"Bedste" newsreader for Linux/KDE
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-11-03 22:54

Hejsa!

Ja.. hvilken bruger I, og hvorfor?

Lige nu bruger jeg Knode og er egentlig meget tilfreds. Det var jeg dog også
med Kmail lige indtil jeg begyndte med Evolution - så røg Kmail altså ud.
Så måske jeg kan finde en tilsvarende løsning med news?

Så frem med budene

PS: Pan kender jeg og er ikke begejstret.
PPS: Det skal være GUI - intet konsole.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-11-03 23:19

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> Ja.. hvilken bruger I, og hvorfor?

Gnus.

Den bruger jeg fordi den er god

Nej, spøg til side ... den kan nærmest alt, og så kører den i Emacs,
som jeg i forvejen bruger en masse, og er vældig glad for. Mangler man
en feature er der næsten altid en der har lavet den før, og så er det
bare et spørgsmål om at søge i manualen. Er der virkelig aldrig før
nogen der har haft samme behov, så kan det relativt let laves, og så
er der masser af hjælp at hente i news:gnu.emacs.gnus og

> Lige nu bruger jeg Knode og er egentlig meget tilfreds. Det var jeg dog også
> med Kmail lige indtil jeg begyndte med Evolution - så røg Kmail altså ud.

Hmmm - så ville jeg sige at du skulle prøve Pan, hvis ikke det havde
været for din kommentar om den.

> PPS: Det skal være GUI - intet konsole.

Gnus er grafisk når du kører Emacs under X, men det er næppe noget du
for alvor kan hidse dig op over, hvis du synes Evolution er fedt.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you can't read this, blame a teacher.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-11-03 23:27

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]

> nogen der har haft samme behov, så kan det relativt let laves, og så
> er der masser af hjælp at hente i news:gnu.emacs.gnus og

Jeg vil lige læse lidt om Emacs først så inden jeg prøver den!

> Hmmm - så ville jeg sige at du skulle prøve Pan, hvis ikke det havde
> været for din kommentar om den.

Ja. "Problemet" med Pan hos mig er, at den er meget "grim" og klodset.
Minder den del om Agent men mangler simpelthen det fede som gør Agent til
den bedste under et Windows-miljø.

> Gnus er grafisk når du kører Emacs under X, men det er næppe noget du
> for alvor kan hidse dig op over, hvis du synes Evolution er fedt.

Evolution kan bare "alt". Den er mit daglige center med alt lige ved hånden.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-11-03 23:38

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> Jeg vil lige læse lidt om Emacs først så inden jeg prøver [Gnus]!

Hvis du aldrig har brugt Emacs før, så kan jeg med 95% sikkerhed love
dig at du ikke vil bryde dig om Gnus ved første kig.

--
Jacob - www.bunk.cc
Life is like an analogy.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-11-03 08:32

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Hvis du aldrig har brugt Emacs før, så kan jeg med 95% sikkerhed love
> dig at du ikke vil bryde dig om Gnus ved første kig.

Jeg har aldrig nogensinde brugt Emacs før

Fra : Stefan Holm

Dato : 19-11-03 23:35

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> Minder den del om Agent men mangler simpelthen det fede som gør Agent til
> den bedste under et Windows-miljø.

Den bedste efter Gnus, altså :)

--
Stefan Holm
"A doodle. I do doodle. You too. You do doodle too."