Indsættelse af ekstern side
Fra : Lise Hougaard

Dato : 26-11-03 10:17

Hej til alle kloge-Åge'r

I stedet for at brække min hjerneskal, koge hjernen og gå deprimeret i seng,
skynder jeg mig at spørge jer:

Jeg bruger ikke rammer på mit site, men skal have hentet en ekstern
html-side ind, der skal være på en nøje afgrænset plads.

Hvordan gør jeg?

Hvis det er svært at forstå, hvad jeg mener, så kig på
http://www.mb-projektet.dk/debat.html - her skal vores eksterne forum vises
direkte (som en del af siden, så man stadig kan se menuen). Som det er nu,
åbner det op i et separat javascriptstyret window.

Mvh.
Lise den håbefulde Hougaard

--
Ved direkte henvendelse: Erstat .invalid med .dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 26-11-03 10:35

Lise Hougaard <heltinde@mail1.stofanet.invalid> wrote:
> [...]
> direkte (som en del af siden, så man stadig kan se menuen). Som det er nu,
> åbner det op i et separat javascriptstyret window.

Såvidt jeg lynhurtigt kan se, bruger du tabel(ler) til layout - prøv
evt. i stedet med CSS ('Box'-modellen'), som jeg lige har skrevet om; se
fx. www.html.dk, tutorial vedr. CSS eller læs artiklen om emnet på samme
side (har p.t. ikke lige de præcise links)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-03 10:37

Lise Hougaard skrev:

> Jeg bruger ikke rammer på mit site, men skal have hentet en
> ekstern html-side ind, der skal være på en nøje afgrænset
> plads.

Det kan gøres på flere måder.

Hvis det er vigtigt at pladsen ikke overskrides, kan man benytte en
iframe. Det er enkelt at implementere, kræver ikke ændringer i den
eksterne side, men har til gengæld de ulemper der nu engang er med
rammer.

Man kan slippe for rammerne ved at lave en SSI-baseret løsning -
enten hvor en side svarende til jeres nuværende hovedside
inkluderer den eksterne side, eller ved at lade den eksterne side
inkludere hovedsiden. Hvis den side der skal inkluderes indeholder
interne links - og ikke mindst formularer (som det ser ud til at
jeres gør) - skal dette også tilpasses et SSI-system.

Normalt vil SSI-inkluderinger fylde så meget som siderne nu fylder
- og dermed ikke holde sig til en afmålt plads. Man kan dog benytte
css-egenskaben overflow til at holde indholdet inden for nogle
nærmere bestemte rammer. Det er bare ikke alle browsere der
håndterer det lige godt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 26-11-03 17:54

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:
> Man kan slippe for rammerne ved at lave en SSI-baseret løsning -

Hvad er det?

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen