Trådløs Panasonic
Fra : P. Bech

Dato : 25-11-03 14:06

Jeg har en trådløs telefon Panasonic KX-TG2257.
Den har en alvorlig fejl: Håndsættet aflader momentant på helt
uforudsigelige tidspunkter. Den kan blive fuldt opladet, og vi kan
besvare opkald. Undertiden kan vi også selv gøre opkald, men ret
hyppigt går displayet fra 3 batterier(fuldt opladet) til fuldstændig
blankt display på 1 sekund. Jeg tager det som et tegn på, at batteriet
kortsluttes.
Men så skulle man vel forvente en varmeudvikling et eller andet sted.
Der er intet at føle på håndsættet, men jeg har dog set mørkfarvning i
en del af displayet. Denne misfarvning forsvinder almindeligvis igen i
løbet af et par dage.
Dette var en beskrivelse af mit problem.
Så kommer noget, jeg er ret utilfreds med: Jeg kan ikke få bare en smule
hjælp af Panasonic,DK. Dette hænger sikkert sammen med, at min model
endnu ikke forhandles i DK, og de siger, at de ingen reservedele har til
min model.
Jeg mener det er en gang sludder, og at der ligger noget mere
principielt bag. Deres værksted, som må være vant til at foretage
reparationer, må da kunne se på sagen og forsøge at reparere den - efter
regning. Men de afviser blankt!
Jeg har ikke andet valg end enten at forsøge at reparere den selv -
hvilket jeg ikke har egentlige forudsætninger for - eller se, om jeg kan
få hjælp andetsteds.
Er der nogen i gruppen, der kunne tilbyde hjælp? Selvfølgelig mod
betaling, hvis det da ikke bliver alt for dyrt og kommer til at koste
mere end en helt ny.
Venligst
P.Bech

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 14:37

"P. Bech" <pbadstue@antispamstribnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hyppigt går displayet fra 3 batterier(fuldt opladet) til fuldstændig
> blankt display på 1 sekund. Jeg tager det som et tegn på, at batteriet

Ikke nødvendigvis!

Jeg har selv en Panasonic trådløs, der heller ikke kunne holder strøm.
Enten var der 3 streger på batteriet eller også bippede telefonen og
slukkede pga tomme batterier!
Jeg læst her på NG at det var en kendt "fejl" med Panasonic's trådløse
telefoner og det skyldtes kvaliteten på de medfølgende batterier. De er
mildest talt ringe!
Jeg købte 4 ny batterier i Aldi til en 20'er og kom i!
Nu holder telefonen næsten 14 dage, hvis den er slukket om natten!

Helmut Lotti

Fra : P. Bech

Dato : 25-11-03 15:33

Hej Helmut! Tak for dit indlæg. Jeg har været opmærksom på batterierne.
Mit batteri er meget specielt - sammensat af 3. Denne type har en
speciel udgang, og har ikke hidtil kunnet leveres her i landet, men det
er lykkedes for mig at få fremskaffet et nyt af slagsen - dennegang uden
Panasonic mærke. Det var nøjagtig det sammen. Mine batterier aflades
ikke sådan ret langsomt. Det sker endda på et brøkdel af et secund.
Jeg tror fortsat på en eller anden form for kortslutning.
Venligst
P.Bech

P.Bech skrev: Jeg tager det som et tegn på, at batteriet

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 16:05

> [...]
> ikke sådan ret langsomt. Det sker endda på et brøkdel af et secund.
> Jeg tror fortsat på en eller anden form for kortslutning.

Jeg var ikke klar over, at din model ikke benytter alm AA batterier, som min
egen!
Det kunne tyde på, at du har ret i din formodning!
På den model jeg har, kan man inde i menuen i håndsættet vælge batteritype
(NIMH/NICD tror jeg)!
Måske det kan have noget at sige, hvis du har valgt en forkert batteritype
og håndsættet derfor ikke kan "se" strømmen på batteriet!

Helmut Lotti

Fra : P. Bech

Dato : 26-11-03 22:57

Jeg tilføjer: Jeg er taknemlig for gode råd. Jeg forventer ikke, at få
hjælp til at kontrollere printplader, kondensatorer o.l. , men hvis der
som jeg tror er en kortslutning et eller andet sted, kunne det muligvis
være til at se, hvis man skiller skidtet ad. Hvis ingen kommer med
noget, forsøger jeg selv at kigge indeni!
P.Bech