disccopy under panther
Fra : Anna

Dato : 22-11-03 14:22

Hej NG

Skal lave en kopi af en disk og den version af toast som jeg normalt
bruger virker vist ikke under 10.3 - hvorn kopieres en CD lettest? skal
jeg lave en image fil? Hvordan gøres dette lettest?

Undskyld det dumme spm. meeeeeen det er lidt vigtigt

Mvh
Anna

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-11-03 19:17

Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> jeg lave en image fil? Hvordan gøres dette lettest?
>
> Undskyld det dumme spm. meeeeeen det er lidt vigtigt

Ikke spor dumt! Selv har jeg bikset en del for at finde det. Pointen er
at Apple har valgt at gemme det i værktøjet "Disk utility" eller
"Diskværktøj". Og det er da ikke til at vide!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Anna

Dato : 23-11-03 09:30

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Ikke spor dumt! Selv har jeg bikset en del for at finde det. Pointen er
> at Apple har valgt at gemme det i værktøjet "Disk utility" eller
> "Diskværktøj". Og det er da ikke til at vide!
>
> Stig

Hej Stig

Tak for svaret. Jeg har nu fundet ud af at jeg kan trække mapper så de
vist nok kan brændes, men jeg vil gerne kopiere en CD og sikre mig at
den er identisk til den originale - bør man så ikke lave en image fil af
CD'en? Hvordan gør man det? Jeg kan se at der er i "image" menuen kan
laves en ny ud fra en device. Desværre er det ikke muligt at vælge denne
option for mig. Jeg ved ikke hvad halvdelen af funktionerne i "disk
utility" går ud på så måske misser jeg noget helt åbentlyst?

Det kan da ikke passe at det skal være så svært at kopiere en CD kan
det? Det kan da ikke passe at der ikke er en funktion der hedder "copy
CD?" kan det? mmmmmmmm - skumle...

Mvh
Anna

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-11-03 14:50

> [...]

> option for mig. Jeg ved ikke hvad halvdelen af funktionerne i "disk
> utility" går ud på så måske misser jeg noget helt åbentlyst?

Du er på rette kurs. I min danske udgave af Diskutility har jeg et
vindue delt i to hvor den venstre side rummer de tilsluttede diske. Hvis
jeg propper en almindelig Mac-formateret disk i, kommer den op her men i
tre niveauer (i modsætning til hvad jeg ser på mit skrivebord)

Det første niveau viser tilsyneladende selve drevet, drev-navnet
(MATSHITA...) kommer ihvertfald frem. Lige under er der et niveau der
hedder "Sesion1" og til slut kommer det navn jeg selv har givet CD'en og
som den viser sig med på skrivebordet.

Hvis jeg vælger den sidste (gør den aktiv) kan jeg gøre følgende:
Gå i menuen "Billede" (image!) og vælg Ny->Billede fra .....(navn på
disk) og får herefter mulighed for at lave en disk-kopi ligesom vi er
vandt til.

åber det hjælper lidt på skumleriet

Stig

Fra : Anna

Dato : 24-11-03 07:35

> [...]

> Gå i menuen "Billede" (image!) og vælg Ny->Billede fra .....(navn på
> disk) og får herefter mulighed for at lave en disk-kopi ligesom vi er

Hej Stig,

Det funker mange tak for den udførlige beskrivelse - det løste mit
problem. Ha en god uge

Mvh
Anna