Agent problem
Fra : Flemming Nath

Dato : 23-11-03 21:30

Min Agent (ver.1.93) opfører sig lidt underligt, synes jeg. Hver gang
jeg henter ny meddelelser henter den altid 20-25 mere end der rent
faktisk er. Det er ikke noget stort problem, men det kunne være sjovt
at vide hvad der rent faktisk foregår.

Vh, Flemming Nath

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 23-11-03 23:22

On Sun, 23 Nov 2003 21:29:47 +0100, Flemming Nath <nospamto@fpn.dk>
wrote:

>Hver gang jeg henter ny meddelelser henter den altid 20-25 mere
>end der rent faktisk er.
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.
Men et svar kan muligvis være at det skyldes at den er sat til at
markere krydspostede indlæg som læst i efterfølgende grupper de dukker
op i.

mvh kmo

Fra : Flemming Nath

Dato : 23-11-03 23:35

On Sun, 23 Nov 2003 23:22:15 +0100, kristian mikael de freitas olesen
<kmo@gbmail.invalid> wrote:

>Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.
>Men et svar kan muligvis være at det skyldes at den er sat til at
>markere krydspostede indlæg som læst i efterfølgende grupper de dukker
>op i.

Aha, det er nok muligt. Hvor findes den indstilling?

Jeg prøver lige med en ny og forhåbentlig bedre forklaring: Når der
hentes nye meddelelser i en gruppe vises forneden noget som
dette:Retrieving 25 headers, men der kommer så måske kun 5 nye
meddelelser i den gruppe.

Vh, FN

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-11-03 23:59

Således skrev Flemming Nath <nospamto@fpn.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sun, 23 Nov 2003 23:34:43 +0100:

> [...]
>hentes nye meddelelser i en gruppe vises forneden noget som
>dette:Retrieving 25 headers, men der kommer så måske kun 5 nye

Nogle kan blive sorteret fra, hvis du har Agents krydspost-filter
slået til, andre kan måske være multipart-indlæg, dvs. indlæg, der er
så store at de bliver delt op, men samles til et indlæg, inden du ser
det (dog ikke så relevant i tekstgrupper).

Hvilken skalgs grupper er der tale om?

Knud
--
Save the whales! Collect the whole set!

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-11-03 09:40

On Sun, 23 Nov 2003 23:34:43 +0100, Flemming Nath <nospamto@fpn.dk>
wrote:

>Aha, det er nok muligt. Hvor findes den indstilling?
Group - Default Properties - Crossposts

mvh kmo

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-11-03 17:36

> [...]

>hentes nye meddelelser i en gruppe vises forneden noget som
>dette:Retrieving 25 headers, men der kommer så måske kun 5 nye

For at være lidt krakilsk, så skrives der:
"Retrieving up to 25 headers"

Og hvis du bruger "Ignore Thread" så hentes også nye headere for disse tråde,
men de vises selvfølgelig ikke som nye ulæste artikler.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>