E-Mail
webnoob 5265
Hvordan gemmes Outlook mails på harddisk m~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 27-11-03 15:03

Jeg vil gerne gemme en masse mails på harddisken (en server faktisk), men
vil gerne kunne finde rundt i dem senere. Jeg vil gemme i meddelelsesformat
inkl. vedhæftede filer. Stifinder angiver datoen for hvornår jeg gemte, så
hvis jeg ikke gemmer samme dag som jeg modtager bliver det noget rod. Kan
det lade sig gøre at få registreret maildatoen i stedet?

Årsagen er at jeg på jobbet sorterer mine mails i mapper, men nu er der ikke
mere plads. Vi har vist 65 MB hver. Jeg vil gerne kunne gemme en stak ad
gangen, fx. når jeg er færdigt med en sag. Det vil være uhensigtsmæssigt (i
praksis ikke muligt) at skulle gemme hver enkelt fil samme dag som den
modtages.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Flemming Jakobsen

Dato : 30-11-03 23:35

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
(i
> praksis ikke muligt) at skulle gemme hver enkelt fil samme dag som den

hmm tror ikke du finder en løsning du bliver glad for. Hvis jeg var dig
ville jeg få noget mere plads end de 65 MB det er sku ikk efor meget.

Flemming

Fra : Pablo diablo

Dato : 02-12-03 09:43

> [...]
(i
> praksis ikke muligt) at skulle gemme hver enkelt fil samme dag som den

Outlook kan indstilles til at oprette arkivmapper, enten på en server eller
den lokale disk. Du har måske et netværksdrev eller lign. til rådighed; her
kan du gemme din arkivfil.

I outlook skal du kigge under menuen Files - New - Outlook datafile. Her kan
du oprette en datafil der vil stå som en folder i outlook.. Du kan så trække
alle de mails du vil arkivere ind i denne folder. Selvom dine mails er fuldt
tilgængelige i outlook fylder de ikke i din postkasse..

Hvis dine mails er vigtige bør du kun gemme dem et sted hvor der er backup..
f.eks. netværksdrev.