Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ju-hu Nyt digital kamera
Fra : Finn Poulsen

Dato : 26-11-03 17:00

Hej
Det er første gang jeg er herinde, men jeg håber alligevel nogen kan
hjælpe.
Jeg har lige købt et Nikon Coolpix 3100. En lækker sag, men jeg kan
allerede nu se at jeg skal have et par ekstra batterier. ( den
medfølgende oplader dur' kun til Nikons Batterier).
Nu har jeg set at www.batterier.dk har en oplader der hedder MW4798 samt
panasonic P6P-1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+. Er det OK , til
kameraet ? Og er kvaliteten i orden ?
På forhånd tak.
vh
Finn

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-11-03 23:32

"Finn Poulsen" <finnpoulsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg set at www.batterier.dk har en oplader der hedder MW4798 samt
> panasonic P6P-1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+. Er det OK , til

Hej Finn, og tillykke med det nye kamera

Nu kender jeg ikke dit kamera, har selv et Canon PowerShot A40. Men jeg har
købt batterier hos www.batterier.dk til det, efter i øvrigt at havde
modtaget en hurtig og god support. Den lader du nævner kender jeg ikke men
den er sikkert ok hvis de sælger/anbefaler den, selv bruger jeg en Philips
Multilife PNM600 fra Silvan. Batterierne derimod kender jeg ganske udmærket
og er ikke bange for at anbefale dem, jeg har selv sådan et par sæt som den
gang var 2000mAh. Jeg har dog ikke taget sæt nummer 2 i brug da der stadig
er strøm på sæt 1. Sæt 1 blev opladet første (og foreløbig eneste gang)
natten mellem den 27 og 28/5, jeg har siden taget 102 billeder med (ca. 50%
med blitz) og set dem igennem tre gange (alle oprationer med skærmen tændt)
og der er stadig strøm på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Winston

Dato : 27-11-03 02:15

Finn Poulsen wrote:

> Nu har jeg set at www.batterier.dk har en oplader der hedder MW4798 samt
> panasonic P6P-1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+. Er det OK , til
> kameraet ? Og er kvaliteten i orden ?

Jeg har en MW4798 og 8 stk. P6P-1,2V/2100mAh AA NiMH. Laderen er OK hvis
man ikke har alt for travlt. Batterierne kan jeg desværre ikke anvende.
Egentlig ved jeg ikke hvorfor. Så vidt jeg kan se, er de af samme
størrelse som de almindelige AA, men af en eller anden grund vil mit
kamera, Dantax, ikke kendes ved dem. Når jeg sætter de gamle og temmelig
udtjente i igen, virker kameraet.

Hvis du vil have større kapacitet, har Jysk Data Service nogle AA med
2300 mAh i sæt med fire stk. til kr. 199,- plus kr. 57,- i forsendelse.

http://www.jyskdataservice.dk/

Winston

Fra : WTR

Dato : 29-11-03 12:56