Mange kommentar spor?
Fra : PerX ...

Dato : 25-11-03 03:09

Jeg kan godt lide kommentator spor på DVD'er (hvis de ikke er kedelige
forstås *g), jeg syntes det er flot de er beyndt med kommentarer på
hvert eneste afsnit i SG1 sæsonerne, og det er lidt vildt med 4
kommentator spor på extended versions af LOTR (at authoringen så er lam
er noget andet - hvor klager man). Det havde jeg ikke set før.
Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt), som
har mere end et kommentator spor?

Fra : David T. Metz

Dato : 25-11-03 14:37

PerX ... skriblede:

> Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt),
> som har mere end et kommentator spor?

The Matrix
The Usual Suspects
Fight Club

Der er vist mange - de tre faldt mig lige ind.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : David T. Metz

Dato : 25-11-03 14:38

David T. Metz skriblede:

> The Usual Suspects

Ved nærmere eftertanke - var det kun på LD eller husker jeg helt i skoven?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-11-03 22:39

David T. Metz wrote:

> Ved nærmere eftertanke - var det kun på LD eller husker jeg helt i
> skoven?

Du har helt ret. Kommentarsporet fra laserdisken røg med over på den første
amerikanske dvd-udgave. Det blev fjernet fra en senere udgave, og så
endeligt genbrugt, da der sidste år udkom en special edition i R1 og i UK.
Denne SE har desuden et ekstra, helt nyt kommentarspor.

MVH
Jens

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-11-03 15:19

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> writes:

> Ved nærmere eftertanke - var det kun på LD eller husker jeg helt i skoven?

Min dvd-udgave har to kommentarspor.

--
Stefan Holm
"Well, I was gonna walk you off a cliff and hand you an anvil,

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-11-03 15:18

David T. Metz skrev:

> The Matrix

Er der det? På hvilken udgave? Min danske R2 har da vist ingen
kommentatorspor overhovedet.

--
Mvh. Peter

Fra : David T. Metz

Dato : 26-11-03 15:43

Peter Bjerre Rosa skriblede:

> Er der det? På hvilken udgave? Min danske R2 har da vist ingen
> kommentatorspor overhovedet.

Nå, på min (R1) er der et spor med et par skuespillere (bla. Moss) og
f/x-manden og et med komponisten. Det kommer svjh når man "tager den røde
pille" på en af menuerne (en slags easter egg) - eller også er det et andet
sted. Se evt. her:
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=403

Der står godt nok at R2UK ikke har kommentarsporene og at R2DK er identisk
med R2UK - bortset fra nogle cuts. Åbenbart er det pga. de cuts at de blev
nødt til at droppe kommentarsporene på R2UK, og så har R2DK måske arvet den
mangel?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-11-03 15:54

David T. Metz skrev:

> Nå, på min (R1) er der et spor med et par skuespillere (bla. Moss)
> og f/x-manden og et med komponisten.

Det var da pokkers. Jeg har netop altid ønsket mig et kommentatorspor på
Matrix, så man kunne få afklaret, hvor meget af filosofien der er
gennemtænkt, og hvor meget der bare er postmoderne gejl.

Men f/x-mand og komponist? Hvor meget har de at bidrage med? Er
kommentatorsporet værd at anskaffe sig R1-udgaven for?

--
Mvh. Peter

Fra : Peter Lind

Dato : 26-11-03 16:46

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
>
> Men f/x-mand og komponist? Hvor meget har de at bidrage med? Er
> kommentatorsporet værd at anskaffe sig R1-udgaven for?

Jeg synes det er et af de ringeste kommentarspor jeg nogensinde har hørt.
John Gaeta er en stor nar, og næsten ulidelig at høre på - jeg ved godt at
han er dygtig til at lave effekter, men han er så selvglad, og fortæller
hellere om hvor dygtig han er, end om det han rent faktisk har lavet.
Desuden har man jo set et væld af behind-the-scenes ting om The Matrix, og
alle ved efterhånden hvordan bullet-time er lavet - så ikke noget nyt der.
Carrie-Anne siger at det var hård træning der skulle til for at lave alle
slåssescenerne, men at hun havde det sjovt med Keanu og Laurence, og
Warchowsky-brødrene er virkelig de mest visionære folk hun nogensinde har
mødt.
Warchowski-brødrene selv siger jo aldrig noget om filmen, de er heller ikke
med på kommentarsporet. Så filosofi-gejlet skal man stadig selv fantasere
sig frem til.
Klipperen (som jeg ikke kan huske navnet på) fortæller at i nogle scener
skulle der være hurtig klipning, i andre scener hvor der ikke skete så
meget, skulle der være langsommere klipning. Eftersom alle de vigtige scener
var storyboardet i detaljer, har han ikke haft megen indflydelse på filmen,
og for min skyld kunne de ligesågodt have haft Keanu på kommentarsporet til
at sidde og sige "Yeah" og "cool" og "wow".
Det andet kommentarspor er egentlig blot filmen uden dialog og lydeffekter,
tilsat en smule kommentarer om hvilke melodier der er benyttet til de
forskellige scener. Ikke meget at hente her.

Er der nogle der ved om der er kommentarspor på Reloaded? Jeg tvivler selv -
men hvis det er samme lave kvalitet, så kan det næsten også være ligemeget.

Peter Lind
-der ellers er ret begejstret for kommentarspor

Fra : David T. Metz

Dato : 26-11-03 18:39

Peter Bjerre Rosa skriblede:
> David T. Metz skrev:

> Men f/x-mand og komponist? Hvor meget har de at bidrage med?

Som den anden Peter skriver - ikke så meget. Det er mest anekdoter om
filmens tilblivelse - der er ikke noget om filmens handling svjh. Som med
nogle spor får man dog øje - eller i komponistens tilfælde: øre - på nogle
ting, man måske ellers overser/-hører. For mit vedkommende var det med
komponisten interessant i starten, fordi han fortæller om hvilke
overvejelser han har for at skabe en stemning i musikken der passer til
narrativet - især benytter han en spejlmetafor om musikkens opbygning og
for en ikke musikkyndig som ut. var det lidt sjovt og bevidsthedsudvidende
(bogstaveligt) at høre om. Jeg tror dog ikke min tålmodighed rakte til at
høre nogen af sporene til ende.

> Er
> kommentatorsporet værd at anskaffe sig R1-udgaven for?

Det er nok lige lovligt dyrt for en lille "fornøjelse".

Fra : David T. Metz

Dato : 26-11-03 18:46

David T. Metz skriblede:

> Det er mest anekdoter om filmens tilblivelse

Fx at kulissen til scenen hvor Neo møder Trinity faktisk er en virkelig
S/M- eller læderklub og at statisterne er klubbens faste gæster i deres
eget tøj.

Fra : David T. Metz

Dato : 26-11-03 18:50

> [...]

> på Matrix, så man kunne få afklaret, hvor meget af filosofien der er
> gennemtænkt, og hvor meget der bare er postmoderne gejl.

(næste gang tænker jeg det igennem inden jeg svarer - så jeg ikke behøver
sende igen og igen ...)

Om "filosofiens gennemtænkthed" husker jeg kun at de påpeger at det er
Baudrillards "Simulacra and Simulations" Neo har gemt disk og penge i i
rabbit-scenen.

Fra : Peter Lind

Dato : 26-11-03 19:26

David T. Metz wrote:
> [...]
>
> Om "filosofiens gennemtænkthed" husker jeg kun at de påpeger at det er
> Baudrillards "Simulacra and Simulations" Neo har gemt disk og penge i

Der er faktisk en lille bitte smule (nu jeg også tænker efter) blandt andet
med hensyn til den grønne tone i The Matrix (som jeg med skam at melde
faktisk ikke havde opdaget, før jeg hørte kommentarsporet), og der er også
en lille detalje under deres køretur i bilen, at baggrunden kører med en
lidt anden framerate, for at skabe en mere 'uvirkelig fornemmelse'.
Ikke helt det samme som Simulacra referencen, jeg ved det, men en lille
bitte smule om den alternative verdens udseende.

Men det er ikke det dårligste kommentarspor jeg har hørt, den pris tager
"Anja og Viktor", som jeg ikke fik hørt halvvejs igennem.

