Jehovas vidner
Fra : Ole Madsen

Dato : 16-04-01 12:26

Hvad står Jehovas vidner for og hvorfor er de forkert?

Ole

Fra : Lyrik

Dato : 16-04-01 12:49

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad står Jehovas vidner for og hvorfor er de forkert?
>
> Ole
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
JV står for kæft, trit og retning! -Det finder jeg, er forkert!

Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-04-01 13:17

Lyrik <lyrik@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> JV står for kæft, trit og retning! -Det finder jeg, er forkert!

Det vil jeg gerne at du skriver lidt mere om

Ole

Fra : Lyrik

Dato : 17-04-01 13:12

<Ole>:
> Det vil jeg gerne at du skriver lidt mere om

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Et menneske skal selv have et forhold ham og Gud imellem.
JV siger at Gud ikke handler med enkeltpersoner, men handler med
enkeltpersoner igennem sin organisation, der er Vagttårnets
bestyrelse, -denne bestyrelse formidler derefter et gudsforhold, som
mellemmand imellem den enkelte og Gud.

JV´s styrende "råd" er Guds kanal. Kanal er lig et mellemled skudt ind
imellem den enkelte og Gud.
Der står ellers skrevet at der kun er én mellemmand imellem Gud og
mennesker, nemlig Jesus Kristus.

Det farlige er, at hvis man antager et sådant mellemled, så bliver det
"kanalen" siger = det samme som det Gud siger.
Og hvis man trodser "kanalen", så trodser man Gud.

Dette er grundlaget for den "kæft, trit og retning" som JV må underlægge
sig.
De antager artiklerne i Vagttårnet som om de kom fra "Moses" selv.

De har sat sig på Moses stol, ligesom farisæerne som Jesus anklagede for
netop dette.
De beviser deres ret til det, på samme måde som tidligere generalsekretær
for FN, Dag Hammerskiold prøvede at bevise at han var Messias. "Hvem siger
de at menneskesønnen er?" Ytrede han. Tilhørerne skulle derefter ressonnere
som så, at det måtte være ham!
JV siger" Hvem er så den tro og kloge tjener, som Gud har sat over sin
hjord?"- Du skal derefter reflektere og sige "Neeej! Er det dem?!"
....Dag Hammerskiold? Han faldt kort efter ned med en flyver og
døde...JV...??))

Jens

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 16-04-01 13:39

Mon det ikke er med de kære Jehovas vidner at de tror mere på deres
organation end det at være frelst af nåde.
Jesus kom på jorden for at frelse syndere og jeg har efter samtale med en
del JV kommet til det at de tror at man frelses kun ved at være døbt til
deres kirke og ikke ved at tro på Jesus.
www.jesusviborg.subnet.dk

www.nydheder.subnet.dk

Fra : Niels Steg

Dato : 16-04-01 13:58

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad står Jehovas vidner for og hvorfor er de forkert?

JV mener at de er de eneste der skal arve Guds Rige.. men ikke dem alle,
kun de første 144000 kommer i Himlen, resten skal blive her på jorden..
de mener endvidere at alt hvad Herren har lovet Israel kun gælder dem..

men Ole, find nogle Jehovas vidner snak med dem, besøg deres menighed,
lær af dem selv hvad de står for og døm først derefter..

JV har efter min mening en afsporet forkyndelse, men det samme har vi
andre jo også på forskellige tidspunkter i vores kristenliv haft..

Jehovas Vidner tilbeder Jesus Kristus, ikke som profet, ikke som en klog
mand, men som Guds Søn!

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-04-01 15:07

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> JV har efter min mening en afsporet forkyndelse, men det samme har vi
> andre jo også på forskellige tidspunkter i vores kristenliv haft..

så er der vel ingen grund til at opfordre Ole til at aflægge JV et besøg ???

> Jehovas Vidner tilbeder Jesus Kristus, ikke som profet, ikke som en klog
> mand, men som Guds Søn!

Det er ikke korekt, Jehovas Vidner tilbeder kun Jehova gud og ingen andre.
ærkeænglen Mikael blev til Jesus i jordisk skikkelse, Jehovas Vidner
tilbeder
ikke Jesus Kristus, for JV er Jesus død på en pæl og hans legeme er forgået,
Hvorefter ærkeænglen Mikael blev genskabt i himmelen.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 16-04-01 16:16

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> så er der vel ingen grund til at opfordre Ole til at aflægge JV et
besøg ???

Jo da, det er altid bedst at gå direkte til kilden for det man vil
undersøge.. ellers løber man bare med sladder!

> [...]
forgået,
> Hvorefter ærkeænglen Mikael blev genskabt i himmelen.

Besøg dem også, så du ikke løber med sladder )

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-04-01 17:42

> [...]

> undersøge.. ellers løber man bare med sladder!
>

> Besøg dem også, så du ikke løber med sladder )

At du ingen ting ved er dit problem, men at beskylde mig for at løbe med
slader skulle du være den sidste til at bedømme, da du ikke ved hvor mange
gange jeg har besøgt JV eller om jeg ikke har besøgt dem.

Det er også besynderligt at du kaster om dig med beskyldninger i en
diskution
om JV, Men undskyld jeg prøvede at hjælpe med JVs troslære, som jeg har lært
af Jehoveds Vidner ved at lytte til dem.

Erik

Ved du forresten at der er 2 trosretninger inden for JV, en for
arbejdsklassen
der ikke skal frelses og en for de som bryder brødet, æder og drikker.

Fra : Niels Steg

Dato : 16-04-01 18:49

> Ved du forresten at der er 2 trosretninger inden for JV, en for
> arbejdsklassen
> der ikke skal frelses og en for de som bryder brødet, æder og drikker.

Nope, skillelinien går på de første 144000 JV'ere og resten, dvs. der er
ca 8000 tilbage (resten op til 144000 er døde) som får nadver og resten
får
nadveren som skuebrød.

kun de første 144000 kommer i Himlen medens resten skal være her på
jorden.

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 17-04-01 18:37

> [...]
> får
> nadveren som skuebrød.
>
> kun de første 144000 kommer i Himlen medens resten skal være her på

Jeg foreslår du selv besøger JV for information

Erik

Fra : anderspj

Dato : 16-04-01 16:32

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:U%BC6.273$Ah.4512@news.get2net.dk...
> "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jehovas Vidner tilbeder Jesus Kristus, ikke som profet, ikke som en klog
> mand, men som Guds Søn!

De betragter da NETOP Jesus som en profet og ikke som Gud, jvf. deres
modstand mod treenighedslæren?

Anders Peter Johnsen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-04-01 16:56

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

>De betragter da NETOP Jesus som en profet og ikke som Gud, jvf. deres
>modstand mod treenighedslæren?

Det betegner Jesus som Guds søn og til nøds "en gud", men er arianske i
deres kristologi, hvilket vil sige, at de mener at Jesus/Michael er et
skabt væsen, det første, som Gud skabte før alting andet blev skabt.

Mere information om Jehovas Vidner kan man finde på
<http://www.religioustolerance.org/witness.htm>, der kort beskriver
sektens historie, opbygning, overbevisninger, praksis osv.

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : anderspj

Dato : 16-04-01 22:54

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gb5mdtgb3mnfvoblri7i2p5hlufp8t8js8@4ax.com...
> [...]
> deres kristologi, hvilket vil sige, at de mener at Jesus/Michael er et
> skabt væsen, det første, som Gud skabte før alting andet blev skabt.

Måske skyldes det ideen om Jesus som "Guds Ord", der vel sammen med lyden må
være skabt før Lyset?

Anders Peter Johnsen

Fra : Live4Him

Dato : 16-04-01 22:55

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Måske skyldes det ideen om Jesus som "Guds Ord", der vel sammen med lyden

> være skabt før Lyset?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Hvilken lyd ? Lysets hastighed er meget større end lydens.

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-04-01 23:43

"Live4Him" <au_536@lite.dk> mælte sligt:

>Hvilken lyd ? Lysets hastighed er meget større end lydens.

Lyden af Guds ord, der sagde "jehî 'ôr" - eller "der blive lys".

Venlig hilsen,

Fra : Live4Him

Dato : 17-04-01 10:48

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Live4Him" <au_536@lite.dk> mælte sligt:

> Lyden af Guds ord, der sagde "jehî 'ôr" - eller "der blive lys".
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Lyd bevæger sig hurtigere i vand end i luft, men kan ikke bevæge sig i et
tomrum. Går man med the-hætte på, kan man have besvær med at høre svage
lyde.

jørgen.

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-04-01 13:58

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> "Live4Him" <au_536@lite.dk> mælte sligt:

> Lyden af Guds ord, der sagde "jehî 'ôr" - eller "der blive lys".

Gud er ikke i det som vi kalder tid, men i evigheden, hvor alt tid er som at
stå stille

Ole

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-04-01 14:25

Ole Madsen <olemadsen@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_xAC6.43885$o4.3376582@news010.worldonline.dk...
> Hvad står Jehovas vidner for og hvorfor er de forkert?
>
> Ole

<> JV tror ikke på treenigheden og har i det hele taget en del afvigelser
fra den kristne tro.
Mvh Anne-Marie

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-04-01 14:38

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> <> JV tror ikke på treenigheden og har i det hele taget en del afvigelser
> fra den kristne tro.

Skriv endelig mere, jeg vil gerne vide noget mere

Ole

Fra : Odd-Arild Knutsen

Dato : 17-04-01 11:22

Ole Madsen <olemadsen@image.dk> skrev i
meldingsnyheter:_xAC6.43885$o4.3376582@news010.worldonline.dk...

Hovedårsaken til at JV ikke regnes som kristne er at de avviser
Kristi guddommelige natur og således avviser de Gud selv.

mvh
OAK
--
"To see a world in a Grain of Sand