Kald af DLL skrevet i delphi
Fra : Uffe Safeldt

Dato : 26-11-00 15:48

Jeg har til en bekendt skrevet en DLL i Delphi som skal bruges til at
tilgå nogle I/O-kort fra Danbit.

DLL'en har jeg testet fra Delphi og den virker fint. Jeg mangler nu kun
at finde ud af den korrekte syntax når min DLL skal kaldes inden fra VB
som jeg ikke har nogen erfaring med.

Jeg har fulgt Kirby Turner's ”Tips on Developing DLLs for Visual Basic,
Part 1” som dog lader mig lidt i tvivl med hensyn til ovennævnte.

ER der en venlig sjæl der vil vise mig syntax når min DLL'en skal kaldes
fra VB ?

På forhånd tak.
Uffe Safeldt

DLL erklæringer i delphi hvor jeg skal bruge den tilsvarende i VB:

procedure ReadPort7225(B:word; var D:byte); stdcall; external
'danbit.dll';
function GetInput7225(B:integer; D:byte):boolean;stdcall; external
'danbit.dll';
procedure SetRelay7225(B:integer; D:byte);stdcall; external 'danbit.dll';
procedure ClrRelay7225(B:integer; D:byte);stdcall; external 'danbit.dll';
procedure InitRelay7225(B:integer);stdcall; external 'danbit.dll';
function GetRelay7225(D:byte):boolean;stdcall; external 'danbit.dll';

Procedure og functionskald delphi hvor jeg skal bruge den tilsvarende i
VB:

ReadPort7225($303,MyByte);
MyBoolean := GetInput7225($300,0);
SetRelay7225($300,15)