Fastfrekvens skærm på Mac
Fra : Thomas Skyt

Dato : 17-11-03 00:31

Hej,

jeg har en Sun GDM 1962 skærm stående, som jeg meget gerne vil benytte på
min Powermac 8200.

Den tilsluttes via et 13W3-kabel, som jeg heldigvis har fået i (15-dsub ->
13w3), hvor der dog mangler composite-sync benet i 13w3 enden. Loddekolben
er dog opfundet, så hjælpen skulle være nær i form af et bnc-stik bag på
skærmen forbundet til den respektive pin på stikket og et kabel fra et
lille mellemled mellem mac og skærmkabel.

Mit spørgsmål til jer kommer deraf at det er en fastfrekvens skærm med een
enkelt mulig opløsning. Vil Macen kunne finde ud af dette?

Skærmen har horisontal frekvens på 71.7 kHz og vertikal på 76 Hz, ved en
opløsning på 1152x864.
Under forudsætning af at kablet fortæller mac'en at dette er den ønskede
opløsning (hvordan kan jeg undersøge det?), vil jeg så kunne se alt fra
opstarten og fremefter på skærmen eller vil den utilfredse mac (manglende
systemdisk, eks.) være usynlig for mig, fordi den bliver vist i 640x480?

/Thomas