Spyware
Fra : Per og Lone Boll Jør~

Dato : 25-11-03 22:04

Hej
Een af mine bekendte har dette problem at hendes computer bliver invaderet
af spyware eller adaware mens hun sidder og skriver og ikke bruger nettet.
Hun bruger Win xp pro, adsl hos cybercity. Jeg bruger Adaware til at finde
og slette spywaren og den melder at den sletter dem hver gang 1 time senere
er der 70 nye spyware som sagt uden at hun har brugt nettet?????????
nogen bud???

fredsommeligst
Per

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-11-03 22:55

In article <3fc3c3bf$0$95054$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Per og Lone Boll Jørgensen wrote:
> og slette spywaren og den melder at den sletter dem hver gang 1 time senere
> er der 70 nye spyware som sagt uden at hun har brugt nettet?????????
> nogen bud???

Løs problemmet på den rigtige måde. Hvordan ved du der ikke
er en troj installeret?

Reinstallere maskinen, og lær af de fejl der er begået.

Når du bliver træt af at reinstallere kan du evt. bygge en
ghost-cdrom der installere maskinen i løbet et par minutter.

Prøv evt. at læse FAQen for gruppen.

Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-11-03 00:29

On 2003-11-25, Christian E. Lysel <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Når du bliver træt af at reinstallere kan du evt. bygge en
> ghost-cdrom der installere maskinen i løbet et par minutter.

Jeg vil anbefale Acronis TrueImage. Kan lave snapshots af kørende
installationer, og restore partitioner (pånær systempart) uden at
man skal boote fra medie.

Koster $9.95 hvis man har en gammel Ghost OEM - Jeg havde en DOS
version der bare hadede alt nyt.

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-11-03 05:11

Kan det også håndtere RAID?

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : DonE

Dato : 26-11-03 05:06

Christian E. Lysel fandt sit tastatur og skrev:
> Når du bliver træt af at reinstallere kan du evt. bygge en
> ghost-cdrom der installere maskinen i løbet et par minutter.

Hej! Hvordan laver man sådan en?
--

/DonE

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 26-11-03 08:41

In article <3fc426a6$0$25815$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, DonE wrote:
> Hej! Hvordan laver man sådan en?

Manualen til ghost er et godt sted at starte.

Sidst jeg købte et motherboard fuldte der en ældre version
af ghost med.

Sidst jeg købte en cdrom brænder fuldte der en ny version af nero med,
som også kan lave en direkte boot-parat cdrom.

Fra : Peter Holm

Dato : 29-11-03 21:43

Christian E. Lysel wrote:

> [...]
>
> Sidst jeg købte en cdrom brænder fuldte der en ny version af nero med,
> som også kan lave en direkte boot-parat cdrom.

kan den lave en boot-parat DVD fordelt på flere DVD-skiver til en ghost af
en 10GB systempartition?

Mvh
Peter

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-11-03 21:46

In article <3fc904e7$0$27323$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Peter Holm wrote:
> kan den lave en boot-parat DVD fordelt på flere DVD-skiver til en ghost af
> en 10GB systempartition?

Jeg bruger ikke DVD og mine systempartition fylder maks 500 MB med
applikationer.

Husk forresten at lade windows rydde op sin i swapfil, så fylder
dit image mindre.

Hvilket system fylder forresten 10GB?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Peter Holm

Dato : 30-11-03 10:20

Christian E. Lysel wrote:

> [...]
> applikationer.
>
> Husk forresten at lade windows rydde op sin i swapfil, så fylder

min winxp incl alle programmer

Peter