Ny virus-epidemi
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 17:58

Har jeg ret i at formode, at der er en ny virus over os? Jeg har fået 90
e-mail fra i morges og til nu, og de fleste er den såkaldte "Microsoft
security patch".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tom Dissing

Dato : 17-11-03 18:26

Så er vi flere.. Jeg ved oprigtigt ikke hvor de kommer fra.. Enkelte mener
at Ngerne generelt bliver scannet, hvilket godt kan passe I mit tilfælde..
Jeg får omkring 150 om dagen. Til gengæld er det tage lidt af, her på det
sidste, hvilket dermed betyder at de første par dage, hvor jeg også fik de
der security ting var helt ekstreme...
Tom
Til gengæld er der flere af disse mails der er ret sjove.. Fik lige en virus
- warning, in this mail !!
Det er da humor...

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-11-03 18:40

> Har jeg ret i at formode, at der er en ny virus over os? Jeg har fået 90
> e-mail fra i morges og til nu, og de fleste er den såkaldte "Microsoft
> security patch".

Sikke noget møg!

Jeg har ikke mærket noget til det, andet en par "Microsoft
security patch", om dagen, idag har der været kun været stærkt
nerveberoligende medicin og penisforlængelser. Produkterne matcher
jo hinanden meget godt, for når "fatter" kommer springende med sit
monsterlem, må "lillemor" have en valium!!
Mon ikke også der er mænd, som kan blive lidt skræmte over størrelse
på visse brystimplantater? øeee, eeller er jeg bare naiv?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 19:13

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Jeg har ikke mærket noget til det, andet en par "Microsoft
> security patch", om dagen, idag har der været kun været stærkt
> nerveberoligende medicin og penisforlængelser.

Det er fordi de laver cookies, som holder øje med, hvilke hjemmesider,
man besøger. På den måde får man tilbud, der matcher ens interesser. Så
du har lige fortalt os en hel del om dig selv
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Skyt

Dato : 17-11-03 20:44

Hej,

On Mon, 17 Nov 2003 19:13:18 +0100, Henrik Münster wrote:

> Det er fordi de laver cookies, som holder øje med, hvilke hjemmesider,
> man besøger. På den måde får man tilbud, der matcher ens interesser. Så
> du har lige fortalt os en hel del om dig selv

Ikke helt - det forudsætter at dit mailprogram viser html-mail, tillader
cookies i disse og det hele sendes tilbage.

Jeg får de samme mails og har aldrig benyttet hverken outlook eller
html-mail visning. Mailadressen har nogle få personer og en del ellers
troværdige personer fået.

Problemet beror i Outlook Express og de vira, der specifikt angriber
denne. Hvis din mailadresse står i en angreben persons adressebog, vil
nogle vira sende en mail til dig med et vilkårligt spamindhold, andre
sende din adresse til en-eller-anden vildt fremmed person.

Det der irriterer mig mest ved al denne spam er at nogle af viraene
åbenbart er begyndt at benytte min mailadresse til forsendelse - en af
mine kammerater modtog her den anden dag en spam med virus, afsendt med en
af mine adresser, men fra en vildt fremmed ip i bulgarien.

Desværre hjælper det ikke meget at køre egen mailserver, når man har tdc
bredbånd, da al indgående mail skal igennem tdc's mailbackup-server, som
åbenbart er åben som en hullet si overfor kendte spamhosts. TDC har aldrig
reageret på andre henvendelser end lige netop når jeg skriver at de ved
undladelse af påmindelse af en given tdc-brugers forpligtelser til at
holde sin opkoblede pc up to date kunne gøre sig meddelagtige - i de
situationer har de høfligt svaret tilbage og åbenbart også haft fat i den
pågældende person.

Desværre er det dog kun et fåtal af al det "affald" jeg får til daglig,
der kommer fra Danmark. Telia i Sverige står også for en pæn andel, men
har åbenbart en "don't-reply" politik når man klager over deres kunder.

/Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 21:49

Thomas Skyt <thomas@sofagang.dk> wrote:

> Ikke helt - det forudsætter at dit mailprogram viser html-mail, tillader
> cookies i disse og det hele sendes tilbage.

Men hvad har det med sagen at gøre? Det er jo ikke i e-mailprogrammet,
ens adresse bliver høstet. Det er på hjemmesider og i nyhedsgrupper. Og
kan browseren ikke også opgive ens e-mailadresse, hvis den bliver bedt
om det? Den skal jo bl.a. bruges til anonym ftp. Jeg har da hørt, at
visse skumle sider giver ens e-mailadresse til spammere. Men man skal
måske aktivt taste adressen ind på siden. Man skal jo ofte melde sig ind
for at kunne se de gode billeder. Øøøhh, har jeg hørt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 19-11-03 01:26

http://www.sky-diver.dk/forum/

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-03 02:43

Henrik Lindskou <Sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> http://www.sky-diver.dk/forum/

Der er vist en, der kender det gode steder, hvad? 8-P
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 21-11-03 00:07

Henrik Münster wrote:

> Der er vist en, der kender det gode steder, hvad? 8-P

Det var bare en side jeg havde Øøøh, hørt om, jeg er lige som alle andre
der ikke kender til den slags.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Der heller aldrig læser SE & HØR, kun hos barberen.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-11-03 21:34

> Det er fordi de laver cookies, som holder øje med, hvilke hjemmesider,
> man besøger. På den måde får man tilbud, der matcher ens interesser. Så
> du har lige fortalt os en hel del om dig selv

*LOL*
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Per Madsen

Dato : 17-11-03 21:41

> Har jeg ret i at formode, at der er en ny virus over os? Jeg har fået 90
> e-mail fra i morges og til nu, og de fleste er den såkaldte "Microsoft
> security patch".

Jepper. Min hotmail konto er konstant fyldt til bristepunktet med
utallige 156 kb store "Net upgrade filer" "MS security patches" osv.
--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 18-11-03 00:06

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Jepper. Min hotmail konto er konstant fyldt til bristepunktet med
> utallige 156 kb store "Net upgrade filer" "MS security patches" osv.

Jeg får også dagligt mindst 50 af de nævnte mails. Jeg er også begyndt
at få medicinreklamer sendt fra mig selv til mig selv! Jeg betaler efter
hvor meget jeg downloader, så det er en ret dyr "fornøjelse".
mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Per Madsen

Dato : 18-11-03 11:02

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> at få medicinreklamer sendt fra mig selv til mig selv! Jeg betaler efter
> hvor meget jeg downloader, så det er en ret dyr "fornøjelse".

Jeg har sat min hotmail konto op til at blokere mails fra de domæner,
der tidligere er sendt mail fra...og så fred være med jeg ikke kan
modtage beskeder fra f.eks. bigfoot.com, yahoo.com osv. pt. Jeg kan jo
evt. ophæve blokeringen igen når den værste storm er drevet over.
Anyway, det har reduceret mængden af spam med 90%...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-11-03 01:17

Hej Henrik

Ja! og denne gang er det en ny virus, der kaldes 'swen' - men stadig af
ormetypen, der hæfter sig til adressebøger. Den har kørt i godt en uge
nu, og det har for mit vedkommende medført, at jeg har måttet lukke min
firmakonto fuldstænd - ret og slet sige den op og tegne nyt abonnement..

Det uhyggelige ved den her 'swen' med tilhørende mail, er, at den rent
faktisk allerede har inficeret nogle usenetgrupper - bl.a. d.m.p.musik,
d.m.p.foto - samt et par af de andre edb grupper.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>