Kørselstakster for 2004 her
Fra : Hans²°³°

Dato : 26-11-03 20:19

Hvordan bliver modulet Kørsel beregnet ?

http://www.afstand.dk

Modulet Kørsel har til opgave at finde størrelsen på det beløb, man kan få i
kørselsgodtgørelse.
Man kan modtage følgende godtgørelse pr. km : km / år kr. i år 2001 kr. i år 2002 kr. i år
2003 kr. i år 2004
Indtil 20.000 2,76 2,84 2,90 2,98
Ud over 20.000 1,58 1,58 1,60 1,62

Satsen bliver ganget med det antal kilomenter ruten bliver beregnet til. Vær opmærksom på
at godtgørelsen bliver reguleret minimum årligt.

Til top

Hvordan bliver modulet Befordring beregnet ?

Modulet befordring har til opgave at beregne befordringsfradraget med gældende satser.
Satserne for befordringsfradraget er: Daglig befordring Fradrag 2002 Fradrag 2003 Fradrag
2004
0 - 24 km intet fradrag intet fradrag intet fradrag

25-100 km 1,58 kr. pr. km 1,60 kr. pr. km 1,62 kr. pr. km
Over 100 km 0,79 kr. pr. km 0,80 kr. pr. km 0,81 kr. pr. km

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 20:25

> Man kan modtage følgende godtgørelse pr. km : km / år kr. i år 2001 kr. i
år 2002 kr. i år
> 2003 kr. i år 2004
> Indtil 20.000 2,76 2,84 2,90 2,98
> Ud over 20.000 1,58 1,58 1,60 1,62

hmmm....hvorfor skulle det være billigere / slide mindre på bilen hvis man
kører > 20.000 Km pr år?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-11-03 17:13

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> hmmm....hvorfor skulle det være billigere / slide mindre på bilen
> hvis man kører > 20.000 Km pr år?

Det er der vel heller ingen, der påstår. Til gengæld er afskrivningen på
dyret kun delvist afhængigt af kørte km., hvorfor afskrivningen pr. km
falder drastisk jo mere man kører.

vh
Jan

Fra : Kenneth K

Dato : 27-11-03 21:21

Det er vel ikke muligt at afskrive på en bil i firmaet og samtidig
modtaget km godtgørelse efter statens takster.

Fra : Rasmus

Dato : 30-11-03 10:33

> år 2002 kr. i år
>

> hmmm....hvorfor skulle det være billigere / slide mindre på bilen hvis man
> [...]
Det må vist siget at være totalt OT i denne gruppe, men jeg ser at du har
spredt dit indlæg med rund hånd i <KLIP> Xref: news.cybercity.dk
dk.erhverv:19977 dk.forbruger:95633 dk.fritid.bil:331553
dk.fritid.rejse:23191<KLIP> - HER hører det slet ikke hjemme.
ras

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 10:43

"Rasmus" <rasmus@fakedmail.ru> skrev i en meddelelse

> [...]
> dk.erhverv:19977 dk.forbruger:95633 dk.fritid.bil:331553
> dk.fritid.rejse:23191<KLIP> - HER hører det slet ikke hjemme.

Mon ikke det er for at kompensere for prisstigninger i f.eks. uændrede rep.
og vedligeholdelsesomkostninger? Jeg tror det - næsten.
Karsten H. Jensen

Fra : Leonard

Dato : 30-11-03 12:39

"Rasmus" <rasmus@fakedmail.ru> wrote:

> [...]
>dk.erhverv:19977 dk.forbruger:95633 dk.fritid.bil:331553
>dk.fritid.rejse:23191<KLIP> - HER hører det slet ikke hjemme.

Og hvor er det lige du synes det ikke hører hjemme?
For dusender jo igen indlægget til alle grupperne, så ingen kan se
hvilken gruppe du mener.

Jeg har læst det i dk.erhverv.

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : John Sahl

Dato : 26-11-03 20:28

Hans²°³° wrote:
> Hvordan bliver modulet Kørsel beregnet ?

Hvis du ikke stopper din spam bliver næste reaktion en
klage til din udbyder!

FUT dk.admin.netikette

--
John Sahl,