sand til opretning
Fra : per

Dato : 16-04-01 11:53

Hvad hedder det sand man benytter når betongulv skal rettes, inden man
lægger flydende gulv?

--
Per

Fra : Calle

Dato : 16-04-01 21:03

Hej

Jeg vil nu ikke bruge sand, da det holder på fugt. Et flydende gulv, en
normalt en eller anden form for trægulv, og det kan ikke lide fugt.
Hvis et betongulv skal rettes, så bruges der selvnivelerende beton.

Hvis jeg har misforstået dit spørgsmål, så må du uddybe det bedre.

Calle

Fra : per

Dato : 16-04-01 21:27

On Mon, 16 Apr 2001 22:02:30 +0200, "Calle" <Calle@jyde.dk> wrote:

du har ikke misforstået det. men mureren har lagt 2x selvnivilerende
på nu, og det vliver værre og værre, derfor ville jeg lægge sand
nedenunder membranen, det har jeg set før.

--
Per

Fra : Calle

Dato : 16-04-01 21:32

Hej

Det er da vist ikke rigtige murere, siden de ikke kan håndtere den sag.
Hvis massen er tynd nok, vil den altid lægge sig vandret. uanset det
forhenværende gulv, så er det bare at lade det tørre op.
Drop murerne, og prøv selv, det kan jo ikke blive værre.
Det med sand er en meget dårlig løsning, det du har set før, er da vist
noget slemt hjemmefusk.
> [...]
| på nu, og det vliver værre og værre, derfor ville jeg lægge sand
| nedenunder membranen, det har jeg set før.

| >|
| >|
| >|

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 17-04-01 14:34

Hej Karsten og Per

Et flydende gulv er jo netop et gulv der ikke er holdt fast af noget, men flyder. Man bruger samme
slags sand som der bruges i sandblæsere, altså sand der er tørret. Der er selvfølgelig en membran
mellem sand og gulv. Hvor stabilt gulvet er efter nogen tid ved jeg ikke. Men jeg kan da evt. spørge
et sted jeg ved de har det.

Med venlig hilsen

Ebbe

Fra : per

Dato : 17-04-01 14:53

On Tue, 17 Apr 2001 15:34:27 +0200, "Ebbe Rasmussen"
<ebberas@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hej Karsten og Per
>
>Man bruger samme
>slags sand som der bruges i sandblæsere, altså sand der er tørret.

ovntørret kvartssand.

Nu har jeg lagt sand i de huller der var, og er ved at lægge gulvet,
så der er ingen vej tilbage.

håber at det virker...

--
Per