Peter Lind

Fra : HKJ

Dato : 25-11-03 07:15

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt), som
> har mere end et kommentator spor?

Jeg syntes faktisk at det er meget almindeligt.
F.eks. Xmen 2 R1 udgaven har 2 kommentar spor.

Fra : HKJ

Dato : 26-11-03 17:00

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> Jeg syntes faktisk at det er meget almindeligt.

Her er en liste over film med flere kommentarspor, de fleste er R1 udgaven:

Valhalla
Pi
The Scorpion King
The Princess Bride
eXistenZ
American Pie 2
Familie terapi
Bedazzled
Shanghai Knights
Three Kings
EDtv
Spy Game
Apollo 13
The Perfect Storm
Contact
City of Angels
The World is not Enough
Charlie's Angels: Full Throttle
Shakespare in Love
Dark city
Fight Club
Boogie Nights
The big hit
Agent Catwalk
Basic Instinct
True Romance
Die Another Day
Independence day
Blade II
The Sum of all Fears
Stuart Little
Tomorrow Never Dies
The Time Machine
Ocean's Eleven
Men in Black
Limey, The
Se7en
Meet the Parents
Pearl Harbor
Not another Teen Movie
Friday after next
Forrest Gump
Life of Brian
Gosford Park
Hollow man
Moulin Rouge
Dungeons & Dragons
Bulletproof Monk
Pitch Black
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Legally blonde
A Perfect Murder
Dogma
Little Nicky
Spider-man
Live and Let Die
Licence to Kill
For Your Eyes Only
Goldfinger
Thunderball

Fra : PerX ...

Dato : 28-11-03 23:00

In article <bpvu4l$t2u$1@news.cybercity.dk>, xx.hkj.xx@mailme.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Jeg syntes faktisk at det er meget almindeligt.
> F.eks. Xmen 2 R1 udgaven har 2 kommentar spor.

Ok, det kan også bare være mig som ikke har så mange DVD'er :)

Fra : Defcon

Dato : 25-11-03 17:01

> [...]
> er noget andet - hvor klager man). Det havde jeg ikke set før.
> Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt), som

- The Sum Of All Fears (2 stk)
- Contact (Special Edition) (3 stk)
- Jerry Maguire (2 ens, men med det ene på filmen og det andet på dem der
kommentere)
- Begge LOTR SEE (4 på hver)

/Rasmus

Fra : Vild

Dato : 25-11-03 19:55

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt), som
> har mere end et kommentator spor?

True Romance (2-disc S.E. reg.1) har 3 kommentarspor til hele filmen (Slater
og Arquette; Tony Scott; Quentin Tarantino - især den sidste er en
fornøjelse, han snakker simpelthen uafbrudt!)

Derudover kommenterer Dennis Hopper, Val Kilmer, Brad Pitt og Michael
Rapaport de scener hvor de selv er med i (jeg har endnu ikke selv set/hørt
dette igennem, men det fremgår af coveret!)

Fantastisk film i øvrigt!

- Vild

Fra : Peter Lind

Dato : 26-11-03 00:40

PerX ... wrote:
> [...]
> lam er noget andet - hvor klager man). Det havde jeg ikke set før.
> Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt),

Se7en har 4 kommentarspor - alle er ret gode og særdeles seriøse.
Citizen Kane har 2 kommentarspor (i R1 udgaven) - det andet er ikke nær så
godt.
Forrest Gump har 2 spor, jeg har kun hørt det ene.
Basic Instinct har 2 spor, et med Verhoeven, og et andet med en kvinde der
vist er meget kritisk overfor filmen (har ikke set det endnu)
Monty Python and the Quest for the Holy Grail har også en række
kommentarspor, jeg kan ikke helt huske hvordan de er fordelt.
Dark City har 2 spor, det ene med instruktøren, det andet med Roger Ebert
Moulin Rouge har også 2 spor, et med writers og et med production.

Så der er flere...

Jeg vil iøvrigt lige tillade mig at henlede opmærksomheden på
http://www.peterlind.dk/film/directorscommentary.jsp som jeg håbede kunne
blive meget større en gang.

Peter Lind

Fra : PerX ...

