Spørgsmål om iSync og netværk!
Fra : Thomas Yde Fotografi

Dato : 24-11-03 17:36

Hej NG!

Kan I ikke hjælpe mig lidt her?

1.
Jeg bruger iCal på min stationære og min mobil telefon via Bluetooth. Nu vil
jeg gerne kunne bruge min bærbare Mac også og lade den synkroniserer med min
stationære. Det troede jeg så at jeg kunne via Bluetooth også og købte
derfor en USB adapter mere, men det virker tilsyneladende ikke. Iflg. Isync
skal det gøres gennem .Mac kontoen, men det kræver jo at den bærbare er på
nettet. Hvilket leder til næste spørgsmål.....

2.
Kan jeg ikke lave et netværk mellem min stationære til min bærbare Mac uden
den syre Mac løsning med 2 gange airport kort og en en airport station. Er
der noget i vejen for at købe PC netværk sæt. Det burde vel være det samme,
eller hvad? Hvis det kan lade sig gøre hvad skal jeg så købe?

Håber I kan hjælpe!
På forhånd tak!

Venligst....

yde

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 24-11-03 18:17

Thomas Yde Fotografi <fotograf@thomasyde.dk> wrote:

> 2.
> Kan jeg ikke lave et netværk mellem min stationære til min bærbare Mac uden
> den syre Mac løsning med 2 gange airport kort og en en airport station.

Medmindre du har noget imod at bruge ledninger vil jeg da foreslå at
købe en netværksledning, med RJ45 stik (går for at være almindelige
netværksstik - de er lidt bredere end telefonstik (RJ11) og samme type
som ISDN stik) i begge ender.

Hvis det er nyere macintosh computere (går jeg udfra det er siden de kan
klare airport kort), så behøver du sågar ikke at tænke på om
netværksledningen er krydset eller ej, da de har den funktion der hedder
"Auto-MDI/MDX". Det er dog nok at blot den ene af computerne
understøtter "Auto-MDI/MDX".

Når de to computere er forbundne skal der sættes netværk op imellem dem,
det gøres nok lettest ved at dele internetforbindelsen fra den
stationære computer (under kontrolpanel - deling), da den så vil stå for
netværksopsætningen for den anden. Men det kan være der er nogen der har
en bedre ide her.

- Jørgen