Har Wolfgang lavet endnu en gang hø!?
Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 15:20

Hejsa
Fladt lige over trailerne
http://www.apple.com/trailers/wb/troy/
Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.
Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
Ærgerligt

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-03 16:12

Morten Bowman skriblede:
> Hejsa
> Fladt lige over trailerne
> http://www.apple.com/trailers/wb/troy/
> Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.

Kommercielt eller kunstnerisk? Hende blondinen (er det mon Helene?) der
smider togaen skal da nok skæppe lidt i box office.

> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand
> imo. Ærgerligt

Igen - mener du kommercielt eller kunstnerisk (nu gætter jeg på
kunstnerisk)

Shattered var da en ok Hitchcock-pastiche. Og jeg synes da også det var
lidt af en bedrift at smugle socialrealisme ind i en katastrofefilm (The
Perfect Storm - starten). In the Line of Fire var da også ok. Men ellers -
jeg har ikke set nogle præ-Boot film af ham - synes jeg ikke udviklingen er
jævn - det går gennemsnitligt nedad, men ikke uden relative opture.

Hvem ved, måske har Troy også noget for sig (udover blondinen) ... Måske er
Limahl med igen på soundtracket?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 27-11-03 17:30

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.
> Ærgerligt

Det er det da ikke - In the Line of Fire var genial!

Troy ligner noget Gladiator - bare med et endnu større budget; Jeg skal se
den.

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 22:08

On Thu, 27 Nov 2003 17:30:27 +0100, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

>Det er det da ikke - In the Line of Fire var genial!

I son genre bestemt ikke i nærheden af top 10, imo.

>Troy ligner noget Gladiator - bare med et endnu større budget; Jeg skal se
>den.

Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
lille smule realisme ville være på sin plads.
Jeg tror nemt den kan gå overboard. Det gjorde Gladiator ikke fordi det
bevarede realismen (pånær historie-omskrivningen)

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-11-03 22:22

Morten Bowman wrote:

> [...]
> Jeg tror nemt den kan gå overboard. Det gjorde Gladiator ikke fordi det
> bevarede realismen (pånær historie-omskrivningen)

Hvad er der urealistisk i en stor flåde?

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 23:35

On Thu, 27 Nov 2003 22:21:52 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvad er der urealistisk i en stor flåde?

Så vidt je har læst i historie så kommer ingen nation på det tidspunkt i
nærheden af at have så stor en flåde. Der kunne vel stort set være hele
verdens befolkning, på det tidspunkt alle de både - well næsten anyway

Fra : Martin Moeller

Dato : 27-11-03 22:32

Morten Bowman skrev:

> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.

Flåden er vel realistisk nok taget i betragtning af, at vi har at gøre med
græsk mytologi etc.

--
Martin Møller
"Goddamn minivan."

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-11-03 23:01

Martin Moeller wrote:

> Flåden er vel realistisk nok taget i betragtning af, at vi har at gøre med
> græsk mytologi etc.

Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

/David

Fra : Martin Moeller

Dato : 27-11-03 23:07

David Rasmussen skrev:

> Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

Ah hva?
http://www.natsunivers.dk/achilleus.php#

--
Martin Møller
"Goddamn minivan."

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 23:51

> Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og Den
Skønne Helene er rent opdigt.

At opstille sandsynlighedsberegninger om, hvor mange skibe de kan have haft
"i virkeligheden" svarer til at indvende mod LOTR, at der ikke findes orker.

Per V.
Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-11-03 00:25

vadmand wrote:

> Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og Den
> Skønne Helene er rent opdigt.

Helt enig, men nu ved jeg jo ikke hvad filmen handler om. Troja har
eksisteret, og der har også været krigsaktivitet omkring den. Jeg troede
måske at det var det filmen handlede om.

> At opstille sandsynlighedsberegninger om, hvor mange skibe de kan have haft
> "i virkeligheden" svarer til at indvende mod LOTR, at der ikke findes orker.

LOL! :)

/David

Fra : Taba

Dato : 28-11-03 10:00

> Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og Den
> Skønne Helene er rent opdigt.

Og dog, man mener at have fundet beviser for den græske lejr uden for byen
Troja, også er der mange der mener at Homer selv har været med/deltaget i
krigen da han har så realistiske beskrivelser af hvordan kampene foregik.
(Og som man allerede kan høre på det herinde så er der også delte meninger i
den professionelle verden blant filiologer og arkæologer og historiker
etc...) Men den mytologiske del er lige så autentisk som den
nordisk/persiske/ægyptiske mytologi....

Men for satan det er fed underholdning både Iliaden og Odysseen

/Taba

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-11-03 10:33

"Taba" <no@hotmail.com> writes:

> [...]
> krigen da han har så realistiske beskrivelser af hvordan kampene foregik.

Når Matt Groening og alt hvad han har bedrevet er glemt, vil Homers
værker stadig være kendt som nogle af verdenslitteraturens
mastodonter.

Men da vi nu er i en tid, hvor Matt Groenings værker i rå genkendelse
overskygger både Paris, Achilleus og Odysseus, tillad mig da at sige:

DOH!

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hvis du står overfor et stort problem,
The RockBear. ((^)) så prøv at komme igennem det ved at skabe

Fra : Taba

Dato : 28-11-03 12:09

> [...]
>
> Men da vi nu er i en tid, hvor Matt Groenings værker i rå genkendelse
> overskygger både Paris, Achilleus og Odysseus, tillad mig da at sige:

Matt Groening er da snart på højde med den gamle Homer
Satire når det er bedst: Simpsons!

Der er en lille afstemning kørende på www.filmz.dk ang. bedste
satiretegnefilm for voksne og der ligger Simpson klart nr. 1!

/Taba

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-11-03 12:51

Taba wrote:

> Matt Groening er da snart på højde med den gamle Homer
> Satire når det er bedst: Simpsons!

Enig :)

/David

Fra : ML-78

Dato : 28-11-03 12:51

> Der er en lille afstemning kørende på www.filmz.dk ang. bedste
> satiretegnefilm for voksne og der ligger Simpson klart nr. 1!

Naturligvis. Jeg undrer mig dog lidt over, at King of the Hill og Dilbert ikke
er kommet med på listen.

ML-78

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-11-03 13:33

"Taba" <no@hotmail.com> writes:

> Matt Groening er da snart på højde med den gamle Homer
> Satire når det er bedst: Simpsons!

Simpsons Family er PolitikSatire mod godhedsindustrien.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-11-03 13:55

Peter B. Juul wrote:

> Simpsons Family er PolitikSatire mod godhedsindustrien.

LOL! Peter B. Juul er Bo Warming!

/David

Fra : Lars Fischer

Dato : 02-12-03 13:09

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net>

> LOL! Peter B. Juul er Bo Warming!

Det forklarer en del.

/Lars

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-12-03 03:32

Taba wrote:
[...]
> [...]
> krigen da han har så realistiske beskrivelser af hvordan kampene foregik.

Det var da noget sindsygt vrøvl. Bare fordi en forfatter (heri
inkluderes naturligvis oldtidsdigtere) har en god indlevelsesevne og
forestillingsevne, og viden om sin samtids og umiddelbare fortids
våbenteknologi, så drager du straks en masse åndsvage konklusioner.

Tror du så også, at Thomas Harris har dræbt, tileredt og spist indtil
flere voksne mænd, og at Arthur C. Clarke har været bortført at
rumvæsner????

[...]
> Men for satan det er fed underholdning både Iliaden og Odysseen

Ja, alle de fin-litterære kan stikke deres lal skråt op, det vi vil
ha' er vold og sex, og så må der gerne spares (meget!) på angsten og
de eksistentielle frustrationer.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-12-03 12:19

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> og at Arthur C. Clarke har været bortført at
> rumvæsner????

Han _er_ et rumvæsen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Peter G

Dato : 02-12-03 08:06

vadmand skrev:

> Ja, byen Troja har eksisteret, men Den Trojanske Krig og Iliaden og
> Den Skønne Helene er rent opdigt.

De kunne have taget slaget ved Thermopylæe, kunne de. Se, der er en god og
sandfærdig fortælling som ville gøre sig godt på det store lærred.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-03 16:26

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.

Jeg vender lige tilbage til den her, fordi du er et fjols, der ikke
kan din litteratur. Jeg kom i tanke om, at den skønne Helene (eller
Helena) et eller andet sted omtales som "The face that launched a
thousand ships" og for at finde den præcise reference måtte jeg gå til
Christopher Marlowe og hans "Doctor Faustus"[1].

Under søgningerne fandt jeg ud af, at Iliaden faktisk angiver antallet
af skibe i den græske flåde til 1083. Vi ser bestemt ikke så mange
skibe i traileren. (Og hvert skib havde 50 mand om bord)

Om filmen er god kan jeg naturligvis ikke udtale mig om endnu, men
antallet af skibe er i hvert fald ikke et rimeligt klagepunkt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "She's not even half the girl she ... oww!"
The RockBear. ((^))

Fra : Morten Bowman

Dato : 29-11-03 19:00

On 29 Nov 2003 16:26:22 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

> [...]
>
>Om filmen er god kan jeg naturligvis ikke udtale mig om endnu, men
>antallet af skibe er i hvert fald ikke et rimeligt klagepunkt.

I stand corrected. Har lige hevet den ned af reolen og må bøje mig.
Jeg har desværre stadig en træls fornemmelse for den film.

Når det så er sagt er der vel næppe nogen grund til at bruge lidet
flatterende navne, især da du overhovedet ikke kender mig. Men klart hvis
man selv mener at være så klog så er alle andre jo pr. definition - et
fjols.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-03 15:30

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Når det så er sagt er der vel næppe nogen grund til at bruge lidet
> flatterende navne, især da du overhovedet ikke kender mig.

Jo da. Det var jo netop for at få en chance for at spille bedrevidende
Kong Gulerod, at jeg overhovedet skrev indlægget.

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-11-03 16:45

On 30 Nov 2003 15:29:36 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Jo da. Det var jo netop for at få en chance for at spille bedrevidende
>Kong Gulerod, at jeg overhovedet skrev indlægget.

Klovn

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-03 23:20

> Klovn

den rolle har jeg spillet siden folkeskolen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Lars Fischer

Dato : 02-12-03 13:15

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul)

> Jeg kom i tanke om, at den skønne Helene
> (eller Helena) et eller andet sted omtales som "The face that
> launched a thousand ships"

Af samme grund måles skønhed i Helene. Det er et mål med en absolut
øvre grænse på 1 Helene (lidt lissom hastighed). Blandt os
almindelige dødelige er kun små brøkdele relevant. 1 milliHelene er
nok til at få ét skib i søen.

/Lars

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-11-03 23:26

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Allerede da denne kæmpe hær af skibe kom ind i billedet stod jeg af. En
> lille smule realisme ville være på sin plads.

Realisme i en filmatisering af en mytologisk krig? Jeg forventer skam
både guder, helte og dorskfremvraltende hornkvæg - for ikke at tale om
en stor træhest.

--
Stefan Holm
"I'm just gonna go home, lie down and listen to country music.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-11-03 02:41

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> skrev:

>Realisme i en filmatisering af en mytologisk krig? Jeg forventer skam
>både guder, helte og dorskfremvraltende hornkvæg - for ikke at tale om
>en stor træhest.

Der ses et par gudinder, da Paris får æblet, men ellers ikke. Hornkvæg
kan du kigge langt efter, men træhesten er der. I øvrigt er pigen
underskøn, og Rufus Sewell som Agamemnon er en oplevelse. Også Stellan
Skarsgård som Theseus er okay, selv om det er en pine at høre ham
snakke pesudo-amerikansk - dog ikke så pinefuldt osm i Dogville.

Men hvorfor de har klippet en fed tv-miniserie ned til en biograffilm,
fatter jeg ikke. Der er ikke ét sekund i den, som bør undværes. Sej
underholdning!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-11-03 18:21

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev:

>Men hvorfor de har klippet en fed tv-miniserie ned til en biograffilm,
>fatter jeg ikke. Der er ikke ét sekund i den, som bør undværes. Sej
>underholdning!

Hm... det lader til, at jeg har rodet Petersens film sammen med
Universals tv-miniserie "Helen of Troy" fra 2003. Beklager.

Men miniserien er i hvert fald værd at se. Kan stærkt anbefales.

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-11-03 23:27

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Mytologi er så meget sagt. Troja er historisk nok.

Ja, som by. Og der har sikkert også været en krig, men traileren
lægger da op til at det er den mytologiske fortælling med træhest og
det hele.

