Matrox Millenium II PCI i Mac
Fra : Thomas Skyt

Dato : 17-11-03 00:34

Hej,

jeg har et Matrox Millenium II PCI liggende, som jeg gerne vil benytte som
primært kort i min Powermac 8200, idet det har 4 MB RAM og jeg ikke har
mere end 1 MB på bundkortet.

Driveren jeg fandt på Matrox' side lader ikke til at kunne finde kortet -
dens symbol under opstart i nederste venstre hjørne af skærmen er streget
over med et rødt kryds.

Skal jeg opdatere bios og i så fald med hvilket? Eller er der nogen der
har et godt fif til hvordan jeg kan løse problemet?

Hvordan kommer jeg overhovedet ind i Openfirmware på maskinen? Der burde
jeg vel kunne fortælle maskinen hvilken pci-slot den skal finde det
primære grafikkort i, ik'?

/Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-11-03 19:56

Thomas Skyt <thomas@sofagang.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan kommer jeg overhovedet ind i Openfirmware på maskinen? Der burde
> jeg vel kunne fortælle maskinen hvilken pci-slot den skal finde det

Hvis det er et PC grafikkort du har skal der ligges OpenFirmware på
kortet førend det kan bruges på din Mac.

OpenFirmware opfører sig ikke som PC BIOS. Der er f.eks ingen
konfigurationsmenuer indbygget. OF er selvkonfigurende.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Skyt

Dato : 17-11-03 20:06

Hej,

On Mon, 17 Nov 2003 19:55:47 +0100, Michael Tysk-Andersen wrote:

> [...]
>
> OpenFirmware opfører sig ikke som PC BIOS. Der er f.eks ingen
> konfigurationsmenuer indbygget. OF er selvkonfigurende.

Hvordan kan jeg få fat i openfirmware til kortet og hvad skal jeg præcist
gøre med det? Er det blot at flashe kortet påny? I så fald, med hvilke
utilities?

/Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-11-03 20:50

> [...]

> Hvordan kan jeg få fat i openfirmware til kortet og hvad skal jeg præcist
> gøre med det? Er det blot at flashe kortet påny? I så fald, med hvilke

Du må nok selv undersøge det nærmere, jeg fandt flg på Matrox sider, men
sjovt nok ikke den driver du har hentet.

<http://www.matrox.com/mga/support/drivers/bios/home2.cfm>

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Skyt

Dato : 18-11-03 14:26

Hej,

Så fik jeg det til at virke!

1024x768 ved 16 millioner er nu engang pænere at se på end 256 farver.

/Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-11-03 13:55

Thomas Skyt <thomas@sofagang.dk> wrote:

> Så fik jeg det til at virke!
>
> 1024x768 ved 16 millioner er nu engang pænere at se på end 256 farver.

Godt at det lykkedes!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com