Mystisk problem
Fra : Søren Riis Nielsen

Dato : 28-11-03 17:33

Hej

For ca. 3 mdr. siden fik jeg byttet mit Daytona GeForce4 TI4200 da grafikken
var begyndt at "gnitre" og
min pc gik ned når jeg forsøgte at se film/dvd.
Leverandøren konstaterede at kortet var defekt og de sendte mig et nyt kort.

Nu er det samme problem så opstået igen. Det skete efter at pc var tændt i 2
dage.

Når pc får lov at "hvile" kan den sagtes køre i nogle timer uden problemer.
Men så går den pludselig kold
og kan efter genstart slet ikke vise noget billede.

Kan det være bundkortet som brænder kortet af eller kan kortet blive defekt
efter overophedning ??

Hvis jeg skulle købe et andet kort til 500 - 700 kr. hvad ville I så foreslå
?

System :
Intel Pentium 4, 2400 MHz
Asus P4S533 bundkort

Ideer/forslag modtages meget gerne

Go' weekend

Søren Riis

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 18:14

Søren Riis Nielsen wrote:

> [...]
> Men så går den pludselig kold
> og kan efter genstart slet ikke vise noget billede.
> Kan det være bundkortet som brænder kortet af

Njah, hvis det får for høj spænding, så vil GPU'en naturligvis blive
væsentlig varmere.

> eller kan kortet blive defekt efter overophedning?

Jada, nemt. Måske har de glemt at komme kølepasta mellem GPU og
køleprofil på fabrikken?
Ligegyldigt hvordan du vender og drejer det; dit kort er defekt, så det
skal byttes (igen).

Palit Daytona er desuden noget nær det dårligste mærke du kan købe, det
dukker i hvert fald tit & ofte op her i gruppen med diverse problemer.

Fra : anders

Dato : 29-11-03 15:40

Hej
Jeg havde et nyt Asus g-force4 128mb som brændte sammen inden der var gået
et halvt år, jeg havde givet 2000,-kr for det men jeg kunne kun få 1000,-kr!
Det fik jeg så og købte så et Ati radeon 9600pro i en anden butik
selvfølgelig, kanon kort.
Nu kommer så det sjove, pc´eren fik så pludselig skærmflimmer som på det
andet kort, jeg slukkede og vente et par timer med at lukke op igen, ingen
problemer, jeg installerede så softwear programmet der følger med så jeg
kunne måle temperatur og strømstyrke. Da jeg så næste dag skulle tænde min
pc kom der bib alarm et par gange, da den var tændt tjekkede jeg
temperaturen var den dobbelt så høj end den være.
Det var nogen gange når jeg tændte maskinen der kom for meget spænding til
kortet og efter at tjekket og efterprøvet fandt jeg problemet, det viste sig
at være mit webspeed modem Surfbord sb4100, jeg slukker altid for
stikkontakten både på fjernsyn pc og radio, når jeg så tænder for
stikkontakten i væggen begynder de 4 grønne lamper i modemet at blinke,
hvis jeg tænder for pc´eren før de 4 lamper er færdige med at blinke får
kortet for meget strøm, sumarum modemet skal være klar før pc´eren bliver
tændt. mærkeligt men sandt!
hilsen
anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-11-03 20:02

"anders" <aol@oncablefjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg havde et nyt Asus g-force4 128mb som brændte sammen inden der var gået
> et halvt år, jeg havde givet 2000,-kr for det men jeg kunne kun få

Uddyb lige overstående.
Havde du pillet ved kortet eller lign?

Fra : anders

Dato : 29-11-03 20:46

> Uddyb lige overstående.
> Havde du pillet ved kortet eller lign?

Der er intet at uddybe, jeg havde installeret den nyeste og rigtige driver,
ellers intet foretaget mig, dvs. det kørte på dets standard opsætning.

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-11-03 23:46

> Der er intet at uddybe, jeg havde installeret den nyeste og rigtige
driver,
> ellers intet foretaget mig, dvs. det kørte på dets standard opsætning.

Jeg ville gerne høre hvorfor du ikke fik det fulde beløb tilbage.
Som udgangspunkt skal man have det fulde beløb tilbage.
Evt. prisfald i mellemitiden har intet at sige.
Man skal have refunderet købsprisen.

Fra : anders

Dato : 30-11-03 12:16

> Jeg ville gerne høre hvorfor du ikke fik det fulde beløb tilbage.
> Som udgangspunkt skal man have det fulde beløb tilbage.
> Evt. prisfald i mellemitiden har intet at sige.
> Man skal have refunderet købsprisen.

Ok, hurtigt fortalt, fortalte jeg i forretningen at mit grafikkort var meget
ustabilt og pludselig blev skærmen sort, jeg afleverede så pc´eren til dem,
de fik skiftet strømforsyningen (der var ikke noget galt med
strømforsyningen) og jeg fik den retur.
Men der var stadig problemer med kortet, jeg skiftede det så ud med min
datters pc, og nu var der ingen problemer, bortset fra problemer med
grafikkortet i min datters pc. Jeg gik så ned med kortet i butikken hvor jeg
havde købt det for at få det byttet. Det kunne ikke lade sig gøre det skulle
sendes ind på værkstedet!! der gik en uge, der skete ikke en skid, der gik
2uger, jeg var sur!! jeg fik så at vide at kortet var udgået, så det skulle
sendes retur til leverandøren i holland, så vil jeg nok få et andet som var
bedre???men nej, - efter 6 uger og et utal af besøg i butikken for at få mit
kort eller refunderet kortet. bankede jeg i bordet og truede med advokat og
forbrugerrådet, han var kold - nu kunne jeg så få hvad sådan et kort kostede
i dag 1000,- Dertil skal siges, der gik lige 1 uge mere inden han slap
tussen. Det ærger mig lidt, at jeg købte min maskine til 11.550,-kr i
smallegade. marts 2003
hilsen anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 30-11-03 13:42

> [...]
> i dag 1000,- Dertil skal siges, der gik lige 1 uge mere inden han slap
> tussen. Det ærger mig lidt, at jeg købte min maskine til 11.550,-kr i

Det er en vaskeægte møgforhandler.
Du har/havde krav på det fulde beløb.
Man kan ikke nedvurdere det beløb der skal udbetales.
Din sag minder i øvrigt en del om min oplevelse med midt data.
Det endte dog med at jeg fik et brugt bundkort udleveret.
Det er næsten ligeså slemt.
Jeg er så gået til forbrugerklagenævnet og vil anlægge sag i løbet af de
næste par uger.