Dato : 27-11-03 16:39

In article <bq0pdt$1psq$1@news.cybercity.dk>, peterlind@hotmail.com
says...
> Så der er flere...
>

> Jeg vil iøvrigt lige tillade mig at henlede opmærksomheden på
> http://www.peterlind.dk/film/directorscommentary.jsp som jeg håbede kunne
> blive meget større en gang.

Er det kun dig som skriver der eller tager du imod anmeldelser udfra? :)

Fra : Peter Lind

Dato : 27-11-03 18:47

PerX ... wrote:
> In article <bq0pdt$1psq$1@news.cybercity.dk>, peterlind@hotmail.com
> says...

> Er det kun dig som skriver der eller tager du imod anmeldelser udfra?
> :)

Det er kun mig der har skrevet, men det kunne måske være meget godt med en
base over kommentarspors-reviews (der er jo også nogle jeg ikke gider
høre) - så mail da bare anmeldelser til mig (fortæl lige lidt om din
filmsmag) - så vil jeg se om jeg kan tage mig sammen til at lave et større
system med forskellige skribenter, og måske mulighed for at stemme...

Peter Lind
-email adressen står vist på hjemmesiden.

Fra : PerX ...

Dato : 28-11-03 23:14

In article <bq5dfj$2raj$1@news.cybercity.dk>, peterlind@hotmail.com
says...

> [...]
> filmsmag) - så vil jeg se om jeg kan tage mig sammen til at lave et større
> system med forskellige skribenter, og måske mulighed for at stemme...

Det var nu ikke fordi jeg lige stod og ville sende dig en masse
anmeldelser (sorry :) - bare lige for at vide det.

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-03 17:07

Peter Lind skriblede:

> Jeg vil iøvrigt lige tillade mig at henlede opmærksomheden på
> http://www.peterlind.dk/film/directorscommentary.jsp som jeg håbede
> kunne blive meget større en gang.

Siden med "overvurderede" er underligt tom? For min skyld må du gerne
skrive "Leoparden" af Visconti. Den var godt nok træls (jeg gik i pausen).
Jeg har siden da aldrig fattet hvad der skulle være godt ved den film, men
mange placerer den som blandt verdens bedste.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-11-03 00:54

On Tue, 25 Nov 2003 03:08:40 +0100, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

>Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt), som
>har mere end et kommentator spor?

Final Destination har vist tre, hvor det sidste er fra hende, der har
lavet musikken - hvilket dog ikke er så spændende endda.

Til gengæld var jeg ret begejstret for "Muppets in Space", hvor én af
"kommentar-underteksterne" i stedet er en videofilm (4 nuancer grå,
såvidt jeg husker), hvor man kan se director'en sidde i en sofa med
bl.a. Gonzo og se og kommentere filmen. Kermit kigger også ind nu og
da. Det fungerer faktisk okay. Instruktøren kommer med relevante
kommentarer, og Gonzo leger skuespiller, der selvfølgelig kommer med
kommentarer om hvor let eller svært, det var for ham at lave de
forskellige scener, samt hvilke stunts, han selv lavede.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: skodder (og ikke skoder)

Fra : Allan Pedersen

Dato : 26-11-03 09:29

In article <MPG.1a2cd814775aa55098a198@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_remove_this_.com says...

> Er der nogen som kan komme i tanke om andre film (eller andet evt), som
> har mere end et kommentator spor?

Rules Of Attracton (baseret på en Bret Easton Ellis-bog) reklamerer med,
at den har 6 kommentar-spor ... har dog ikke lyttet dem igennem.

Allan

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 27-11-03 13:24

Fra : HKJ

Dato : 27-11-03 17:27

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> wrote in message

> Udemærket liste, men den er lidt svær at bruge til noget, når man ikke kan
> se hvilken udgave du nævner.
>
> Det er ikke for at være bitter, men..

Det er den udgave af filmen jeg har. Jeg trak listen ud af mit filmkartotek,
men jeg var nød til at editere noget i listen, da jeg ikke kunne filtrere på
antal kommentarspor, kun på om der er kommentarspor. Så jeg kan desværre
ikke bare lave en ny liste med mere info i.

