news.inet.tele.dk problemer i udlandet
Fra : udubu@mail.dk

Dato : 09-11-03 21:37

Jeg bor i Tjekkiet og vil gerne kunne læse en dansk nyhedserver som
news.inet.tele.dk
Men jeg får beskeden: 502 dread14.news.tele.dk: Access denied to your
node

Hvilket antagligt har noget med at jeg komme på nettet via en lokal
udbyder. Jeg har oprettet en internetkonto hos tdc for i håb om at det
skulle hjælpe, men det gør det ikke. Er der nogen der har erfaring med
at læse nyhedserver fra udlandet ?

Hilsen

Torsten Nordentoft

Fra : Carl Drud

Dato : 09-11-03 21:42

On 09 Nov 2003 20:37:09 GMT, udubu@mail.dk wrote:

> [...]
> udbyder. Jeg har oprettet en internetkonto hos tdc for i håb om at det
> skulle hjælpe, men det gør det ikke. Er der nogen der har erfaring med

Brug Individul.net. En gratis newsserver, dog kun tekstgrupper.

http://www.individual.net/

Den kræver dog tilmelding, læs FAQ på siden. Den kan varmt anbefales.

--
..signature under construction

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-03 21:49

udubu@mail.dk skrev :

> [...]
>udbyder. Jeg har oprettet en internetkonto hos tdc for i håb om at det
>skulle hjælpe, men det gør det ikke. Er der nogen der har erfaring med

Du kan kun bruge TDCs newsser, hvis du kalder op med TDC og så er
det ligegyldigt om du har et TDC internetabonnement eller ej.

Og det gælder de danske udbyderes newsservere.

Du kan bruge en fri newsserver som
sunsite.dk
Du skal registreres for at kunne poste.
http://sunsite.dk/node/id/31

Vil du have flere grupper, så
news.individual.net
og registrering:
http://news.individual.net/

De fører begge kun textgrupper.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-03 21:56

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev :

>Og det gælder de danske udbyderes newsservere.

Der mangler et alle.

Og det gælder alle de danske udbyderes newsservere.
--
Knud