iBook som dockingstation
Fra : Jesper Kjøller

Dato : 12-11-03 18:38

Når jeg arbejder hjemme, sætter jeg ekstern skærm, mus, nætværk og keyboard
til min iBook. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at kunne klappe skærmen
sammen. Dels forvirrer det at se på to skærme, og dels kan jeg så have
papirer liggende oven på den sammenklappede iBook og dermed spare bordplads.
Men så snart den klappes sammen, går den jo i dvale og den eksterne skærm
går i sort.

Findes der en måde at undgå dette på? Er der en indstilling, der får iBook
til fortsat at være aktiv, selv om den er lukket sammen?

/Jesper

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 12-11-03 22:23

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> Er der en indstilling, der får iBook
> til fortsat at være aktiv, selv om den er lukket sammen?

nej
--
Poul

Fra : Andy Vestergård

Dato : 12-11-03 22:35

Jo skil skærmen ad -fjern den magnet der sidder til højre I skærmen, så
sover din ibook ikke når du lukker låget.

av

On 11/12/03 6:37 PM, in article botr5d$j1f$1@news.cybercity.dk, "Jesper

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-11-03 23:31

Andy Vestergård <duck@FJERNitiot.dk> wrote:

> Jo skil skærmen ad -fjern den magnet der sidder til højre I skærmen, så
> sover din ibook ikke når du lukker låget.

Godt nok er meget modigt forslag. Noget du selv har praktiseret i
længere tid?

> av

Er det en signatur eller et varsel om, hvad man siger, hvis skærmen går
i stykker efter operationen.

/Preben (med PB som kan lukkes og kører alligevel
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 22:48

> [...]

> have papirer liggende oven på den sammenklappede iBook og dermed spare
> bordplads. Men så snart den klappes sammen, går den jo i dvale og den

Har du prøvet at trykke på tastaturet derefter? Vågner den så ikke?

> Findes der en måde at undgå dette på? Er der en indstilling, der får iBook
> til fortsat at være aktiv, selv om den er lukket sammen?

På en PowerBook lukker man den, før man slutter noget til. Når den så
sover, sætter man tastaturet i USB-porten. Så vågner den med slukket
skærm. Mon ikke det også gælder en iBook.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-11-03 23:31

> [...]
> sover, sætter man tastaturet i USB-porten. Så vågner den med slukket
> skærm. Mon ikke det også gælder en iBook.

Det gør det nemlig ikke. Lige præcis en af mange gode grunde til at
vælge Power- i stedet for iBook
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-03 12:44

> Det gør det nemlig ikke. Lige præcis en af mange gode grunde til at
> vælge Power- i stedet for iBook

Med den nye G4 iBook er der ellers mindst en grund mindre...

--
Christian

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-11-03 12:11

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-11-03 12:07

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-11-03 13:20

Jesper Kjøller wrote:

> Findes der en måde at undgå dette på? Er der en indstilling, der får iBook
> til fortsat at være aktiv, selv om den er lukket sammen?

Jeg rykkede bar elidt i USB-musen, så vågnede PowerBooken igen, selv om
den var lukket. Måske virker det også på din iBook?
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 14-11-03 19:47

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Jeg rykkede bar elidt i USB-musen, så vågnede PowerBooken igen, selv om
> den var lukket. Måske virker det også på din iBook?

Er det ikke farligt pga. varmeudvikling?! iBook'en har ingen blæsere...
Jeg ville ikke gøre det, og grundlæggende er iBook'ens fodaftryk det
samme hvorvidt den er åben eller lukket?!
--
Poul

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-11-03 18:17

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Er det ikke farligt pga. varmeudvikling?! iBook'en har ingen blæsere...
> Jeg ville ikke gøre det, og grundlæggende er iBook'ens fodaftryk det
> samme hvorvidt den er åben eller lukket?!

Fik umiddelbart den samme tanke som Poul, men det er altså bare min
husholdningslogik ,som siger mig at det ikke lyder sundt.

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Thorkild (DK-9310)

Dato : 03-01-04 19:26

"Jesper Kjøller" wrote:

> [...]
> papirer liggende oven på den sammenklappede iBook og dermed spare bordplads.

Jeg gør noget tilsvarende, blot nyder jeg at have dobbelt skærmareal.
Det synes jeg er noget af det geniale ved Mac