Fra : Stefan Holm

Dato : 27-11-03 23:59

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Så vidt je har læst i historie så kommer ingen nation på det tidspunkt i
> nærheden af at have så stor en flåde.

Det tidspunkt er mytologisk tid. Med hensyn til flådens størrelse
fremgår den mere eller mindre klart herfra (fra vers 493):
<http://www.kb.dk/elib/lit/dan/wilster/il.kml/02/index.htm>

Så vidt jeg kan tælle (hurtig gennemgang) opgives der
50+30+40+40+50+12+60+90+60+40+12+40+3+30+50+40+7+30+40+40+40
= 804

Virker det helt urimeligt i forhold til hvad man så?

--
Stefan Holm
"Being omnidirectionally equally interspaced from one another, this

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-11-03 13:01

On Thu, 27 Nov 2003 23:59:16 +0100, Stefan Holm <nospam@algebra.dk> wrote:

> [...]
>= 804
>
>Virker det helt urimeligt i forhold til hvad man så?

Ja det mener jeg faktisk. Rigtig mange skibe ville jeg ikke studse over, men
sindssygt urealistisk mange var ikke nødvendigt imo. Det bliver sådan lidt:
"Se hvad vi kan"-agtigt.
Jeg er bestemt en historie-freak også omkring oldtiden og det moderne
samfunds opstandelse, men det ærger mig at jeg sad med den fornemmelse efter
traileren.
Men ville rigtig gerne se den som tv-serie - det ville jeg elske

Fra : Stefan Holm

Dato : 29-11-03 16:53

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Under søgningerne fandt jeg ud af, at Iliaden faktisk angiver antallet
> af skibe i den græske flåde til 1083.

Fordømt, så overså jeg nogen.

--
Stefan Holm
"NOT A CONTINUOUS MAPPING! P--L--O--N--K!!"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-11-03 17:17

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:

> Fordømt, så overså jeg nogen.

Jeg har i øvrigt lige checket traileren. En hurtig sammentælling (på
skrømt) siger, at der er omkring 500 synlige skibe. Jeg er temmelig
sikker på, at der er ikke er over 1083.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-12-03 03:35

Peter B. Juul wrote:
> Jeg har i øvrigt lige checket traileren. En hurtig sammentælling (på
> skrømt) siger, at der er omkring 500 synlige skibe. Jeg er temmelig
> sikker på, at der er ikke er over 1083.

Hvad hvis der er? Skader det noget som helst, hvis instruktøren skejer
ud og overdriver med en sølle faktor 3-4?

--
Peter Knutsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-12-03 12:20

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> writes:

> Hvad hvis der er? Skader det noget som helst, hvis instruktøren skejer
> ud og overdriver med en sølle faktor 3-4?

Overhovedet ikke. Men ham keglen, der lagde ud med at skabe sig over
det store antal skibe turde være banket på plads nu.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Morten Bowman

Dato : 03-12-03 13:19

On 03 Dec 2003 12:20:10 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Overhovedet ikke. Men ham keglen, der lagde ud med at skabe sig over
>det store antal skibe turde være banket på plads nu.

Du slapper bare helt af!!!
Hader bare film der tager udgangspunkt i historiske fakta og så fordrejer
det hele fordi "det virker bedre på film". At jeg måske var forkert på den
på dette punkt ændrer ikke dette. Men det kan jo være at Troy som film måske
selv ved det og som sådan ikke tager sig selv alt for højtideligt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-12-03 13:32

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Du slapper bare helt af!!!

Jajaja.

> [...]
> på dette punkt ændrer ikke dette. Men det kan jo være at Troy som film måske
> selv ved det og som sådan ikke tager sig selv alt for højtideligt.

Ved hvad? At den er digt fra ende til anden?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 03-12-03 13:31

> Hader bare film der tager udgangspunkt i historiske fakta og så fordrejer
> det hele fordi "det virker bedre på film".

Iliaden og dens antal skibe er ikke "historiske fakta". Betragt det som en
filmatisering af en legende, myte, et epos... Det gør den da ikke mindre
fantastisk.

Fra : Stefan Holm

Dato : 29-11-03 18:34

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Hm... det lader til, at jeg har rodet Petersens film sammen med
> Universals tv-miniserie "Helen of Troy" fra 2003. Beklager.

Så er håbet om hornkvæg intakt. Huhej.

