Word 2003
Fra : Hansa

Dato : 29-11-03 00:23

Er der andre end mig der oplever at Word 2003 blæser filstørrelserne op? Et
af mine dokumenter var lavet i Word 2003 og fyldte 156kb. Så tog jeg
dokumentet over til en computer med Word 97 hvor jeg åbnede dokumentet,
gemte det og lukkede det igen. Vupti, pludselig fylder filen kun 86kb og
intet af formateringen var gået tabt. Det syntes jeg ærligt talt er lidt for
ringe.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 29-11-03 12:29

On Sat, 29 Nov 2003 00:23:12 +0100, Hansa wrote:

> [...]
> intet af formateringen var gået tabt. Det syntes jeg ærligt talt er lidt for
Har du prøvet at gemme dokumentet vha. Gem Som... og ikke blot Gemt det i
Word 2003 (evt. gemme det som et ny navn). Tidligere (kender kun
Office2000 og før) blev der gemt en masse ekstra oplysninger omkring
revision plus at dokumentet løbende samlede spild op. Her hjalp det altid
at bruge Gem Som...

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : pre

Dato : 29-11-03 15:16

Et simpelt gæt: Din Word er stillet til "Fast Save", altså gemmer den
ustandseligt alt, også det du evt. har slettet eller ændret undervejs. Det
fylder alt sammen netop lige til du åbner filen på en anden PC - eller
simpelthen åbner filen og gemmer den under et andet navn.
At den samme funktion er en meget stor del af "roden til alt ondt" som får
Word til at crashe er en helt anden sag.
pre

Fra : Hansa

Dato : 29-11-03 17:05

Nixen, Word er ikke instillet til fast save

Fra : pre

Dato : 29-11-03 19:23

Næste gæt: Du ændrer teksterne undervejs, det fylder også godt op.
Microsoft har gjort en hjælpetekst til dig: Optimizing Word2002. Den kan
hentes fra samlingen af KB artikler ved at kalde
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;291476
Den er gratis for alle.

Fra : pre

Dato : 29-11-03 20:23

Hovsa, det var den forkerte tekst jeg refererede til, ikke at det gør den
store forskel, men alligevel: Det er "How to optimize Word2003" og den
ligger på:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;827101

pre