Edb.mac´s fremtid ser lys ud:-))
Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-11-03 09:15

Hej allesammen

Nu er jeg HELT rolig , edb.mac er oppe i omdrejninger igen, PRAGTFULDT!!

Jeg føler mig lidt som i filmen: Being John Macowich......
Jeg kan ikke få nok, og vil hele tiden ind i CPU´en ad den lille
bagdør )

Og I er sgu´gode!!! Hvis man ikke lige forstår stoffet, så giver I altid
en trøstepræmie i form af en solid griner! ;-D

Knus.
Lone

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-11-03 11:34

> Nu er jeg HELT rolig , edb.mac er oppe i omdrejninger igen, PRAGTFULDT!!

Jeg nyder som Wintel bruger også godt af gruppen :)
Altid spændende at kigge konkurrenten over skuldrene.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Per Madsen

Dato : 21-11-03 18:30

Dr.Ralph <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> Jeg nyder som Wintel bruger også godt af gruppen :)
> Altid spændende at kigge konkurrenten over skuldrene.

Jeg synes faktisk det er helt befriende at du tuller rundt herinde

Istedet for at vi spilder krudtet på meningsløse diskussioner om hvilket
OS der er "bedst" (der findes alligevel ikke et endegyldigt facit), er
det bedre at snakke sammen og få idéer fra hinanden. Måske kender du
f.eks til nogle features i XP som jeg savner i OS X eller måske endda
end ikke viste fandtes i noget OS, -hvorefter jeg selv kan gå lidt på
jagt efter diverse mods og haxies der så kan gi' mig disse features i OS
X.

Alt det der med hvem der introducerede hvad og hviket OS der "helt og
aldelse ganske bestemt" er det bedste, kan ikke bruges til noget.
At software producenter stjæler/låner fra hinanden er som bekendt ikke
noget nyt, og Apple er ikke meget bedre end MS på det punkt. Se f.eks.:

http://www.proteron.com/liteswitchx/openmemo.php

...for bare at nævne ét eksempel.
Der er vist forøvrigt også noget med, at man ikke skal skyde med
elastikker når man selv går i gummibukser...men det er jo en anden
historie....

Anyway

Fanatisme kommer man ingen steder med,- det udstiller blot ens egne
begrænsninger og lukker en masse døre....og selvkritik er da også et
must! Det er da udelukkende positivt for Apple hvis vi er kristiske
overfor det de laver, påpeger fejl og mangler, og ikke bare labber det i
os. Hvis du kan kigge med friske kritiske øjne på MacOS X og derfor
lettere se mangler osv., ja så er det da noget vi kan lære noget af. He
he...du kan være den lille dreng fra "Kejserens Nye Klæder" der påpeger
at kejseren slet intet tøj har på. Dvs, Apple har nu nok tøj på, trods
alt..men alligevel...

Det bliver også lidt kedeligt og ligegyldigt hvis vi bare sidder og
klapper hinanden på ryggen, og bekræfter hinanden i hvor gode vore
computere er....

Så du skal være hjertelig velkommen herinde

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-11-03 21:50

> Så du skal være hjertelig velkommen herinde

Mange tak - vender lige tilbage med et ordentlig svar til dig i morgen
søndag - har lige fået uanmeldte gæster.............. :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Erling Hansen

Dato : 23-11-03 10:49

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]

> computere er....
>
> Så du skal være hjertelig velkommen herinde

Rart at læse et fornuftigt og tolerant indlæg. Præference i forhold til
styresystem er i alt væsentligt et spørgsmål om personlig smag. På samme
måde som jeg foretræker Canons kameraer og andre ville ikke undvære
Nikon. Men jeg bruger da min Nikon ind imellem.
Med XP har windows fået et ret stabilt styresystem, der virker. Jeg
bruger begge typer - de fleste dage foretrækker jeg min mac, andre dage
har jeg mest lyst til win. Så lad os glæde os over mangfoldigheden i
stedet for at hakke.

--
Med venlig hilsen Erling Hansen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-11-03 09:11

> Jeg synes faktisk det er helt befriende at du tuller rundt herinde

Jamen jeg syntes da også det er morsomt at følge med i, hvad mac brugere
får deres tid til at gå med :)

> [...]
> end ikke viste fandtes i noget OS, -hvorefter jeg selv kan gå lidt på
> jagt efter diverse mods og haxies der så kan gi' mig disse features i OS

Præcis......kun sådan får vi det bedste i vores eget OS - ved at kigge
modtsanderne over skuldrene og lære og "låne".

> [...]
> At software producenter stjæler/låner fra hinanden er som bekendt ikke
> noget nyt, og Apple er ikke meget bedre end MS på det punkt. Se f.eks.:

Jep, der var engang en klog mand, der sagde, at man kun bliver klogere, når
man accepterer, at modstanderen kan tænkes at være det.

Går man rundt i sin egen lille boble og tror, at ens eget OS kan alt og er
verdens bedste, så snyder man sig selv for muligheden for at opleve, hvad
andre har at byde på.

> [...]
> computere er....
>
> Så du skal være hjertelig velkommen herinde

Jamen vi kan jo ikke være mere enige,
Jeg færdes selv herinde, fordi jeg er skabs mac fan og fordi jeg gerne ser
nogle ting fra Max OSx panther brugt i det kommende win xp Longhorn.

Jeg nyder godt gedigent design, og er derfor tit imponeret, når Apple
lancerer nyt - dog ikke særligt imponeret af den nye Imac's design, et
design som man nok enten elsker eller hader.
Men Apples notebooks er legendariske, og jeg har endnu aldrig mødt nogle,
der syntes de var andet end meget flot designede.
Deres TFT skærme er smukke - vistnok tidligere produceret af Formac og
deres nye G5 kabinet råt og brugtalt designet.

At så også deres nye Mac OSx har et blødt og lækkert design gør jo ikke
tingene værre.

Deres nye Ipod er gjort endnu bedre - og er afgjort på toppen af min ønske
liste - bare synd de ikke fik integreret FM radio i den nye version.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-03 18:45

Hej Lone

Det hjælper åbenbart nogle gange bare at smide et par 'bomber'..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-11-03 20:30

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> Hej Lone
>
> Det hjælper åbenbart nogle gange bare at smide et par 'bomber'..
>
> mvh. Erik Richard

Ja, Erik Richard,du har helt ret

Og nettet er jo et rent slaraffenland, når man leder efter opskrifter på
"konstruktive klyngebomber" !!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge