router (var: AirPort og ADSL)
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-11-03 10:10

Kan ikke finde min tidt. tråd om AirPort og ADSL, men fik ikke helt løst
problemet.

Hvem ved med sikkerhed, hvor mange trådløse klienter den 1. AirPort
understøtter? Er ret sikker på, der i hvert fald har været to klienter
på, som fik IP-numre via DHCP - 10.0.1.2 og 10.0.1.3.

Problemet var, at den ikke kunne komme direkte på ADSL, men DSL-boxen er
heller ikke en router. AP'en har tidl. været på nettet via en
ISDN-router, så den MÅ kunne komme på nettet via sin ene(ste) RJ-45
terminal.

Kan nogen i Københavnsområdet låne mig en lille router, som jeg så kan
købe, hvis det virker? Det ville være en stor hjælp. Kunnne ikke bruge
den gl. ISDN-router, da den kun har én LAN-udgang.

Er endt med at lade PowerBook'en nede i kontoret i stueetagen gå på
nettet via kabel, da den åbenbart har en elendig antenne, som ikke kan
'se' AP'en. Fra DSL-boxen skal der altså gå et kabel til routeren,
hvorfra der (a) går et kabel til PowerBook'en, (b) går et kabel til
AP'en på 2. sal.

pft,
Jens

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 07-11-03 11:05

On 11/7/03 10:10 AM, in article 1g41t0x.1njvopcsb8wsgN%no@way.dk, "Jens
Rasmussen" <no@way.dk> wrote:

> [...]
> 'se' AP'en. Fra DSL-boxen skal der altså gå et kabel til routeren,
> hvorfra der (a) går et kabel til PowerBook'en, (b) går et kabel til

Hej Jens, jeg har en ældre isdn router med strømforsyning og 6 RJ45 porte,
den må du gerne hente gratis hvis det kan være en hjælp. Det skal lige
tilføjes at jeg ikke længere har manualen til den så du skal på nettet for
at finde den. Bor hjørnet Tuborgvej/Tagensvej mobil 24660224
Mvh Erik