T68i, flere kalendere?!
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-11-03 21:05

Jeg overvejer stærkt et af de tilbud, som går på de sidste af
SonyEricssons T68i som erstatning for min gamle Ericsson T29s (uden at
sammenligne de to iøvrigt .
Jeg har en Palm Zire med Palm OS4 - den kan kun synkronisere 1 kalender,
hvorfor jeg har alt i en kalender i iCal, men jeg ville have det lettere
med flere forskellige kalendere (jeg underviser flere klasser, som det
er smart at "give" hver sin kalender).
Kan T68i synkronisere flere kalendere og vise dem samtidigt i displayet?
Hvis ikke, fra hvilken version mobil kan man det? Har nogen hørt om
"gode tilbud" på den slags?
--
Poul

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-11-03 22:32

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> Kan T68i synkronisere flere kalendere og vise dem samtidigt i displayet?
> Hvis ikke, fra hvilken version mobil kan man det? Har nogen hørt om

Jeg er ikke helt sikker på hvad du efterlyser?! Jeg har p.t. 3 iCal
kalendere samlet i min T68i synkroniseret via husets Powermac G4; min
kones, min egen og min egen på min TiBook. Disse tre synkroniseres fint
i et hug, men som sagt så samles de i én kalender i telefonen. Er det
det du efterlyser. (Dette burde Palm Zire vel også kunne.)

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 23-11-03 16:51

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> kones, min egen og min egen på min TiBook. Disse tre synkroniseres fint
> i et hug, men som sagt så samles de i én kalender i telefonen.

Så synkroniserer du kun den ene vej? Du kan jo ikke rette noget i
telefonen, som så gælder i iCal?!
Hvad med overlappende aftaler - sletter telefonen dem ikke?
Det jeg efterlyser er netop et antal kalendere samlet i en iCal og i en
mobil enhed, men jeg må ikke miste noter til aftalerne eller lignende,
for det er forberedelsesnotater, dagsordener etc.
Når jeg retter i noget i Ziren (og den kommende telefon) skal det helst
lande i den rigtige kalender, f.eks. "7.a matematik" - det kan Ziren
vist ikke. Jeg kører ihvertfald med en samlet kalender lige nu, men
modtager hjertensgerne tips og tricks til "workarounds".
--
Poul

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-11-03 18:02

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Så synkroniserer du kun den ene vej? Du kan jo ikke rette noget i
> telefonen, som så gælder i iCal?!

Jeg synkronisere begge veje, men de aftaler som kommer fra telefonen kan
kun sættes ind i én kalender. (Jeg har så valgt min egen kalender på
PowerMac'en.)

> Hvad med overlappende aftaler - sletter telefonen dem ikke?

Overlappende aftaler slettes ikke. De fremkommer side om side.

> [...]
> vist ikke. Jeg kører ihvertfald med en samlet kalender lige nu, men
> modtager hjertensgerne tips og tricks til "workarounds".

Noter osv. mister du nok ikke, men det du beskriver tror jeg desværre
ikke kan lade sig gøre. Alle dine kalendre vil ende op i én stor på
telefonen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-03 20:28

> Noter osv. mister du nok ikke, men det du beskriver tror jeg desværre
> ikke kan lade sig gøre. Alle dine kalendre vil ende op i én stor på
> telefonen.

Men hvis man retter noget på Zire, kan iCal godt finde ud af, hvilken
kalender det hører til. iCal må holde styr på det på en eller anden
måde. Man kan bare ikke bestemme fra Zire, hvilken kalender, et emne
hører til. Hvilken kalender, emner, man opretter på Zire, hører til,
angiver man i iSync. Jeg vil tro, telefonen fungerer på samme måde.
--
Henrik Münster
Esbjerg