Rød er væk!?
Fra : Rookie All Stars

Dato : 27-11-03 12:53

Har lige købt en splinterNY HP-computer m. ATI Radeon 9200-gfx på.

Det første, jeg lægger mærke til er, at den røde farve er væk på mit
skærmbillede!?
Bruger en 15" HP TFT-skærm .. skiftede skærmen ud - samme problem. Og det er
IKKE
bare en farveindstilling, der skal skrues op .. har prøvet det!

Rodede lidt rundt og fandt så ud af, at der stadig ligger
nVidia(XP/2000)-drivere
på maskinen .. kan disse drille så meget, den røde farve forsvinder???

Spec. :
- AMD 2400
- 512 MB RAM
- 120 GB disk

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-11-03 13:29

Rookie All Stars (hvad-tror-du-selv@smarte.dk) skrev følgende:
> [...]
> nVidia(XP/2000)-drivere
> på maskinen .. kan disse drille så meget, den røde farve forsvinder???

Du har købt en splinterny pc, med rester af en driver fra et grafikkort
pc'en aldrig har haft installeret? Tilbage til butikken med det l....

- Martin

Fra : Anders Ugelvig

Dato : 27-11-03 23:24

....og det kan kun gå for langsomt.

/ Anders

---

Fra : Hans

Dato : 28-11-03 08:09

"Rookie All Stars" <hvad-tror-du-selv@smarte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nVidia(XP/2000)-drivere
> på maskinen .. kan disse drille så meget, den røde farve forsvinder???

Hvis det er nv4_disp.dll i system32 du har fundet, er det XP's egen support
af nVidia, så den skal være der fra starten, og der er sikkert andre hvis
der ledes.

/ Hans

Fra : Jakob M

Dato : 28-11-03 13:36

> Rodede lidt rundt og fandt så ud af, at der stadig ligger
> nVidia(XP/2000)-drivere
> på maskinen ..

Hvis det er et Nvidia Nforce bundkort, så skal der være drivere til dette.
Det har ingen indflydelse på grafikkortet. Hvis det er grafikkortdrivere,
skal de væk.
For mig lyder det nu mere som et brækkt ben i skærmstikket ?. Har du tjekket
kablet ?.

Mvh
Jakob