Program til at poste binære filer.
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 17:00

Hejsa..

Jeg leder efter et program til at poste binært. Det skal kunne
splitte store filer op i passende bidder og det skal kunne poste i
tråd, dvs. starte med at lave et indlæg og så efterfølgende poste
resten som svar til dette første indlæg.

Jeg er *ikke* interesseret i en komplet newsreader ala Agent,
Xnews osv, jeg ønsker mig et helt simpelt program hvor jeg kan
markere en fil, skrive en kort tekst og trykke send.

Jeg har fundet Power Post fra <http://www.cosmicwolf.com/>, den er
helt perfekt bortset fra at den ikke poster i tråd.

Nogle bud?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-11-03 17:23

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet Power Post fra <http://www.cosmicwolf.com/>, den er
> helt perfekt bortset fra at den ikke poster i tråd.

der er en modificeret version af power post som kan poste i tråd "Wandorn
yEnc Power Post"
http://home20.inet.tele.dk/junction/index.html

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 20:20

"Ivan V. Klattrup" wrote:

> der er en modificeret version af power post som kan poste i tråd "Wandorn
> yEnc Power Post"
> http://home20.inet.tele.dk/junction/index.html

Jeg har lige hentet det, men bortset fra yEnc optionen kan jeg
ikke se hvordan jeg får den til at poste i tråd.. Har du et hint
til hvad jeg overser?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 20:27

Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg har lige hentet det, men bortset fra yEnc optionen kan jeg
> ikke se hvordan jeg får den til at poste i tråd.. Har du et hint
> til hvad jeg overser?

Det blev da lidt noget vrøvl.. Det jeg mente var, at bortset fra
yEnc optionen kan jeg ikke se den store forskel på Wandorn yEnc
Power Post og den Power Post jeg allerede har forsøgt mig med.
Endvidere efterlyser jeg det flueben(?) der skal sættes for at få
den til at poste i tråd. Nu er det lige før jeg selv fatter hvad
det er jeg mener..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-11-03 20:31

> Jeg har lige hentet det, men bortset fra yEnc optionen kan jeg
> ikke se hvordan jeg får den til at poste i tråd.. Har du et hint
> til hvad jeg overser?

læs filen readme_1st.txt, der står hvordan det fungerer
jeg har ikke selv afprøvet programmet, idet jeg mener at trådpostning af
binare meddelelser er unødvendigt.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 20:54

"Ivan V. Klattrup" wrote:

> læs filen readme_1st.txt, der står hvordan det fungerer
> jeg har ikke selv afprøvet programmet, idet jeg mener at trådpostning af
> binare meddelelser er unødvendigt.

Sørme så.. Pænt bøvlet, men det virker, takker for hjælpen..

Jeg mener heller ikke trådpostning af binære filer er nødvendigt,
men det er der en bunke brugere (typisk OE brugere) i
dk.binaer.motor der gør, og jeg gider ikke høre på dem hvergang
jeg poster noget og deres valg af newsreader ikke formår at levere
den orden de ønsker..

Anyway, jeg bukker og takker for den fine service du har ydet
mig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-11-03 20:47

On Tue, 25 Nov 2003 17:00:02 +0100, Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har fundet Power Post fra <http://www.cosmicwolf.com/>, den er
>helt perfekt bortset fra at den ikke poster i tråd.

Xnews er det du leder efter
http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-11-03 20:52

On Tue, 25 Nov 2003 19:47:04 GMT, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Xnews er det du leder efter
>http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/

Sorry skal vist have et læsekursus.
Men jeg tror nu ikke du kan finde nogen der er mere skrabet end xnews.
Men du skriver du skal kunne markere og sende text, men den skal kunne poste
binært. Hvad mener du?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 23:12

Morten Bowman wrote:

> [...]

> Men du skriver du skal kunne markere og sende text, men den skal kunne poste

Jeg mener noget i stil med Power Post og yEnc Power Post.
Ultrasimpelt program der ikke kan ret meget andet end at splitte
filer op og sende dem. Jeg laver en drag and drop af den fil jeg
ønsker at poste, får muligheden for lige at skrive en smule tekst
ala "Her kommer så det videoklip jeg snakkede om" og afsted med
skidtet..

Jeg ved mange af jer er glade for Xnews, Agent og den slags, men
jeg har prøvet en række af de programmer og jeg vender konsekvent
tilbage til min Netscape. Eneste fejl/mangel jeg kan finde ved
Netscape er at dens håndtering af store binære filer ikke er god,
den kan hverken samle eller splitte. Jeg har suppleret min
Netscape med SBNews til at downloade store filer med og leder nu
efter et program der kan splitte og poste filer uden for mange
dikkedarer. Power Post ser ud til at være det jeg leder efter, men
jeg er stadig åben for forslag..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-11-03 05:09

On Tue, 25 Nov 2003 23:12:07 +0100, Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com>
wrote:

> [...]
>efter et program der kan splitte og poste filer uden for mange
>dikkedarer. Power Post ser ud til at være det jeg leder efter, men

Jeg var selv glad for PowerPost, men netop det med at den ikke kan poste i
tråd....
Men som du selv skriver så kunne folk jo bare bruge en reader der kan samle
dem. Selv bruger jeg NewsBin.
Generelt er det min erfaring at programmer der kan andet end news sutter
(OE, NS og The Bat som jeg bruger)
Jeg har ikke kunnet finde det du søger, men finder du så del endelig din
viden

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-11-03 11:37

Morten Bowman wrote:

> Jeg var selv glad for PowerPost, men netop det med at den ikke kan poste i
> tråd....

yEnc Post kan, men det er godtnok besværligt. Først poster man et
indlæg og venter på det dukker op. Hernæst slår man headervisning
til og laver en copy af msg-id, som man efterfølgende paster ind i
yEnc P's setup under headers, references.

> Men som du selv skriver så kunne folk jo bare bruge en reader der kan samle
> dem. Selv bruger jeg NewsBin.

NewsBin, er det ikke mere en "downloader" end en egentlig
newsreader??

> Generelt er det min erfaring at programmer der kan andet end news sutter
> (OE, NS og The Bat som jeg bruger)

The Bat, er det ikke en ren email klient?

> Jeg har ikke kunnet finde det du søger, men finder du så del endelig din
> viden

Det skal jeg nok..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-11-03 12:12

> [...]
> til og laver en copy af msg-id, som man efterfølgende paster ind i
> yEnc P's setup under headers, references.

Jeg har lige tjekket mine gamle cd-rommer, og har fundet auto binaries
poster frem og lagt det til download på min hjemmeside (læs min signatur),
det kan autogenere en tråd, men det kan ikke genoptage en postning eller
poste i yenc.

jeg fjerner det fra min side igen om 24 timer

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-11-03 13:01

"Ivan V. Klattrup" wrote:

> [...]
> det kan autogenere en tråd, men det kan ikke genoptage en postning eller

Fornemt, det kigger jeg lige på..

> jeg fjerner det fra min side igen om 24 timer

Jeg har nolet en kopi nu.. Bukker og takker..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-11-03 13:15

"Ivan V. Klattrup" wrote:

> [...]
> det kan autogenere en tråd, men det kan ikke genoptage en postning eller

Det virker jo perfekt! Readme filen er godtnok på japansk, men
resten er heldigvis på engelsk så det er jo fint. I programmet
henvises til websiden <http://tools.artin.nu/>, som også er
japansk, men lidt nede på siden kan man finde linket til download
af programmet blandt "hieroglyfferne".

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-11-03 13:30

> Det virker jo perfekt! Readme filen er godtnok på japansk, men
> resten er heldigvis på engelsk så det er jo fint.

Der er også mulighed for dansk sprog i programmet......

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-11-03 14:08

On Wed, 26 Nov 2003 11:37:10 +0100, Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com>
wrote:

> [...]
>yEnc P's setup under headers, references.

>NewsBin, er det ikke mere en "downloader" end en egentlig

Jo det kan man godt sige. Men blot for at nævne et der kan samle tråde. Jeg
bruger NewsBin + Agent.

>The Bat, er det ikke en ren email klient?

Jeps og det er kanon, bla. fordi det ikke har news.

Fra : Leony

Dato : 28-11-03 16:48

In news:3FC37C82.2386D997@carftp.com,
Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> typed:

> Jeg er *ikke* interesseret i en komplet newsreader ala Agent,
> Xnews osv, jeg ønsker mig et helt simpelt program hvor jeg kan
> markere en fil, skrive en kort tekst og trykke send.

EasyBlow poster i tråd:
http://easyblow.freeservers.com/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-11-03 20:48

Leony wrote:

> EasyBlow poster i tråd:
> http://easyblow.freeservers.com/

Det ser sgida dejligt nemt ud, takker for tippet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leony

Dato : 01-12-03 17:40

In news:3FC7A655.A8DB0E15@carftp.com,
Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> typed:

> Det ser sgida dejligt nemt ud, takker for tippet..

Har ikke selv brugt, men jeg er enig.
Velbekomme.