--
Stefan Holm
"Thanks for the Dadaist pep talk,

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-11-03 01:31

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> skrev:

>Så er håbet om hornkvæg intakt. Huhej.

Men guderne skal du nok kigge langt efter. De er i hvert fald ikke med
på rollelisten: http://us.imdb.com/title/tt0332452/fullcredits

Det er Kassandra og Laokoon heller ikke. Mystisk. Til gengæld har de
en "Texan" med. Til ære for George Bush Junior? Eller var der virkelig
en gammel græker/trojaner, der hed det?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-11-03 02:24

On Sun, 30 Nov 2003 01:31:10 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Det er Kassandra og Laokoon heller ikke. Mystisk. Til gengæld har de
>en "Texan" med. Til ære for George Bush Junior? Eller var der virkelig
>en gammel græker/trojaner, der hed det?

Måske er "Texan" den gamle historiefortæller, der fortæller om sagn om
masseødelæggelsesvåben i Troja?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: skodder (og ikke skoder)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-11-03 15:28

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> Måske er "Texan" den gamle historiefortæller, der fortæller om sagn om
> masseødelæggelsesvåben i Troja?

"In Troy where the tumbling tumbleweeds grow."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-12-03 00:43

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) skrev:

>"In Troy where the tumbling tumbleweeds grow."

Det minder mig om, at jeg engang så De Ti Bud på video. Et sted møder
farao "the ambassador of Kanaan". Det var oversat til "ambassadøren
fra Kansas".

Howdy, Pharaoh!

Fra : spæf

Dato : 27-11-03 22:41

Jeg synes den ser ok ud, der er da lagt op til en god gang romerkrig. Det er
da ikke sådan at foragte.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 23:52

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes den ser ok ud, der er da lagt op til en god gang romerkrig. Det
er
> da ikke sådan at foragte.

"romerkrig"?????? i Troja?????

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 28-11-03 00:26

> er
> >

> "romerkrig"?????? i Troja?????

Nu er det længe siden jeg har haft historie, men det var vist noget med, at da
Julius Cæsar var ved at indtage Grækenland, måtte han belejre Troja, da byens
indbyggere med Asterix i spidsen kæmpede så godt imod.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-11-03 00:33

ML-78 wrote:

> Nu er det længe siden jeg har haft historie, men det var vist noget med, at da
> Julius Cæsar var ved at indtage Grækenland, måtte han belejre Troja, da byens
> indbyggere med Asterix i spidsen kæmpede så godt imod.

ROTFL!!

/David

Fra : spæf

Dato : 28-11-03 22:08

> "romerkrig"?????? i Troja?????

Nå, ja, så grækere da. Men altså noget med spyd, lanser og dets lignende.

--
Hilsen

Spæf

Fra : Lars Fischer

Dato : 02-12-03 13:16

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> wrote (news:bq8det$d9b$1@sunsite.dk):

> Nå, ja, så grækere da. Men altså noget med spyd, lanser og dets
> lignende.

Den har jeg set. Det er den med Ivanhoe, ikke?

/Lars

Fra : zcully

Dato : 27-11-03 22:46

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in message
> [...]
> Jeg får desværre igen fornemmelsen af et flop fra WP.
> Siden Das Boot, så er det gået mere og mere ned af bakke for den mand imo.

Er næsten enig. Var nu ret vild med shattered (kan ikke huske hvad den
hedder på dansk) med Tom Berenger. Især på grund af det vilde/overraskende
twist den fik!!

/Zcully

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-11-03 02:45

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev:

>Er næsten enig. Var nu ret vild med shattered (kan ikke huske hvad den
>hedder på dansk) med Tom Berenger. Især på grund af det vilde/overraskende
>twist den fik!!

Det var da ikke en dyt overraskende.

Spoiler ahead

..
..
..
..
..

..
..
..
..

..
..
..
..
..

..
..
Han havde været ude for en bilulykke og fået ansigtet ommøbleret, men
ikke stemmebåndet. Så hvorfor var der ingen, der genkendte ham på
stemmen?

Jeg sagde til min sidemand i biffen: Ansigtet ændret? Aha, han er en
anden person, end man tror. Men sidemanden sagde: Nej, for de ville
genkende ham på stemmen.

Vi var begge ved at brække os af skuffelse efter filmen.

Totalt amatøragtigt.