Body-siden vises - uden rammerne :-(
Fra : Erik R.N.

Dato : 29-11-03 01:29

Hej
Jeg fandt henvisning i Google til min side; men det var til body-siden.
Jeg vil gerne have siden vist med med banneret i toppen og side-baren med links.
Hvad er det jeg gør galt ?

--
Erik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 02:34

"Erik R.N." <fox44FJERN-DETTE@c.dk> skrev :

>Hvad er det jeg gør galt ?

Bruger rammer, der vil det problem altid opstå.

Brug ssi, php eller asp til at inkludere indhold med i steder for
rammer, hvis dine sider ligger på et rigtigt webhotel.
--
Knud

Fra : Erik R.N.

Dato : 29-11-03 04:28

Tak for dit svar, jo mit webhotel klarer php og jeg har da også programeret lidt
php;
men jeg kan ikke regne ud hvordan det skal gøres. Giv venligst et hint.

--
Erik R.N.

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-11-03 10:48

Erik R.N. skrev bl.a.:
> Tak for dit svar, jo mit webhotel klarer php og jeg har da
> også programeret lidt php;
> men jeg kan ikke regne ud hvordan det skal gøres. Giv venligst
> et hint.

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

--
Lars

- nogen burde lave en FAQ/OSS

Fra : pepss

Dato : 29-11-03 11:00

"Erik R.N." skrev
> Tak for dit svar, jo mit webhotel klarer php og jeg har da også
programeret lidt
> php;
> men jeg kan ikke regne ud hvordan det skal gøres. Giv venligst et hint.

prøv at kikke her http://www.html.dk/artikler/00001/ det er godt nok ikke
med php men det kan da gi dig en ide om hvordan det kan gøres!

p.s.
hvis du svare under det du citerer og kun citer det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen er det meget letter. Se

pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer
www.cafe-flirt.dk
www.team-blitz.dk

Fra : jopa

Dato : 29-11-03 11:01

Erik R.N. <fox44FJERN-DETTE@c.dk> skrev bla:
> Tak for dit svar, jo mit webhotel klarer php og jeg har da også
> programeret lidt php;
> men jeg kan ikke regne ud hvordan det skal gøres. Giv venligst et
> hint.

Noget a la

include("http://www.ditweb.dk/top.php");
include("http://www.ditweb.dk/midt.php");
include("http://www.ditweb.dk/bund.php");

Flere ? vedr PHP besvares bedst her

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-11-03 22:28

Erik R.N. wrote:

> Tak for dit svar, jo mit webhotel klarer php og jeg har da også programeret lidt
> php;
> men jeg kan ikke regne ud hvordan det skal gøres. Giv venligst et hint.

Du skal lave siden så du har menu og andre genbrugelige elementer
liggende i hver sin selvstændige fil.

Dernæst kan disse filer includeres på enhver side som skal bruge dem med
include('sti/til/din/fil.txt');

Der kan være problemer med at includere med http, så hvis du kan undgå
det er det smart.

Du kan læse en masse om php på www.webcafe.dk, www.php.net og i
nyhedsgruppen dk.e.i.w.s.php. Denne har også en faq: www.php-faq.dk som
dog ser ud til at være nede lige nu.

Så vidt løsningen på at bevare den lette opdatering.

Hvis du gerne vil beholde en konstant synlig menu så kan det løses med
CSS og position:fixed. Det kan også lade sig gøre i Explorer, og
løsningen er omtalt ganske mange gange indenfor det sidste stykke tid,
så søg tilbage i gruppen med groups.google.com

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-03 10:54

Lars Raaby skrev:

[i signaturen]

> - nogen burde lave en FAQ/OSS

Mener du for gruppen her? Der er faktisk en - for modergruppen
webdesign: <http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/>.

Den er ganske omfattende - omend ikke helt opdateret.

Derudover findes der siden <http://html-faq.dk/> der både har
artikler og en egentlig OSS-del.
--
Jens Gyldenkærne Clausen