Hjælp ønskes !
Fra : Skybums

Dato : 28-11-03 00:27

Hej Gruppe

Jeg har idag et Daytona Geforce3 TI 200 som jeg ikke kan få til og køre
TV-out (har prøvet ALT). Jeg overvejer istedet for og købe ..........

http://www.prolink.com.tw/2003/english/products/vga/Personal%20Cinema/Person
al%20Cinema5200.htm

Men kan i sige mig hvordan det vil performe 3D mæssigt i forhold til mit
gamle GF3 kort ? Jeg er ikke den store gamer, men vil godt have at tingene
kører bare noglelunde fedt når jeg spiller en gang hver md.

Og hvad er den store forskel på et 5200 og 5600 kort ? Det fås i begge
versioner !

Jeg vil bruge det nye kort som en del af HTPC, og det lyder som en super
kort til dette formål (er der nogen der har erfaringer evt. med andre
fabrikanter ?).

Hvad kan jeg evt. få for mit gamle kort ?

Tak, Allan

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-11-03 01:28

"Skybums" <skybums@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har idag et Daytona Geforce3 TI 200 som jeg ikke kan få til og køre
> TV-out (har prøvet ALT). Jeg overvejer istedet for og købe ..........

Jeg kan starte med at sige at hastigheden falder hvis du køber et 5200.
Et FX 5200 svarer til et Geforce 2 GTS eller et Geforce 4 MX.
Altså noget langsomt og dyrt skrammel.
Ja jeg tillader mig at kalde 5200 for skrammel for det er hvad det er.
Især til den pris der tages for produktet.
Så er du da advaret imod det.

Har selv Ati Radeon så jeg kan ikke rigtigt hjælpe dig yderligere.
Medmindre du selvfølgelig vil købe et Ati kort?

Fra : Skybums

Dato : 28-11-03 08:54

Jeg kigger også på ATI All in Wonder, men syntes de bliver meget dyre hvis
de skal kunne lave bare lidt. Men jeg er åben for forslag, hvilket ATI
processor vil kunne matche mit GF3 i 3D ?

Allan

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc696a5$0$27412$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 28-11-03 12:42

> Jeg kigger også på ATI All in Wonder, men syntes de bliver meget dyre hvis
> de skal kunne lave bare lidt. Men jeg er åben for forslag, hvilket ATI
> processor vil kunne matche mit GF3 i 3D ?

At de nuværende og nogenlunde nye Ati kort er der ikke nogen der decideret
matcher det.
De er enten hurtigere eller langsommere.

Radeon 9200 er ligeså hurtigt/ligeså langsomt som det tidligere nævnte
FX5200.
Jeg vil nok anbefale dette.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364578023
Det har video out og video in.
Prisen er heller ikke meget højere end for de andre kort.

Det er endvidere en del hurtigere end FX5600 se evt. denne test.
http://www.sharkyextreme.com/hardware/videocards/article.php/3093161

Jeg kan se at midt-data er billigst.
Dem vil jeg lige benytte chancen for at advare imod.
Her er historien og en afgørelse fra forbrugerklagenævnet:
http://shorterlink.com/?1CQ8A2
http://shorterlink.com/?L48TQI
Begge indlæg der er linket til er forfattet af mig.