Safari mangler
Fra : Michael Petersen

Dato : 07-11-03 12:21

Hej,

Bare en forespørgsel for at høre om andre har samme mening og måske kan give
nogle svar.

Som så mange andre synes jeg jo at Safari er en lækker browser, men desværre
synes jeg stadig ikke at jeg kan smide min MS Explorer ud (som jeg tidligere
har brugt). Jeg synes stadig at jeg oplever mange sites rundt omkring hvor
Safari enten ikke vil vise indholdet eller hvor diverse formularer ikke
virker. Når jeg så prøver samme sites i Explorer er der som regel ingen
problemer (bortset fra layoutforskydninger mv. som der jo altid har været.)

Det sidste der har irriteret mig er at Safari tilsyneladende ikke vil
kommunikere med PBS når jeg via min Telmore-konto vil fylde penge på mobilen
(alm dankortbetaling). Klikker jeg mig over i Explorer fungerer det nydeligt
og hurtigt.

Er jeg den eneste der irriterer mig over disse åbenlyse Safari-mangler og
til de kloge - hvorfor er der denne forskel? Hvorfor kan man støde på sider
hvor Safari f.eks ikke vil vise indholdet af en menu, mens Explorer ikke har
problemer (sidstnævnt er jo ikke engang en specielt fantastisk browser efter
min mening).

Anyway - kommer jeg mon nogensinde (Safari 2.0 måske??) til at opleve at jeg
kan smide MSE derhen hvor den hører til (læs: ud)??

Mvh, Michael Petersen

Fra : Peter Perlsø

Dato : 07-11-03 12:31

Michael Petersen wrote:

> Anyway - kommer jeg mon nogensinde (Safari 2.0 måske??) til at opleve at jeg
> kan smide MSE derhen hvor den hører til (læs: ud)??
>
> Mvh, Michael Petersen

Ja. I 10.3 installationen er IE en valgmulighed - ikke obligatorisk.

--

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-11-03 12:48

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Ja. I 10.3 installationen er IE en valgmulighed - ikke obligatorisk.

Nå - ja, men jeg tænkte nu mere på at den forhåbentlig ville blive
overflødig - hvis altså Safari kommer til at virke mere optimalt.

Mvh, Michael

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-11-03 15:47

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
>
> Anyway - kommer jeg mon nogensinde (Safari 2.0 måske??) til at opleve at jeg
> kan smide MSE derhen hvor den hører til (læs: ud)??

Ja. Jeg synes også, at det er irriterende, at visse ting sideelementer
ikke kan vises ordentligt i Safari, eksempelvis www.karlslundeskole.dk,
som jeg er medarbejder på uden at være ansvarlig for den klodsede type
portal, som er valgt centralt i kommunen. Ydermere kan man - uanset
browser - ikke foretage tekstredigering på den fra en Mac.
Jeg gider ikke høre på, at det er fordi siden er dårligt konstrueret (et
eller andet med Java, som jeg ikke har forstand). Hvorfor kan Apple ikke
bare lave en browser og internetteknologi, der sætter os ud over disse
begrænsninger, der skabes af andre parters uformåen?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt