Mailwasher + bounce = afsløring
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 25-11-03 13:56

Har installeret mailwasher sammen med outlook express på XP og forsøger nu
at dressere programmet til at skelne mellem ven og fjende, hvilket foreløbig
har medført en drastiks nedgang i antallet af stormtropper i min indbakke.

Men ved nærmere eftersyn kan jeg se, at programmet som standardindstilling
bouncer spamangreb. Betyder det ikke, at man sender en ond hilsen tilbage,
og dermed (det, der bekymrer mig) afslører, at spammeren ramte en aktiv
@dresse med sit angreb?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Britt Malka

Dato : 25-11-03 14:03

On Tue, 25 Nov 2003 13:55:57 +0100, "Abildgaard 3140"
<pialykke@fjernmigget2net.dk> wrote:

> [...]
>og dermed (det, der bekymrer mig) afslører, at spammeren ramte en aktiv

Nu ved jeg ikke, hvordan Spamwasher virker, men den korrekte procedure
med at bounce er, at mailen sendes tilbage, som om din mailadresse
ikke eksisterer, og de nødvendige kludges/koder i brevhovedet er
ændret.

Oprindeligt virkede bounce ganske godt. Når spammerne så, at adressen
ikke eksisterede længere, fjernede de den fra deres kartotek - især
for at undgå at sælge ugyldige adresser videre og dermed få et dårligt
ry blandt deres medspammere.

I dag er de ikke længere så fintfølende, desværre, så det er min
erfaring, at bounce ikke længere virker. Det skaber bare endnu mere
unødig trafik på nettet
--
Britt Malka
Forkort dit link, og vælg selv forkortelsen: www.kortlink.com

Fra : Jesper Harder

Dato : 25-11-03 15:01

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> writes:

> Men ved nærmere eftersyn kan jeg se, at programmet som
> standardindstilling bouncer spamangreb.

Slå det fra! Spammere sender i dag næsten altid med en forfalsket
afsenderadresse, så bouncen kommer som regel bare til at gå ud over en
stakkels uskyldig person, hvis emailadresse spammeren misbruger.

Bounce kan _kun_ bruges fornuftigt på SMTP-niveau. Det mailwasher gør
er totalt hjernedødt, og er kun med til at forværre spamsituationen.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-11-03 15:27

Abildgaard 3140 wrote:

> [...]
> og dermed (det, der bekymrer mig) afslører, at spammeren ramte en aktiv

Lad være med at bounce, sandsynligheden for at det rent faktisk er
spammeren og ikke blot en eller anden tilfældigt høstet
emailadresse der står som afsender er mikroskopisk. I bedste fald
ender din bounce besked i en blindgyde, i værste fald er du med
til at genere staklen der er blevet lavet et joe-job på..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Abildgaard 3140