Er vi vokset op fra det ??
Fra : Yildizhan

Dato : 27-11-03 01:13

Forleden dag sad jeg og så Nightmare on elm street....i ved nok ham der
Freddy krueger.
Jeg er 27 år gammel nu. Før i tiden..da jeg var 12-13 år gammel sad vi
sammen med nogen venner og så dem ...og blev hamrende bange og turde næsten
ikke at gå på toiletet. Filemene gjorde et helt andet indtryk på os.
Simpelthen nervøse
Også Alien filmene gjorde os bange...og jeg må indrømme at jeg havde flere
gange mareridt med alien'ene.

Men idag siger fx freddy krueger mig intet. Jeg ville overhovedet ikke bruge
penge på den mand. Alien filmene er jeg stadig totalt varm på....OG
JA....JEG SKAL eje den nye Alien box. Ikke fordi at jeg stadig ikke tør at
se dem...men at det er en totalt fed film....med gode effekter.
Jeg har næsten set ALLE nyere gyser film....men intet slå min 12-13 års
aldreren.

Den 6.sans med bruce Willis gav mig kuldegys. Efter havde set Unfaithfull
sad jeg og tænkte hvilken ulykkelig oplevelse det ville være. Scream filmene
sagde mig INTET. Det er bare det samme hele tiden ligesom Freddy,Jason og
Halloween filmene.

Har det noget med aldren at gøre??

Glæder mig til at læse jeres meninger.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-11-03 08:44

Yildizhan wrote:

> Har det noget med aldren at gøre??

Jeg tror det har noget med alderen at gøre. Jeg havde det på samme måde:
jeg blev superbange for de film da jeg var 12-13 år gammel. Nu er jeg 29
og der skal mere til. Men jeg skal nu stadig have Nightmare On Elm
Street 1-3 på dvd :) Jeg har allerede den gamle Alien-box, men jeg skal
vel også have den nye på et tidspunkt :(

/David

Fra : Casper

Dato : 27-11-03 11:22

On Thu, 27 Nov 2003 01:13:13 +0100, "Yildizhan"
<yildizhan@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>se dem...men at det er en totalt fed film....med gode effekter.
>Jeg har næsten set ALLE nyere gyser film....men intet slå min 12-13 års

Filmland havde et gysertema i går aftes. Der blev fokuseret meget på
gyserfilm fra østen. Bla. "The Eye". De så ret spooky ud de film...

Jeg tilhører selv "din" generation - er dog 31 år men så også Freddie
filmene, fredag d. 13. osv... Jeg har også længe savnet de gode gys.
Den 6. sans var genial, men siden har det stået stille... men jeg tror
at de asiatiske gysere kan få en heeelt ned i stolen og puden op foran
ansigtet.... BØH!

Mvh
Casper

Those who understand binary and those who don't...

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-11-03 13:07

"Yildizhan" <yildizhan@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
filmene
> sagde mig INTET. Det er bare det samme hele tiden ligesom Freddy,Jason og

Jeps - det er alderen.
Jeg var ved at dø af skræk da jeg så Cocoon og Vinden i Piletræerne! Selv
Fragglerne skræmte mig dengang....
Jeg er 24 nu og har alle Fredag den 13. og alle Freddy film på DVD! Det
skræmmer mig ikke, men vækker minder....

Rune

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-11-03 13:58

> Jeps - det er alderen.

ja!

> [...]
> Jeg er 24 nu og har alle Fredag den 13. og alle Freddy film på DVD! Det
> skræmmer mig ikke, men vækker minder....

jeg så "en zombiefilm" som 11 årig - well så og så - alt er relativt - en
neger der var blå bed sin kone i skulderen så kødet røg af! - så var den
slut for mig (men jeg var ikke for fin til at blære mig over for mine venner
om at jeg havde set den) - den scene har jeg spillet i min indre biograf for
mit indre blik jævnligt de sidste 20 år - så fik jeg laserdisc og købte for
sjov en gyser - min overraskelse var enorm da jeg genså filmen og kunne
huske hvert et sekund af filmen - well indtil selvsamme scene anyways - det
var ren nostalgi og filmen er i dag en af mine all time favorites (og mange
andres for den sags skyld) - jeg anede ikke det var den jeg havde købt, men
vidste nu at den hed Dawn of the Dead og er den mest populære zombiefilm
ever . Jeg ser den jævnligt for nostalgiens skyld og hvad jeg ikke får som
gys nu (den er jo ikke særligt uhyggelig) - det får jeg til gengæld i
atmosfære - atmosfære er faktisk vigtigere - en film uden atmosfære er død -
næsten samme historie gør sig gældende for mit vedkommende med The Omega
Man - masser af atmosfære, men ikke meget uhygge - nyere gysere har nul
eller intet atmosfære.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : PerX ...

Dato : 27-11-03 16:52

In article <bq3faf$n1a$1@news.net.uni-c.dk>, yildizhan@ishoejby.dk
says...
> Har det noget med aldren at gøre??

Alt er bedre før man bliver gammel nok til at vide bedre.

Fra : Morten DH

Dato : 27-11-03 18:17

"Yildizhan" <yildizhan@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se dem...men at det er en totalt fed film....med gode effekter.
> Jeg har næsten set ALLE nyere gyser film....men intet slå min 12-13 års

Jeg er selv fra en god årgang (The Exorcist, American Graffitti, West World
mm) og kan stadig huske da jeg så min første Fredag den 13 (mener det var
nummer 4) - det var midt om dagen og jeg turde sgu dårligt gå hjem... Nu ser
jeg Texas Chainsaw mens jeg spiser aftensmad...

Kun en film fra min ungdom spøger stadig, jeg så en gang en film fra DR jeg
ikke turde se færdig - faktisk fandt jeg via denne gruppe ud af der var tale
om The Killings at Outpost Zenta (sendt som farlig planet) - en obskur
gammel amerikansk b-film... jeg ville stadig meget gerne se den, for lige
som at få fortidens synder tilgivet

Eneste ordentlige gys jeg har fået de sidste på har været fra Østen... hele
vejen gennem The Eye havde jeg næsten konstant gåsehud... Imodsætning til
fx. Scream, I know what... og lignede...

Jeg savner sgu de dage hvor videohylderne altid havde en uselben diamant
ståendene - idag er det næsten kun blockbustere og ringe b-film og
tvproduktioner

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-11-03 21:20

> Jeg savner sgu de dage hvor videohylderne altid havde en uselben diamant
> ståendene - idag er det næsten kun blockbustere og ringe b-film og
> tvproduktioner

helt enig - jeg mindes stadig vores lokale supermarked fik en
videoudlejningshjørne hvor der var alskens splatterfilm, mad max, bud
spencer og meget andet (og nu meget sjældent) på hylderne - de gamle
udlejningskasetter med Rædslernes morgen og den slags ved jeg er umulige at
finde i dag.

Fra : Morten DH

Dato : 28-11-03 14:59

> [...]
> spencer og meget andet (og nu meget sjældent) på hylderne - de gamle
> udlejningskasetter med Rædslernes morgen og den slags ved jeg er umulige

Intet er umuligt... Jeg har fx lige byttet mig til "En panser går amok"
(Blastfighter) og er stadig på jagt efter Warbus og De vilde år (kan ikke
finde den originale titel) - ikke fordi jeg samler gamle slidte
udlejningskassetter; men simpelthen fordi der er nogen af dem man husker fra
dengang da tiderne var bedre og man gerne vil gense...

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-11-03 22:53

> [...]
fra
> dengang da tiderne var bedre og man gerne vil gense...

jeg har selv par af de gamle originale fredag den 13 kasetter, men har
droppet at finde flere - så nu "nøjes" jeg med de bedre udgaver på dvd

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 28-11-03 23:33

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> jeg har selv par af de gamle originale fredag den 13 kasetter, men har
> droppet at finde flere - så nu "nøjes" jeg med de bedre udgaver på dvd

Jaja - jeg har den æld gamle danske udgivelse af Lucio Fulcis "City of the
living dead" stående! Zombiernes By hedder den!

Desuden har jeg også haft alle Fredag den 13. på original VHS - de blev dog
solgt til 10 kr. stk.
Har dem på DVD istedet nu!

Stik den.

Rune

Fra : Lasse

Dato : 27-11-03 21:28

Jeg er 18 og jeg synes også der er langt mellem gysene, kan faktisk ikke
huske hvornår jeg sidst så en film der skræmte mig.

Men nu skal jeg snart se Dark Water (2002), den skulle efter sigende være
rimelig spooky, men nu ser vi!

Lasse

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 27-11-03 22:46

"Lasse" <lasnSLET_DETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
> huske hvornår jeg sidst så en film der skræmte mig.
>
> Men nu skal jeg snart se Dark Water (2002), den skulle efter sigende være

Så vent med at gå ind i salen indtil den første time er gået af Dark Water.

Eller hvis det er derhejmme på DVD, så spol 1 time frem.

Rune

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 23:38

On Thu, 27 Nov 2003 22:45:35 +0100, "Rune Vestergaard"
<runwest@post6.tele.dk> wrote:

>"Lasse" <lasnSLET_DETTE@mail.dk> wrote in message

>Så vent med at gå ind i salen indtil den første time er gået af Dark Water.
>
>Eller hvis det er derhejmme på DVD, så spol 1 time frem.

Det har du misforstået. Det er jo netop den stemning der bliver bygget op i
filmen der gør den go'. Det er det der gør japanske gysere pt. flere længder
bedre end det US f.eks. nogensinde har præsteret!!

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-11-03 23:45

On Thu, 27 Nov 2003 22:37:51 GMT, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> [...]
>filmen der gør den go'. Det er det der gør japanske gysere pt. flere længder
>bedre end det US f.eks. nogensinde har præsteret!!

Men apropos er der så nogen der har set 'Pulse' (Karïo)
http://www.uk.imdb.com/title/tt0286751/
Er den værd at investere i?

Fra : ML-78

Dato : 28-11-03 00:08

> Men apropos er der så nogen der har set 'Pulse' (Karïo)
> http://www.uk.imdb.com/title/tt0286751/
> Er den værd at investere i?

Ja. Især i betragtning af, at den kan købes for småpenge hos www.dddhouse.com.
Den er nogenlunde på højde med andre gode, japanske gysere med god stemning og
flere uhyggelige scener. Den bliver dog noget underlig hen mod slutningen,
hvilket for mig trak lidt ned i helhedsindtrykket, men den er absolut
anbefalelsesværdig.

ML-78

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-11-03 12:54

On Fri, 28 Nov 2003 00:07:54 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>flere uhyggelige scener. Den bliver dog noget underlig hen mod slutningen,
>hvilket for mig trak lidt ned i helhedsindtrykket, men den er absolut

Også der jeg fandt den
Nu er et eksemplar på vej til Dk

Fra : Morten DH

Dato : 28-11-03 15:01

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere uhyggelige scener. Den bliver dog noget underlig hen mod slutningen,
> hvilket for mig trak lidt ned i helhedsindtrykket, men den er absolut

HAr det set Uzumaki? Den er mærkelig hele vejen igennem, ved ikke hvad de
kommer i maden derovre; men David Cronenberg kan sgu dårligt være med
her...

Fra : ML-78

Dato : 28-11-03 17:57

> HAr det set Uzumaki?

Desværre ikke, men den står på indkøbssedlen. Har du nogen idé om, hvilken DVD
der er den bedste? Jeg har ikke set nogen anmeldelser, der sammenligner dem.

ML-78

Fra : Morten DH

Dato : 29-11-03 13:03

> [...]
DVD
> der er den bedste? Jeg har ikke set nogen anmeldelser, der sammenligner

Nope, jeg købte den hos Asian movies så vidt jeg husker... mon ikke jeg gav
86kr eller der omkring og han har jo sat sine priser noget ned på det
sidste... Kvaliteten er så de fleste billige HK film så vidt jeg husker...
Men det er nu ikke en film jeg vil købe igen fordi den kommer i en bedre
udgave

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 28-11-03 08:22

> [...]
længder
> bedre end det US f.eks. nogensinde har præsteret!!

Hver sin smag.
Jeg kedede mig bravt den 1. time.
Den sidste ½ time løb det koldt ned af min ryg.

Rune

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-11-03 13:32

Rune Vestergaard wrote:
> Hver sin smag.
> Jeg kedede mig bravt den 1. time.
> Den sidste ½ time løb det koldt ned af min ryg.

Men uden den første time tvivler jeg stærkt på at den sidste halve time
ville have samme effekt. Efter min mening er af de ting der gør at de
asiatiske gysere fungerer så godt at de bruger lang tid på at bygge en
stemning op for derefter at komme til selve gyset. Det gør at den første
del mange gange kan virke en smule kedelig men uden stemningsopbygningen
ville de virke ligeså overfladiske og uuhyggelige som de fleste amerikanske.

Tenz.

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-11-03 14:03

On Fri, 28 Nov 2003 13:32:02 +0100, Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ville de virke ligeså overfladiske og uuhyggelige som de fleste amerikanske.

Just præcis

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 28-11-03 15:49

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> del mange gange kan virke en smule kedelig men uden stemningsopbygningen
> ville de virke ligeså overfladiske og uuhyggelige som de fleste

Jeg kunne sagtens havde startet en time inde i filmen og stadig følt ubehag
ved nogle af scenerne!

Men du har da ret i at det ikke ville være det samme uden den 1. time

Rune

Fra : zcully

Dato : 27-11-03 22:54

> [...]
filmene
> sagde mig INTET. Det er bare det samme hele tiden ligesom Freddy,Jason og

Jo du har ganske ret.
Snakkede faktisk om selv samme med min søster forleden. Jeg så Nightmare on
Elm street 4 dengang den lige var kommet. Den kunne jeg ikke sove for i
flere uger efter. Især en sekvens deri hvor Freddy brækker albuerne modsat
vej på en. Så den så forleden, men der syntes jeg ikke det var noget, men
det er kult at se
Der var mange flere. Blandt andet Hitchcocks fuglene og Lifeforce (mener jeg
det var).

Ang. nutidens gys syntes jeg også der er langt imellem.
De voldsomste gys jeg har set i nyere tid har nok været The Ring (den
japanske) og The gift, Sidstnævnte måtte jeg simpelthen slukke for da jeg
sad alene og så den i mørke. Fy føj.

/Zcully