Hvis der er nogle enkelte film du gerne vil have flere omlysninger om, så
check evt.
http://www.dvdcompare.org.uk/
http://www.bytesandbobs.com/dvdcompare/

du kan også bare spørge her, så ser jeg efter.

Fra : HKJ

Dato : 27-11-03 18:50

> [...]

> antal kommentarspor, kun på om der er kommentarspor. Så jeg kan desværre
> ikke bare lave en ny liste med mere info i.

Det kunne jeg så alligevel, men listen er ret uoverskuelig.
Alt fra A: til første mellemrum er kommentarspor, "A:2+,3-," betyder 2
sidder sammen på første spor og 3 hver for sig på andet spor). Alle de andre
koder fortæller også noget om hvad der er af ekstra på DVD'en.
Denne liste indeholder lidt flere film, fordi også musik (score), tekst
kommentar (sub) og delvise (par) spor er talt med.

Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension, The (1984) W.D.
Richter R1 A:2+,sub, Del:15/18m, Mak:1/23m, Tr:1, P/N, photo, Ca/Cr, 10 min
radio, Character profiles
Alien (1979) Ridley Scott R1 A:1,Alt, Del:12, Tr:3, photo
American Pie 2 (2001) James B. Rogers (II) R1 A:1,1,3+,1, Del:7/10m,
Mak:10/43m, MV:1/4m, Tr:1, P/N, Ca/Cr, Top ten scenes, Quotes
analyze this (1999) Harold Ramis R1 A:1,2-, Mak:1/5m, Tr:1, Ca/Cr
Apollo 13 (1995) Ron Howard R1 A:1,2+, Tr:1, P/N, Ca/Cr
Armageddon (1998) Michael Bay R1 A:Many-,3-, Del:4m, Mak:5, MV:1, Tr:19,
photo
Austin Powers in Goldmember (2002) Jay Roach R1 A:2+,sub, Del:14/18m,
Mak:68/59m, MV:4/13m
Back to the Future (1985) Robert Zemeckis R1 A:Clips,par,sub,2+, Del:8/10m,
Mak:4/35m, Tr:1, P/N, photo, Ca/Cr
Back to the Future Part II (1989) Robert Zemeckis R1 A:par,2+, Del:7/5m,
Mak:9/40m, MV:1/61m, P/N, photo, Ca/Cr
Back to the Future Part III (1990) Robert Zemeckis R1 A:par,2+, Del:1/1m,
Mak:6/65m, MV:1/4m, Tr:1, P/N, photo, Ca/Cr, FAQ
Bad Boys (1995) Michael Bay R1 A:1,Score, Mak:1/24m, MV:3/11m, OV:16/16m,
Tr:1, photo, Ca/Cr
Basic Instinct (1992) Paul Verhoeven R1 A:2+,1, Mak:6/42m, Tr:1, P/N, photo,
Ca/Cr
Bedazzled (2000) Harold Ramis R1 A:1,2+, Del:1/6m, Mak:4/21m, Tr:4, photo,
4*Menu
big hit, The (1998) Kirk Wong R1 A:2+,1, Del:3, Tr:1
Blade (1998) Stephen Norrington R1 A:Many-Nar,ScoreComm, Mak:4/68m, Tr:1,
Ca/Cr
Blade II (2002) Guillermo del Toro R2 A:2+,2+, Del:16/24m, Mak:13/187m,
MV:1/4m, Tr:2, P/N, photo, Ca/Cr
Boogie Nights (1997) Paul Thomas Anderson R1 A:1,Many-Nar, Del:13/54m,
MV:1/3m, Ca/Cr
Bulletproof Monk (2003) R1 A:3+,3+, Del:6/16m, Mak:6/62m, Tr:1, photo
Charlie's Angels: Full Throttle (2003) R1 A:1,3+,sub, Mak:25/84m, MV:1/4m,
Tr:1, Ca/Cr
City of Angels (1998) Brad Silberling R1 A:1,2+,ScoreComm, Del:7/13m,
Mak:4/44m, MV:2/9m, Tr:1, Ca/Cr, Angels in movies
CliffHanger (1993) Renny Harlin R1 A:2-,Many-, Del:2/5m, Mak:8/50m, Tr:1,
photo, Ca/Cr
Conan the Destroyer (1984) Richard Fleischer R4 A:2-,1, Mak:2/31m, Tr:1,
photo
Contact (1997) Robert Zemeckis R1 A:1,2+,2+, Mak:7, Tr:2, P/N, Ca/Cr
Corruptor, The (1999) James Foley R1 A:1,Score, Mak:13, MV:1, Tr:1, Ca/Cr
Daredevil (2003) Mark Steven Johnson R2 A:2+,sub, Mak:21/199m, MV:3/11m,
Tr:3, photo
Dark city (1998) Alex Proyas R1 A:1,Many-, Tr:1, photo, Ca/Cr, Essay, game
Dick (1999) Andrew Fleming R1 A:2+,ScoreComm, Del:1/1m, Mak:2/17m, Tr:1,
Ca/Cr
Die Another Day (2002) Lee Tamahori R2 A:2+,2-,sub, Mak:13/180m, MV:1/4m,
Tr:11, photo
Die Hard (1988) John McTiernan R1 A:2-,par,sub, Del:1/3m, Mak:3/93m, Tr:10,
photo, 3 artikler, edit workshop
Dogma (1999) Kevin Smith R1 A:3+,Many+, Del:16/96m, Tr:1, Ca/Cr, Story
boards
Dungeons & Dragons (2000) Courtney Solomon R1 A:3+,3+, Del:11/19m,
Mak:6/40m, Tr:1, Ca/Cr
East is East (1999) Damien O'Donnell R2 A:1,Description, Del:4/7m,
Mak:2/26m, Tr:4
EDtv (1999) Ron Howard R1 A:1,2+, Del:40m, Mak:2/39m, MV:9m, Tr:1, P/N,
Ca/Cr
eXistenZ (1999) David Cronenberg R1 A:1,1,1, Mak:1/54m, Tr:1
Fight Club (1999) David Fincher R1 A:1,Many+,2-,Many-, Del:7, Mak:17, MV:1,
Tr:19, photo, Ca/Cr
Final Fantasy: The Spirits within (2001) Hironobu Sakaguchi, Motonori
Sakakibara R1 A:Many+,3+,ScoreComm, Mak:43/215m, Tr:2, Scene edit
For Your Eyes Only (1981) John Glen (II) R1 A:Many-Nar,Many-Nar, Mak:3/33m,
MV:1, Tr:4, photo, Radio
Forrest Gump (1994) Robert Zemeckis R1 A:3-,1, Mak:26/110m, Tr:2, photo
Friday after next (2002) R2 A:2+,Many+,sub, Del:9/16m, Mak:7/72m, MV:1/4m,
OV:1/3m, Tr:2, Making off music video
Girl, interrupted (1999) James Mangold R1 A:1,Score, Del:5/17m, Mak:1/14m,
Tr:1, Ca/Cr
Goldfinger (1964) Guy Hamilton (I) R1 A:Many-Nar,Many-Nar, Mak:3/57m, Tr:4,
photo, Radio
Gorgeous (1999) Vincent Kok R2 A:1,Score, Mak:1/38m
Gosford Park (2001) Robert Altman R2 A:3+,1, Del:15/20m, Mak:4/65m, Tr:1
Hollow man (2000) Paul Verhoeven R1 A:3+,1, Del:3/7m, Mak:17/57m, Tr:2,
Ca/Cr
HurlyBurly (1998) Anthony Drazan R1 A:2-,Many-, Tr:1, Ca/Cr
Independence day (1996) Roland Emmerich R1 A:2+,2+, Del:1/4m, Mak:3/85m,
Tr:9, photo
Legally blonde (2001) Robert Luketic R1 A:3+,Many-,sub, Del:8/10m,
Mak:2/30m, MV:1/4m, Tr:1
Legend (1985) Ridley Scott R1 A:1,Alt, Del:2/13m, Mak:1/51m, MV:1/5m, Tr:6,
P/N, photo, Ca/Cr
Licence to Kill (1989) John Glen (II) R1 A:Many-Nar,Many-Nar, Mak:2/46m,
MV:2/8m, Tr:2, photo
Life of Brian (1979) Terry Jones R1 A:3-,2-, Del:5, Mak:1/50m, Tr:1, Radio
Limey, The (1999) R2 A:2+,Many-, Tr:1
Little Nicky (2000) Steven Brill R1 A:3+,Many+, Del:21/17m, Mak:2/50m,
MV:1/4m, Tr:1
Little Shop of Horrors (1986) Frank Oz R1 A:1,Score, Mak:2/32m, Tr:4, P/N,
Ca/Cr
Live and Let Die (1973) Guy Hamilton (I) R1 A:Many-Nar,1, Mak:3/35m, Tr:4,
photo, Mælke reklame
Living out Loud (1998) Richard LaGravenese R1 A:1,Story, Del:5/13m, Tr:1,
Ca/Cr
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001) Peter Jackson R1
A:3+,Many-,Many-,Many+, Mak:28/581m, photo
Lost in Space (1998) Stephen Hopkins R1 A:2-,Many-, Del:9/12m, Mak:2/26m,
MV:1/3m, Tr:1, photo, Ca/Cr, Synopses of all TV episodes, Quiz
Mad Max (1979) George Miller (II) R1 A:Many+,sub, Mak:2/42m, Tr:5
Meet the Parents (2000) Jay Roach R1 A:2+,Many+, Del:2/3m, Mak:2/36m, Tr:1,
P/N, Ca/Cr, Questionary
Men in Black (1997) Barry Sonnenfeld R2 A:2+,Many-, Del:5/4m, Mak:14/46m,
Tr:3, photo, Ca/Cr, Scene editing
Miss Congeniality (2000) Donald Petrie R1 A:2+,1, Mak:2/20m, Tr:1, Deleted
scenes included in making off.
Monty Python and the Holy Grail (1975) Terry Gilliam, Terry Jones R1
A:2-,3+, Mak:2/64m, OV:7/16m, Tr:2, photo, Sing alone, fun
Moulin Rouge (2001) Baz Luhrmann R1 A:3+,2+, Del:9/28m, Mak:26/110m,
MV:2/10m, Tr:2, photo, Script version
Not another Teen Movie (2001) Joel Gallen R1 A:2+,Many+,sub, Del:18/26m,
Mak:3/31m, OV:8/7m, Tr:1, photo, Quiz
Ocean's Eleven (2001) Steven Soderbergh R1 A:2+,3+, Mak:2/25m, Tr:3, Ca/Cr
Pearl Harbor (2001) Michael Bay R1 A:2+,Many+,Many-, Del:2/22m, Mak:15/197m,
MV:1/4m, OV:23/164m, Tr:2, photo, History
Pee-Wee's Big Adventure (1985) Tim Burton R1 A:2+,ScoreComm, Del:4/11m,
Mak:1/11m, Tr:1, P/N, Ca/Cr
Perfect Murder, A (1998) Andrew Davis R1 A:3+,Many+, Del:1/5m, Ca/Cr
Perfect Storm, The (2000) Wolfgang Petersen R1 A:1,2+,1, Mak:3/29m, Tr:1,
photo, Ca/Cr
Pi (1998) Darren Aronofsky R1 A:1,1, Del:4/4m, Mak:1/8m, MV:1/3m, Tr:2, P/N,
Ca/Cr
Pitch Black (2000) David N. Twohy R1 A:3+,3+, Mak:1/5m, OV:1/21m, Tr:2, P/N,
Ca/Cr
Planet of the Apes (2001) Tim Burton R1 A:1,ScoreComm, Del:5/5m,
Mak:12/132m, MV:1/3m, Tr:8, photo, Ca/Cr
Pleasantville (1998) Gary Ross R1 A:1,ScoreComm, Mak:1/32m, MV:1/4m, Tr:1,
photo, Ca/Cr
Princess Bride, The (1987) Rob Reiner R1 A:1,1, Mak:4/44m, Tr:6, photo
Random Hearts (1999) Sydney Pollack R1 A:1,Score, Del:3/4m, Mak:1/23m, Tr:1
Rush Hour (1998) Brett Ratner R1 A:1,ScoreComm, Del:6/3m, Mak:1/41m, MV:2,
OV:1/13m, Tr:1, Ca/Cr
Rush Hour 2 (2001) Brett Ratner R1 A:2+,sub, Del:9/7m, Mak:13/65m, Ca/Cr
Scorpion King, The (2002) R2 A:1,1, Del:9/12m, Mak:9/43m, MV:1/5m, Tr:1
Se7en (1995) David Fincher R2 A:2+,Many-,Many-,Many-, Del:8/23m, Mak:12/80m,
Tr:2, Ca/Cr
Shakespeare in Love (1998) John Madden R2 A:1,Many-, Del:10m, Mak:2/23m,
Tr:22
Shanghai Knights (2003) David Dobkin R1 A:1,2+, Del:11/28m, Mak:2/11m
Spider-man (2002) Sam Raimi R1 A:Many+,3+,sub, Mak:16/133m, Tr:1, photo,
Ca/Cr, Spiderman lexicon
Spy Game (2001) Tony Scott R1 A:1,2+, Del:9/20m, Mak:20/27m, Tr:1, P/N,
Ca/Cr
Star Trek: The Motion Picture (1979) Robert Wise R1 A:Many-,sub, Del:18/37m,
Mak:3/56m, Tr:11, photo, Storyboards
Stuart Little (1999) Rob Minkoff R1 A:2+,2+,Score, Del:6/5m, Mak:29/50m,
MV:3/11m, Tr:1, photo, Ca/Cr
Sum of all Fears, The (2002) Phil Alden Robinson R1 A:2+,2+, Mak:7/58m, Tr:1
Superman (1978) Richard Donner R1 A:2+,Score, Del:1/3m, Mak:6/106m, Tr:2,
Superman legacy (Text), Music cues
Terminator 3: Rise of the Machines (2003) R1 A:Many-,1, Del:1/2m,
Mak:10/62m, Tr:1
Three Kings (1999) David O. Russell R1 A:1,2+, Del:4/7m, Mak:5/55m, Tr:1,
P/N, photo
Thunderball (1965) Terence Young R1 A:Many-Nar,Many-Nar, Mak:3/61m, Tr:8,
photo, Radio
Time Machine, The (2002) Simon Wells (I) R1 A:2+,3+, Del:7m, Mak:5/23m,
Tr:3, P/N, photo, Ca/Cr
Tomorrow Never Dies (1997 Roger Spottiswoode R1 A:2+,2+,Score, Mak:3/52m,
MV:1, OV:1/45m, Tr:2, Storeboard overlay
Tomorrow Never Dies (1997) Roger Spottiswoode R1 A:2+,2+,Score, Mak:3/52m,
MV:1, OV:1/45m, Tr:2, Storeboard overlay
Toy Story (1995) John Lasseter R1 A:Many+,SFX, Del:62/34m, Mak:59/101m,
OV:1/5m, Tr:6, P/N, photo, Ca/Cr, Tin Toy video, Music demos
Toy Story 2 (1999) John Lasseter, Ash Brannon, Lee Unkrich R1 A:Many+,SFX,
Del:22/10m, Mak:59/75m, MV:2/6m, OV:1/2m, Tr:6, P/N, photo, Ca/Cr, Luxo Jr,
Interactive sound mix, Song demo
True Romance (1993) Tony Scott R1 A:2+,1,1, Del:12/35m, Mak:11/83m, Tr:3,
photo, Ca/Cr
Valhalla (1986) R2 A:1,1, Del:1/2m, Mak:1/13m, OV:9/51m, Tr:3, photo,
Workreel, who is who, Comic index, Quark movies
Who framed Roger Rabbit (1988) Robert Zemeckis R1 A:Many+,sub, Del:1/5m,
Mak:4/48m, OV:3/24m, photo, Roger Rabbit Cartoons
World is not Enough, The (1999) Michael Apted R1 A:1,3+, Mak:10, MV:1/4m,
Tr:1
Yellow Submarine (1968) George Dunning (II) R2 A:1,Score, Mak:7/20m, Tr:1,
photo
You've got mail (1998) Nora Ephron R1 A:2+,Score, Mak:1/14m, Tr:2, Ca/Cr,
LocationTour(11/10m)