Apple's 14 dages returret og defekt produk~
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 19-11-03 22:58

Hej

Jeg har modtaget en skod iBook 12" i dag og købeloven er desværre ikke på
min side, men jeg kan se at Apple Stores betingelser er 14 dages returret
såfremt produktet er i perfekt stand.

Er der nogen det er lykkedes for at argumentere at produktet er DOA og at de
skal have pengene retur i stedet for en reperation hos Apple store? Mine
hovedargumenter er at produktet nu står i samme stand som da det blev
leveret og at jeg er enormt skuffet over kvaliteten på produktet? Holder det
argument? Jeg har hørt nok dårligheder om iBooken til at holde nallerne
langt fra den... vil hellere have en 12" powerbook...

Anna

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 20-11-03 00:26

Anna M. Andersen wrote:
> [...]
> argument? Jeg har hørt nok dårligheder om iBooken til at holde nallerne
> langt fra den... vil hellere have en 12" powerbook...

Hej Anna, hvad er det for dårligheder du har hørt, er det de nye G4
iBooks du mener ?

--

nysgerige hilsner

Henrik Lindskou

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 20-11-03 07:03

"Henrik Lindskou" <Sydjyderfjern@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Anna, hvad er det for dårligheder du har hørt, er det de nye G4
> iBooks du mener ?

Næppe noget der er statistisk belæg for endnu, men jeg har mailet med et par
stykker fra udlandet som har modtaget deres iBooks (G4)... der er sikkert
mange successhistorier ind i mellem, men desværre har jeg kun hørt fra 2
personer: En hvis skærm var død ved ankomsten, en hvis batteri var koldt ved
ankomsten...

Mit eget problem var for det første at da jeg kørte Apple's hardware test
fandt den ingen problemer men det tog 32 minutter at færdiggøre testen i
modsætning til de estimerede 4-8 minutter. Det fandt jeg lidt mistænkeligt,
men det skulle vise sig at være meget værre.

Ca. en time efter jeg havde tændt den og installeret softwaren crashede
maskinen totalt - det lignede en RAM flush - jeg har aldrig set noget
lignende på en mac (det lignede et totalt windåse crash). Da jeg så fik den
genstartet kørte den simpelthen ustabilt. Nogle gange reagerede den ikke på
museklik andre gange ignorerede den nogle komandoer jeg havde givet den.

Jeg tænkte så at det måske var noget med den installerede software pakke og
besluttede mig for at formatere den og KUN installere 10.3 og ikke de
medfølgende programmer som jeg sikkert aldrig kommer til at bruge alligevel.
Da jeg så var 98% færdig med at installere 10.3 stod min cd rom afspiller
af... den hakkede i det og kunne ikke komme videre. Efter lang tids venten
var jeg nød til at slukke computeren og genstarte. Computeren havde
selvfølgelig ingen system og i og med at cd-rom drevet er stået af så har
jeg ingen muligheder for at boote på en cd.

Som jeg ser det er der flere problemer med den maskine jeg har modtaget.

Om iBooken generelt: Det er altså ikke et gennemgående problem jeg har hørt
om eller erfaret og jeg har givetvis kun hørt fra dem der havde et problem,
men det er nok til at gøre mig en anelse bange for at få min maskine lavet
eller at få en replacement lige nu. Det virker som om der er nogle bugs på
maskinen. Vil hellere have en powerbook som jo har været på markedet en
anelse længere...

Gode råd bydes velkommen

Anna

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-11-03 00:22

Anna M. Andersen wrote:

> [...]
> personer: En hvis skærm var død ved ankomsten, en hvis batteri var koldt ved

KLIP en masse nedslående om Ibooks

Jeg bliver helt bange da jeg har bestilt netop sådan en maskine
(14" 933Mhz) Jeg har læst lidt på nettet, og der var kun roser tilovers
for G4 iBooks, Hmmm, jeg håber ikke det er et generelt problem, især
ikke da det er første gang jeg fraviger mit princip om ikke at købe det
sidste nye (for at undgå børnesygdomme)

Håber du får byttet til det du gerne vil have, lad os høre hvordan det
spænder af.
--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 21-11-03 03:37

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-03 01:26

Anna M. Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:

> Jeg har modtaget en skod iBook 12" i dag og købeloven er desværre ikke på
> min side, men jeg kan se at Apple Stores betingelser er 14 dages returret
> såfremt produktet er i perfekt stand.

Rolig nu; du har bevæget dig ud i en bærbar, så er der lidt flere
overraskelser i vente end på en stationær. Men ,det er faktisk en
udmærket ting at alt går galt straks. Så har mandagsmodellen afsløret
sig selv. Du vil opleve at selve garantiproceduren virker fremragende.

Er det model 406?

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-11-03 01:26

> [...]

> min side, men jeg kan se at Apple Stores betingelser er 14 dages returret

Har du modtaget den idag, så returnér maskinen. Ellers oplys hvor du har
købt den og hvornår, da du spørger til juraen i sagen.

> Er der nogen det er lykkedes for at argumentere at produktet er DOA og at de
> skal have pengene retur i stedet for en reperation hos Apple store?

Hvis du har købt den online, og under de omtalte
returneringsbetingelser, så er der ingen ben i det.

> [...]
> argument? Jeg har hørt nok dårligheder om iBooken til at holde nallerne
> langt fra den... vil hellere have en 12" powerbook...

Er tiden overskredet jvf. ovenstående, så har leverandør ret til at
udbedre maskinen. Det har jeg aldrig haft problemer med, når det drejede
sig om Mac'er, og slet ikke med de bærbare. Det går hurtigt og
effektivt. Via Holland i øvrigt. Intet at udsætte på reparationen.
(udskiftning af dele i praksis). Du får tilsendt en kasse til den
bærbare som bliver afhentet af transportfirmaet. Virkelig ingen
ulejlighed udover hvad du har oplevet.

Jeg har ikke hørt nogle dårlige ting om tolveren, så fortæl.

Håber det var lidt til trøst.

Flemming Rubini

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 20-11-03 09:55

"Anna M. Andersen" <aandersenpilaf@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> argument? Jeg har hørt nok dårligheder om iBooken til at holde nallerne
> langt fra den... vil hellere have en 12" powerbook...

Opfølgning:

Apple Store beklagede at maskinen var DOA og gav mig valget mellem en ny
maskine og pengene tilbage... Jeg valgte sidstnævnte og de har oprettet en
refund post for mig og TNT kontakter mig med henblik på at tage iBooken
tilbage, så deres service er der ikke noget at beklage på - såfremt de altså
holder deres aftaler *GG*

mvh
Anna

Fra : Lone Schmidt

Dato : 20-11-03 18:28

> [...]

> tilbage, så deres service er der ikke noget at beklage på - såfremt de altså

Hej Anna.
Jeg blev godt nok trist , da jeg læste om dine problemer med den nye, du
havde glædet dig sådan

Men opfølgningen er meget mere opløftende: Der er intet skidt uden at
det er godt for noget, for du var også varm på PB "12", og jeg har på
fornemmelsen at du vil blive gladere for sådan een. Jeg kender snart en
del som har den, med stor tilfredshed (inkl. mig selv

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 21-11-03 03:39

"Lone Schmidt" <maillone@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornemmelsen at du vil blive gladere for sådan een. Jeg kender snart en
> del som har den, med stor tilfredshed (inkl. mig selv

Takker Lone - det varmede i en kold tid Jeg er faktisk klar til at købe
en powerbook 12" såfremt der er en forhandler i Århus der kan opdrive en til
mig. Så det bliver jo en lidt spændende fredag ...

God weekend
Anna