Radeon 9500np 3 skærme?
Fra : Aksel Spandet

Dato : 25-11-03 22:39

Hey!

Jeg har et Radeon 9500 np, fra sapphire... Jeg har kørt i langtid med 1 crt
skærm samt et tv på det... Nu har jeg så fået en crt skærm til og vil koble
den til via dvi converteren det virker også fint men den slår bare tv'et fra
hver gang jeg sætter crt skærm nr 2 til.... Kan det virklig passe jeg ikke
kan kører alle tre skærme på engang?

Mvh
Aksel Spandet

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 25-11-03 23:41

Aksel Spandet wrote:
> [...]
> hver gang jeg sætter crt skærm nr 2 til.... Kan det virklig passe jeg ikke

Ja, 2 crt + TV går ikke. CRT+DVI+TV er tilgengæld muligt.

http://mirror.ati.com/products/radeon9500/radeon9500pro/faq.html#10

Måske hvis du forbinder den ene CRT vha. et DVI til VGA, men det kræver
jo nok en dims.

Mvh

Bruno

Fra : Aksel Spandet

Dato : 26-11-03 00:41

Hey!

> [...]
>
> http://mirror.ati.com/products/radeon9500/radeon9500pro/faq.html#10
>
> Måske hvis du forbinder den ene CRT vha. et DVI til VGA, men det kræver
Det er det jeg gør.... (Har crt, tv og dvi udgange)

Mvh
Aksel Spandet

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 26-11-03 01:34

Aksel Spandet wrote:

> Hey!

> Det er det jeg gør.... (Har crt, tv og dvi udgange)

Nej det er ikke selvom jeg godt kan forstå du tror det, den DVI udgang
du benytter indeholder både DVI og traditionel analog ud - den dims du
har nu fører blot de analoge forbindelser videre til et Sub-D stik så du
kan bruge en alm. CRT.

Den dims du skal havde fat i skal tage DVI signalet og konvertere det
til et analog, hvorfor det er sådan ved jeg ikke dog kan man måske gætte
på noget med 2 RAMdac's og at der skal bruges tre i denne situation mens
DVI ikke bruger en sådan.

Mit gæt er at omtalte dims vil koste en mindre formue, og at du
formodentlig er bedre tjent ved at anskaffe et PCI kort med TV-ud og
således havde 2 grafikkort. Måske et brugt Matrox ville være et godt bud.

Mvh

Bruno

Fra : Aksel Spandet

Dato : 26-11-03 11:39

> [...]
> formodentlig er bedre tjent ved at anskaffe et PCI kort med TV-ud og
> således havde 2 grafikkort. Måske et brugt Matrox ville være et godt bud.
Ahhh ok.... tak for hjælpen! (-:

Mvh
Aksel Spandet