Andet multimedie
bentjuul 3670
Anternativ til publisher
Fra : Anders Pedersen

Dato : 28-11-03 23:38

Hvad findes der af gode anternativer til layout programmet publisher.

jeg har haft kig på adobe indesign eller det gratis serif pageplus

Jeg ville gerne have mulighed for at kunne gemme i *.pub formatet som kan
læses af publisher.

Jeg har enlig ikke de store krav men skal være let at lære at bruge gerne
med masser af skabeloner

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Nils F.

Dato : 29-11-03 05:50

Hej Anders

InDesign og PagePlus kan ikke geme i .PUB-format. Det kan kun Publisher
selv.

Jeg vil anbefale dig at bruge Publisher selv, for det er særdeles let at gå
til. Især hvis du ikke skal bruge programmet ret tit. Begrænsningerne er
også OK for de fleste opgaver, og der er mange skabeloner. InDesign har slet
ingen, med mindre du ønsker at lede efter dem på nettet.

PagePlus er en gammel ulykkelig kærlighed (fra version 2.0 - det er godt nok
længe siden - til version 8), som igen og igen har fået mig til at bryde
forlovelsen. Jeg kan stadig ikke rigtig anbefale programmet.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-11-03 09:52

On Sat, 29 Nov 2003 05:50:12 +0100, Nils F. wrote:

> [...]
> også OK for de fleste opgaver, og der er mange skabeloner. InDesign har slet
> ingen, med mindre du ønsker at lede efter dem på nettet.
Så dem der findes skal downloades løs fra adobes website.
eller skal man lave dem selv

Der findes jo dansk opdatering til os
Jeg prøver nu at downloade indesign
> PagePlus er en gammel ulykkelig kærlighed (fra version 2.0 - det er godt nok
> længe siden - til version 8), som igen og igen har fået mig til at bryde
> forlovelsen. Jeg kan stadig ikke rigtig anbefale programmet.
Okay det er ikke et der kan anbefales
--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : hcma

Dato : 29-11-03 12:22

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læses af publisher.
>
> Jeg har enlig ikke de store krav men skal være let at lære at bruge gerne

Kun Publisher kan gemme som *.pub, men gode gamle Adobe Pagemaker 7.0 har et
underprogram/plugin som kan konvertere FRA Publisher TIL Pagemaker.
m v h
HC

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 29-11-03 13:10

Hej Anders

For at vi kan hjælpe dig til valg af det program, som passer til dig, så må
du komme lidt mere ud af busken og fortælle hvad dit behov er, og hvorfor du
ønsker at droppe Publisher. Om du har behov for at kunne aflevere dine
dokumenter til andre etc.

For hvis du har brug for et program en gang i mellem, og hvis det "kun" skal
ud på din lokale printer. Så vil jeg ligesom Nils anbefale dig at fortsætte
med MsP.

Mvh
Anders

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-11-03 13:40

On Sat, 29 Nov 2003 13:09:38 +0100, Anders Rehhoff wrote:

> [...]
> ønsker at droppe Publisher. Om du har behov for at kunne aflevere dine

Enlig mere for at prøve noget andet end lige microsoft
Da jeg før har haft mulighed for at arbejde med pagemaker er det enlig ledt
at gå til.
Mere link funktionen som til billeder der kan få dokumenter til at fylde
mindre.

> For hvis du har brug for et program en gang i mellem, og hvis det "kun" skal
> ud på din lokale printer. Så vil jeg ligesom Nils anbefale dig at fortsætte
> med MsP.
Så vidt jeg ved bruger alle i min fars famlie publisher.
Det jeg kommer til at lave der i skal kun udskrives på min egen printer
eller måske min fars over netværk,som endnu ikke er sat op.

pagemaker og indesign kan jo gemme i pdf

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 29-11-03 21:26

On Sat, 29 Nov 2003 13:39:45 +0100, Anders Pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Mere link funktionen som til billeder der kan få dokumenter til at fylde
>mindre.
Billederne skal jo alligevel ligge et eller andet sted for at de kan
ses i dokumentet, så diskpladsforbruget er når alt kommer til alt
nogenlunde det samme.

mvh kmo

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-11-03 02:31

kristian mikael de freitas olesen skrev:

> Billederne skal jo alligevel ligge et eller andet sted for at de kan
> ses i dokumentet, så diskpladsforbruget er når alt kommer til alt
> nogenlunde det samme.

Nej. Fidusen er, at billederne ikke fylder to steder.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 30-11-03 04:21

On Sun, 30 Nov 2003 02:31:24 +0100, "Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote:

>Nej. Fidusen er, at billederne ikke fylder to steder.
Sælføli, når dokumentet bliver på den computer det er lavet i.
Nu tænkte jeg på når dokumentet skal videre.
Da er det ikke et hvor-meget-fylder-det-problem om billederne ligger
separat eller indlejret.

mvh kmo