Hjælp et fortvivlet menneske
Fra : TT

Dato : 27-11-03 19:50

Hej folkens,

Kort sagt står jeg og skal have et nyt grafikkort. Mit nuværende kort
er et Matrox G400MAX, så i kan nok forstå at jeg ikke har været på
toget i lang tid, og derfor er total uvidende om de nyeste teknologier
inden for grafikkort. Jeg håber derfor at nogen vil forbarme sig over
mig og give deres besyv med.

Jeg har kigget i tidligere tråde i denne gruppe, på nettet, bl.a. Toms
Hardware Guide, samt læst diverse reviews. Men hver gang jeg har set
mig lun på noget, er der tilsyneladende et kort der er bedre til samme
pris. Geforce FX5200, FX5200 Ultra, TI4200, radeon og jeg skal komme
efter jer. Det kræver jo flere års hårdt arbejde samt en ph.d. for at
blive ajour med den nyeste udvikling.

Mit system ser således ud:

1,2GHz Thunderbird
512 MB ram
Ja, hvad er ellers relevant?

Mit eneste spil-behov er counter strike. På nuværende tidspunkt kører
jeg med mellem 10 og 30 fps. Når nogen kaster en røg-granat bliver jeg
hægtet totalt af. Det ønsker jeg selvfølgelig at lave om på.

Jeg vil ikke poste meget mere end 500 - 600 kr. i kortet. Gerne brugt.
Har i nogle ideer?

Først havde jeg kig på et Daytona GeforceFX 5200 til omkring 500 kr.
på edbpriser.dk. Så læste jeg nogle anmeldelser, og der skulle
tilsyneladende være et GeforceFX 5200 Ultra der er hurtigere. I en
tidligere tråd her i gruppen var der så en der anbefalede et Ti4200 i
stedet for FX serien. Det eneste Ti4200 jeg kan finde på edbpriser.dk
i mit prisleje er fra Daytona. Det har fået ret gode anmeldelser, men
brænder tilsyneladende ofte af. Og hvad nu???

Mit problem er delvist at jeg ikke ved hvor meget jeg har brug for.
Når nogen skriver at GeforceFX 5200 er langsomt, hvor meget hurtigere
er det end mit Matrox kort? Kan jeg opnå omkring 100fps i CS med
kortet? Selv om det ikke er et ultra? i så fald er jeg fint tilfreds
med det.

Nå... det blev vist en lang smørre. Nu må jeg hellere runde af. På
forhånd tak for tilbagemeldelser. Er der forresten en gruppe til
salg/køb af grafikkort? Ja for jeg må vel ikke annoncere at jeg gerne
vil købe et kort brugt, af en person her i gruppen der bor i
København, vel?

Venlig hilsen og god jul

Torben

Fra : Cinnober

Dato : 27-11-03 21:45

"TT" <tandberg_luke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når nogen skriver at GeforceFX 5200 er langsomt, hvor meget hurtigere
> er det end mit Matrox kort? Kan jeg opnå omkring 100fps i CS med

Jeps. FX5200 yder det samme som et gammelt Geforce2GTS og jeg har haft sådan
et med en Duron 750 og trak 99 FPS i CS hele tiden.
Så du kan godt bruge det,men et Geforce4 TI4200 er nok et bedre kort,hvis du
skal køre andre spil end CS.Har selv et nu og er tilfreds.

Fra : Kenneth

Dato : 29-11-03 17:58

Køb et radeon9000pro hos bjtrading.dk til 580kr Det er 2gange hurtigere end
fx5200. Har selv et og det kører perfekt. Du kan sikkert finde det i testene
på toms hardware. Det er ved at udgå og er meget billigt nu.

Mvh Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 30-11-03 17:19

> [...]
testene
> på toms hardware. Det er ved at udgå og er meget billigt nu.

Det er ikke dobbelt så hurtigt, det er godt nok lidt hurtigere men jeg ville
foretrække et GF4 ti-4200 som kan fås for under 1000 kr!

Brian

Fra : phg1

Dato : 30-11-03 22:47

"Cinnober" skrev d. 27-11-03 21:45 dette indlæg :

> [...]
> skal køre andre spil end CS.Har selv et nu og er tilfreds.
>
> der er nogle tråde med salg/køb af hardware på følgene addreser
http://www.tweakup.dk/
http://www.overclocking.dk/forum.asp
http://www.hardwareonline.dk/forum.asp
mvh poul