LASAT Credit 560 Voice kommandoer??
Fra : lndk

Dato : 27-11-03 13:45

Hej,

Er der en, der ligge inde med en beskrivelse af VOICE komandoer til LASAT
Credit 560 Voice. Jeg tænker på en beskrivelse af parameter osv. til
følgende AT komandoer:

#TL - Audio Output Transmit Level
#VBQ? - Query Buffer Size
#VBS - Bits Per Sample (Compression Factor)
#VBT - Beep Tone Timer
#VCI? - Identify Compression Method
#VGT - Set Playback Volume in the Command State
#VLS - Voice Line Select
#VRA - Ringback Goes Away Timer (Originate)
#VRN - Ringback Never Came Timer (Originate)
#VRX - Voice Receive
#VSD - Enable Silence Deletion (Voice Receive)
#VSK - Buffer Skid Setting
#VSP - Silence Detection Period (Voice Receive)
#VSR - Sampling Rate Selection
#VSS - Silence Detection Tuner (Voice Receive)
#VTD - DTMF Tone Reporting
#VTM - Enable Timing Mark Placement
#VTS - Generate Tone Signals (On Line Voice Command)
#VTX - Voice Transmit
#CLS - Select Data, Fax or Voice Mode

Hilsen
Leif

Fra : Bent Andersen

Dato : 27-11-03 17:47

On Thu, 27 Nov 2003 13:45:15 +0100, "lndk" <lndk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>#VTD - DTMF Tone Reporting
>#VTM - Enable Timing Mark Placement
>#VTS - Generate Tone Signals (On Line Voice Command)

Kære Leif.

Måske er der noget, du kan bruge her på EICON's hjemmeside:
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=cre

Der ligger i hvertfald noget dokumentation til modemet.

Held og lykke til.

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
www.cordless.ninja.dk
http://cordlessphones.dk3.com

Fra : lndk

Dato : 01-12-03 10:39

Hej og tak for linket - jeg tror jeg har check på Voice kommandoerne på
Lasat Credit 560 modemet - de er vist ret ens på næsten alle fabrikater.
Men jeg har et problem med silence detection - altså når en person har lagt
en (telefonsvarer) besked via modemet, der af WinFax er sat til:
AT#VSP=60#VSS=3#VSD=0#VTD=2D,2D,2D altså 6 sekunders silence ved mindst
følsomme forstærkning.

Når der lægges på udsender TDC et "lagt på signal" (beep beep), og Lasat
modemt tror af en eller anden grund, at der staidig indtales en besked. Hvis
jeg bare nøjes med at holde op med at snakke i 6 sekunder, så detekterer
modemt uden problemer "silence" og får WinFax til at afbryde. Mit gamle USR
Sportster kan derimod fint midle disse beeps ud og giver korrekt besked om,
at linien kan afbrydes. Eneste afvigelse fra det normale er, at modemet
sidder på en A/B port på Zyxel Prestige 100IH ISDN router, og jeg ved ikke
om den er skyld i at f.eks. niveauet, der sendes ud på analog porten måske
er for højt - svært at checke når man kun har ISDN ind i huset

Mit spørgsmål: Er der andre der har haft problemer med at få LASATs modemer
til at detektere silence, når der bliver lagt på efter endt indtalt besked?
Løser problemet sig selv, hvis jeg sløjfer ISDN og går tilbage til normal
analog linie?

Håber en eller anden gider svare...

Hilsen
Leif

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 11:32

"lndk" <lndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Eneste afvigelse fra det normale er, at modemet
> sidder på en A/B port på Zyxel Prestige 100IH ISDN router, og jeg ved ikke
> [...]

Der sker sære ting på analoge linjer bag alm. ISDN-udstyr. Det kan ikke
anbefales at bruge en analog port på hjemme-ISDN-grej til avanceret udstyr

Fra : lndk

Dato : 01-12-03 16:04

Jo med de "sære ting" generer ikke et USR 56K Sportster Voice, så jeg er
stadig interesseret i at vide om silence functionen virker på et LASTA
Credit 560 Voice modem, eller om andre har haft lignende problemer med det.

Leif