Netkort til PowerBook 5300
Fra : Esben Jensen

Dato : 18-11-03 21:16

Hej gruppe.
Jeg har fået fat på en gammel PowerBook 5300, som kører MacOS 8.6.
Jeg ville meget gerne have den på nettet via Ethernet, men der skal
bruges et PCMCIA ethernet kort, da det ikke er indbygget.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at købe noget ethernet
kort der er kompatibelt, og hvor det i så fald kan findes?
Er det oprindelige AirPort kort kompatibelt med ældre mac's?

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh.
Esben

Fra : Morten Lind

Dato : 18-11-03 22:41

Esben Jensen <ets_goldeneye@yahoo.com> wrote:

> [...]
> kort der er kompatibelt, og hvor det i så fald kan findes?
> Er det oprindelige AirPort kort kompatibelt med ældre mac's?

Tjek dk.marked.privat.edb.mac

Der har jeg et kort til salg, du måske kan bruge - men jeg kender det
ikke?

Morten
--
Egoister taler ikke dårligt om andre - de taler ikke om andre

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-11-03 23:28

> [...]

> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at købe noget ethernet
> kort der er kompatibelt, og hvor det i så fald kan findes?

Jeg har et liggende. Men da vores PB 5300 stadig er i familiens eje, vil
jeg helst beholde det. Men det kan sagtens lade sig gøre. Mit er et
Farallon, og det kræver System 7.5.2. Om der stadig laves kort, tør jeg
ikke sige, men ellers kan du jo købe brugt. Kortene er nok stadig
kompatible. Problemet er bare at finde en driver, der duer. Men 8.6 er
jo ret nyt, så er der en driver til klassisk Mac OS, kan den som regel
køre på Mac OS 8.6.

> Er det oprindelige AirPort kort kompatibelt med ældre mac's?

Nej. AirPort-kort benytter sig af specielle stik (slots), der ikke
passer med PCMCIA-kort.
--
Henrik Münster
Esbjerg