Thomas Armstrong: "Mange Intelligenser i K~
Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 27-11-03 20:46

Hej.

Jeg læser til lærer på første årgang og skal holde et foredrag om et uddrag
(kap.1) af ovennævnte.

Til det kunne jeg godt tænke mig at finde nogle af de henvisninger T.
Armstrong kommer med, da jeg hverken har de illustrationer han støtter sig
op ad eller de tests han omtaler.
Der for vil jeg nu spørge om i ved hvor man kan finde oplysninger (og evt.
eksempler) på følgende tre former for IQ-tests:

1; Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC)

2; Vineland Society Maturity Scale

3; Coopersmith Self-Esteem Inventory

Hvis i havde et eksempel, eller bare oplysninger om disse, til at ligge på
computeren ville jeg blive meget glad for et svar.

Venlig hilsen
Andreas

Fra : kjaer

Dato : 29-11-03 20:51

Andreas Skjæmt Andersen wrote:
> [...]
>
> Hvis i havde et eksempel, eller bare oplysninger om disse, til at
> ligge på computeren ville jeg blive meget glad for et svar.

At teste børns intelligens er formålsløst og dumt, de er jo midt i at
udvikle deres intelligens. Desuden, hvis det nu viser sig at de samme børn
scorer højst i alle test, -er det syv intelligenser de siger der er? Hvad
så?
Nej lad børn lege og udvikle sig uden det pjat.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-11-03 09:40

"Andreas Skjæmt Andersen" <meetplaywin@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis i havde et eksempel, eller bare oplysninger om disse, til at ligge på
> computeren ville jeg blive meget glad for et svar.

Hej

Du vil muligvis kunne finde noget på http://www.demangeintelligenser.dk/

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul

---
Denne mail er konstateret Virusfri

Fra : Ren? Bloch

Dato : 30-11-03 11:26

> [...]
>
> Hvis i havde et eksempel, eller bare oplysninger om disse, til at ligge på
> computeren ville jeg blive meget glad for et svar.

Prøv at kikke på dette MEGET omfattende Testkatalog

http://www.isp.uio.no/Testkatalog/

hilsen René

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 02-12-03 01:53

Tak skal i have.

De to givne links skal nok vise sig at være nyttige.
Specielt er jeg spændt på demangeintelligenser.dk

Venlig hilsen
Andreas

Fra : emil

Dato : 05-12-03 22:03

"Andreas Skjæmt Andersen" <meetplaywin@hotmail.com> wrote in message news:<3fc6546c$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Hvis i havde et eksempel, eller bare oplysninger om disse, til at ligge på
> computeren ville jeg blive meget glad for et svar.

Vil du ikke nok være kritisk? Gardner er en teoretiker jeg elsker at
hade. Jeg tror kun han er blevet poppulær fordi han er nem at
forstå...

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 05-12-03 23:53

Hej Emil.
Jeg kan fortælle dig at jeg er færdig med projektet, selvom jeg endnu
mangler at fremlægge det for klassen.
Hvis du vil se mit resultat (supplement til den mundtlige fremlæggelse) vil
jeg gerne sende det til dig.
Jeg er selv blevet forholdsvis skeptisk overfor Gardner, hvilket jeg antyder
i den skriftlige del af rapporten.

En anden grund til at jeg spørger om du vil se det er at det er første gang
jeg har arbejdet med PDF filer og gerne vil have en anden persons mening om
hvordan mit resultat er blevet.

Venlig hilsen
Andreas

Fra : emil

Dato : 06-12-03 14:01

Du kan bare sende den til min hotmail. Jeg kom i sin tid til at opgive
min rigtig adr.....desværre. Heldigt at jeg stadigvæk er spam-fri på
min skolekom

Venligst Emil