at dette ville være det helt rette forum til at
> etablere en konebytningsforening via..

tjaa, ideen er ganske god synes jeg, og hvis man netop koerte ved siden
af hinanden paa hver sin mc, og altid kunne sige stop, saa burde der vel
ikke vaere noget i vejen. Desuden, ogsaa lige en paamindelse om, hvad
der er ridset er koebt, saa er jeg klar. Jeg er i Aalborg den 24 maj ->3
juni paa torden-esset, saa hvis nogle har en mc og gerne bvil proeve et
tordenes, saa medbring 0.5 L 10W-40 olie og vi koerer en lille tur

Ian, nl, stadigvaek oliefyr.

Fra : brian jensen

Dato : 17-04-01 17:39

jeg er villig til at stille konen til rådighed til jørund når han får gsxr
1000èren hun er 28 jeg ved ikke lige hvor langt hun har gået men der er ikke
de store problemer med hende

gsxr brian

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 21:12

brian jensen <b.z@vip.cybercity.dk> skrev i en
> jeg er villig til at stille konen til rådighed til jørund når han får
> gsxr 1000èren hun er 28 jeg ved ikke lige hvor langt hun har gået men
der
> er ikke de store problemer med hende

- - - - Og hvad fanden - Hun slides jo ikke for en femøre

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 20:06

Ian Rasmussen <ianr@wm.estec.esa.nl> skrev i en

> ................saa hvis nogle har en mc og gerne vil proeve et
> tordenes, saa medbring 0.5 L 10W-40 olie og vi koerer en lille tur

GRILL

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-04-01 19:16

Stig H. Jacobsen <nzaa7en001@sneakemail.com> skrev i en

> Noget siger mig, at dette ville være det helt rette forum til at
> etablere en konebytningsforening via..

Og jeg tør heller ikke blande mig omkring sådant:
Sæt fruen pludselig fandt sig sammenlignet med en Adly 100'er eller MZ

På den anden side så skal hun være tilfreds med at det ikke er en GL
1800

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 17-04-01 23:00

Armand skrev ...

>På den anden side så skal hun være tilfreds med at det
>ikke er en GL 1800

Eller en Boss Hoss

Jeg tror min Lisbeth er en KTM 380 SX.
Hidsig og ustyrlig, og tjener egentlig ikke noget fornuftigt formål, men er
dog med på den værste.
By the way - hun læser heller ikke med her

Pein

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-04-01 23:28

Pein wrote:

> [...]
> er dog med på den værste.
> By the way - hun læser heller ikke med her

*GRILL*
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 18-04-01 15:25

Pein wrote:

> Hidsig og ustyrlig, og tjener egentlig ikke noget fornuftigt formål, men er
> dog med på den værste.

En tur paa en thunderace for en tur paa.... ??

Er man en gris hvis man helst vil proeve en helt ny model som foerst
skal koeres til ??

Ian, gris.

Fra : Peter Sindrup

Dato : 18-04-01 18:15

Ian Rasmussen skrev i meddelelsen <3ADDA3B1.7A8B0F72@wm.estec.esa.nl>...
>Pein wrote:

>Er man en gris hvis man helst vil proeve en helt ny model som foerst
>skal koeres til ??

JA! Men er det ikke også OK?

Peter

Fra : Armand

Dato : 18-04-01 19:57

> Er man en gris hvis man helst vil proeve en helt ny model som foerst
> skal koeres til ??

Du er helt sikkert en gris!
Dette eftersom at jeg er sikker på at du ikke gider teste noget der er
over 16 år gammelt

--
Armand.
(der skaffede sig af med sin seneste model da den fyldte 13, men

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 19-04-01 15:41

[Snip]
> Armand.
> (der skaffede sig af med sin seneste model da den fyldte 13, men
> har en med fra '81 med et ordentligt brystmål boende i kælderen)
[snip]

CBX ???
BossHoss ???

Stones

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 19:07

Niels Bager Bæk <nbb@cc-electronic.dk> skrev i en
> [Snip]
> [snip]
>
> CBX ???
> BossHoss ???

Den første er nærmest, men ikke rigtig!

Try again

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-01 23:22

Armand wrote:

> Niels Bager Bæk <nbb@cc-electronic.dk> skrev i en

> Den første er nærmest, men ikke rigtig!
>
> Try again

Den er da nem. Det er sådan en Benelli, men jeg kan ikke lige huske hvad
den hedder :-/ Jeg har set den i en masse gamle blade
Jeg mindes at huske noget med en ret sjov (std.) udstødning...

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 20-04-01 00:27

> Den er da nem. Det er sådan en Benelli, men jeg kan ikke lige huske hvad
> den hedder

Benelli 750 Sei?

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-01 23:40

Steen S. Schmidt wrote:

> Benelli 750 Sei?

Jeps, det er den

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 19-04-01 16:51

Armand wrote:

> Du er helt sikkert en gris!

tjooaaaeeehh, ikke efter Amsterdam-standard

> Dette eftersom at jeg er sikker på at du ikke gider teste noget der er
> over 16 år gammelt

He he, faktisk har jeg tidligere koert paa en model fra 79, men en
saadan kraever meget opmaerksomhed. Faktisk kan man sige at med alderen
bliver de mere kraevender, og man skal spytte flere og flere penge i dem
for blot at faa mindre og mindre koereglaede. Man mister simpelthen
lysten til en tur, med mindre man selfoelgelig bliver helt nostalgisk
ved synet og taenker, "gad vide om den stadigvaek kan", og man saa nyder
det lidt langsomme tempo og bloede kurver, imod en rigtig raeser tur med
skarpe sving og kiggende paa himlen derefter ne i jorden osv osv.
Personligt blev jeg traet af det, og synes at kravene fra en gammel
model efterhaande oversteg hvad jeg gad putte deri, og tiden det tog
foer end chromen skinnede var alt for lang iht en ny model. Derfor
anskaffede jeg mig en naesten ny model, som jeg dog for tiden overvejer
at skifte ud til en sprit-ny, som bare fungerer og giver mig kriller
efter en tur, hele tiden.

> (der skaffede sig af med sin seneste model da den fyldte 13, men
> har en med fra '81 med et ordentligt brystmål boende i kælderen)

he he, 20 aar er skam en fin alder; en saadan har jeg ogsaa, og saa har
jeg en MC der kun er 4

Ian, gris.

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 20:34

> he he, 20 aar er skam en fin alder; en saadan har jeg ogsaa, og saa
har
> jeg en MC der kun er 4

Tjaeh :-/
Hvis ikke at den var adskilt i tusinde stumper

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-04-01 21:09

> [...]
> Jeg glæder mig meget til at høre om der er stemning for ide'en,
> og jeg stiller gerne op som første medlem, med min BMW K100RS 1990

Fremragende ide!

Jeg køber straks en Adly 100'er scooter eller en MZ'er og melder mig
under fanerne

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 17-04-01 17:39

Peter Sindrup skrev ...

>Var det ikke en ide' at vi lavede en lille "forening" af mennesker der ikke
>er så hysteriske med at lade andre mennesker få en tur på deres MC?

Gerne for min skyld.
Et stk. TransAlp og et stk. Yamaha DT125R i offroad-trim.

>Jeg glæder mig meget til at høre om der er stemning for ide'en,
>og jeg stiller gerne op som første medlem, med min BMW K100RS 1990 med ABS

Det var jo en god start.

Pein

Fra : Tommy

Dato : 21-04-01 03:35

Jeg er med, kører på en voldtunet ZX9R men kunne godt tænke mig at prøve
nogle kraftige "LeanBack" maskiner.

TR

Peter Sindrup skriver: