"Morten Olesen" <kafplow@hotmail.com> wrote in message
news:9bevep$ra3$1@news.inet.tele.dk...
> > Hvis man skal have noget der nærmer det, skal man op i Gforce 2 PRO
> Pris
> > ????? For HØJ.
> > Og så kan den ikke lave environment mapping.
>
> klap lige hesten makker!
> Geforce kan lave både std. enviorment mapping og cube mapping se evt.
Bubble
> demo'en fra nvidia's HP:
>
http://www.nvidia.com/Products/demos.nsf/
Nej, GeForce 256 og GeForce 2 GTS understøtter ikke Environmental
Bumpmapping. Det gør derimod Matrox G400/G450, ATI RADEON og Nvidia GeForce
3.
> og lad os på forhånd stoppe flammerne her... Radeon vs. Geforce er blevt
> diskuteret til hudløshed.. tak
Undskyld, men jeg ikke nære mig for alligevel at skrive lidt om det ! De
fleste tests viser, at GeForce 2 GTS, selv dem med 32 mb DDR-RAM, er lidt
hurtigere i de fleste spil end ATI RADEON 64 DDR. Dette skyldes den højere
optegningshasighed (fill-rate) som følge af fire data pipelines kontra
RADEON's to, samt bedre drivere (Detonator 3). Forskellen er dog ret lille i
1280x1024x32bit og op, idet RADEON har en bedre udnyttelse af båndbredden på
hukommelsen (HyperZ). En del nyere spil og benchmarkingprogrammer
understøtter flere af RADEON avancerede features (hurtigere Transform &
Lightning), hvilket man bl.a. kan se i 3DMark 2001, hvor der skal mindst et
GeForce 2 GTS Pro til at slå RADEON. Den eneste hage ved RADEON er den meget
dårlige 16 bit rendering, som ikke giver ret meget ektra hastighed, og kan
give grafikfejl i spil. Det kan således give problemer for de folk der
stadig spiller 16 bit spil.
-----
Mvh
Anders