Lommeregner i 10.3
Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-03 06:46

Med den nye lommeregner i 10.3 har Apple endelig lavet en lommeregner,
der regner rigtigt [2 + 2*2 = 6 ≠ 8]. Men da jeg ville finde ud af hvad
knappen "RN" lavede, og derfor åbnede »hjælp«, fandt jeg to fejl.

I hjælpeteksten fremgår det at x^2 giver kvadratRODEN og x^3 kubukRODEN
af x .

RN stod i øvrigt for Random Number, hvad man så ellers skal bruge den
til på en ikke-programmerbar lommeregner.

--
Per Erik Rønne

Fra : Peter Perlsø

Dato : 13-11-03 11:09

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> RN stod i øvrigt for Random Number, hvad man så ellers skal bruge den
> til på en ikke-programmerbar lommeregner.

Hvad ?! Det er jo totalt ass-backwards :p

x^n skal give n-potensen, ikke rødderne :(

--

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-11-03 22:01

Peter Perlsø <nospam@nospam.com> wrote:

> Hvad ?! Det er jo totalt ass-backwards :p
>
> x^n skal give n-potensen, ikke rødderne :(

Uden at være matematik-nørd andet end på et nødvendigt niveau, så er der
mulighed for at udvide med 3 ekstra funktioner: Expression Sheet,
Graphing og Hexadecimal. Se:
< http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031102095312970>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-03 22:39

Thomas Tvegaard <tvegaard@*ud*myrealbox.com> wrote:

> Uden at være matematik-nørd andet end på et nødvendigt niveau, så er der
> mulighed for at udvide med 3 ekstra funktioner: Expression Sheet,
> Graphing og Hexadecimal

Oversigt->Vis format->Hexadecimal findes i forvejen. Men ok, med den nye
er der ekstra funktionalitet.

Derudover kan jeg ikke lige genneskue de øvrige, især ikke Expression
Sheet.
--
Per Erik Rønne