hente mail
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 23-11-03 17:00

Jeg ændrede min mailadresse igår da jeg længe har været plaget af spam.
Med min ny adresse kan jeg godt sende men ikke modtage emails med
programmet Mail. Derimod er der ingen problemer med Outlook Express i
classic. Hvad kan jeg have lavet forkert, jeg har ændret adressen i
Systemindstillinger/internet/E-post
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-11-03 17:30

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> programmet Mail. Derimod er der ingen problemer med Outlook Express i
> classic. Hvad kan jeg have lavet forkert, jeg har ændret adressen i

Man henter normalt post via POP og sender med SMTP.
Kan det være en hjælp?
Pas i øvrigt på at ikke et lille ordmellem skulle ha sneget sig.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 23-11-03 18:37

> Man henter normalt post via POP og sender med SMTP.
> Kan det være en hjælp?
> Pas i øvrigt på at ikke et lille ordmellem skulle ha sneget sig.
>
> /Preben

Det der undrer mig er at jeg har skrevet nøjagtigt det samme i
kontrolpaneler/internet i classic, som i E-post i OS X, jeg fatter det
ganske enkelt ikke.
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-11-03 18:45

> [...]

> Det der undrer mig er at jeg har skrevet nøjagtigt det samme i
> kontrolpaneler/internet i classic, som i E-post i OS X, jeg fatter det

Kan snart ikke huske Jaguaren mere og bruger ikke Mail.app selv,
men skal du ikke konfigurere en konto i Mail.app?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 23-11-03 18:54

> Kan snart ikke huske Jaguaren mere og bruger ikke Mail.app selv,
> men skal du ikke konfigurere en konto i Mail.app?
>
> /Preben

Jo, men det har jeg gjort. Jeg tror jeg vil se TV-avis og se om jeg har
bedre held imorgen.
mvh
Hans Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-03 21:39

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Jo, men det har jeg gjort. Jeg tror jeg vil se TV-avis og se om jeg har
> bedre held imorgen.

Det hele kommer jo an på, hvilket arrangement, du har med din udbyder.
Har du en almindelig e-mail-konto hos din udbyder kan du ikke bare ændre
din e-mailadresse på din egen computer. Den skal ændres på din udbyders
server. Ellers ved udbyderen da ikke, at mailen skal sendes til din
konto. Der må være en måde, du kan logge ind hos udbyderen via dennes
hjemmeside og ændre den e-mailadresse, der skal tilknyttes din konto.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 23-11-03 22:49

> [...]
> konto. Der må være en måde, du kan logge ind hos udbyderen via dennes
> hjemmeside og ændre den e-mailadresse, der skal tilknyttes din konto.

Der hoppede kæden altså af, kære doctor

Hans skrev jo "Derimod er der ingen problemer med Outlook Express i
classic." i sit første indlæg.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-03 23:22

> Der hoppede kæden altså af, kære doctor
>
> Hans skrev jo "Derimod er der ingen problemer med Outlook Express i
> classic." i sit første indlæg.

Nå for Søren. Jeg har haft lidt travlt de sidste par dage, så jeg har
skimmet indlæggene lidt hurtigt. Hvis det virker i et andet program, så
er der jo ikke andet for end at gennemlæse indstillingerne ekstra
grundigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 23-11-03 23:26

> Der hoppede kæden altså af, kære doctor
>
> Hans skrev jo "Derimod er der ingen problemer med Outlook Express i
> classic." i sit første indlæg.
>
> /Preben

Det er netop det. Jeg har Telia ADSL men telia time til mail, der er en
side man selv kan logge ind på og ordne den slags ting, men problemet må
være på min egen computer da det fungerer under classic. Jeg formoder at
det er fordi tingene er sat forskelligt op i classic og OS X, men jeg
vil gå videre imorgen, orker ikke så meget mere idag.
Mvh
Hans Jørgen