/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad skete der med Jasons motorcykel ?
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 16-04-01 09:37

Jeg sidder lige og kigger i tv-programmet fra i går (!) og kan se at TV3
sendte "nye fanger på fortet" med bla. Jason Watt. Der står dog, at
programmet er optaget før Jason Watts ulykke.

Blev det nogensinde opklaret hvad der gik galt med motorcyklen ?
Jeg mener der var teorier fremme om, at baghjulet blokerede - men hvorfor ?
Kunne det være en blokering som følge af at gassen blev sluppet pludseligt i
forbindelse med wheelien, jfr. i øvrigt en anden tråd, hvor det blev nævnt
at motorbremsningen var meget kraftig ?

Og kan det da så ikke snart blive bedre vejr, så jeg kan slippe tastaturet
og køre på F'eren. Vintercyklen er ikke sjov længere - nu burde det jo være
sommer !

--

/Jens S., Esbjerg, vintertræt, tastaturtræt, og som nok snart får en
museskade i gashåndtagshånden
GSX 600 F & GN 125




 
 
Morten Juel (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-04-01 10:40

Var han ikke bare et fjols og mistede kontrollen ??

Mvh
Morten



Carsten Howard Steff~ (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Howard Steff~


Dato : 16-04-01 11:02


"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9beeje$363$1@sunsite.dk...
> Var han ikke bare et fjols og mistede kontrollen ??
________________________________________
Det kan man vel næsten altid sige når man vælter, men at man så er meget
uheldig og bliver slået invalid af det, ja der skal man nok ikke være så
kæphøj og påstå nogen er et fjols, har du ikke selv lige købt en off road,
det er vel ikke for at sidde og kikke på den du har købt den. Selv en løber
kan falde!
Mvh
Carsten.






Armand (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-04-01 14:37


Carsten Howard Steffensen <kejser@image.dk> skrev i en
news:VpzC6.43793$o4.3362028@news010.worldonline.dk...
>
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9beeje$363$1@sunsite.dk...
> > Var han ikke bare et fjols og mistede kontrollen ??
> Det kan man vel næsten altid sige når man vælter, men at man så er
> meget uheldig og bliver slået invalid af det, ja der skal man nok ikke
være
> så kæphøj og påstå nogen er et fjols, ......Selv en løber kan falde!


Jo jo!
Men på en måde er Mortens bud næsten det mest specifikke der til d.d.
er fremsat :-/

--
Armand.





Frasier (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 16-04-01 21:01

"Carsten Howard Steffensen" <kejser@image.dk> wrote in message
news:VpzC6.43793$o4.3362028@news010.worldonline.dk...
>
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9beeje$363$1@sunsite.dk...
> > Var han ikke bare et fjols og mistede kontrollen ??
> ________________________________________
> Det kan man vel næsten altid sige når man vælter, men at man så er meget
> uheldig og bliver slået invalid af det, ja der skal man nok ikke være så
> kæphøj og påstå nogen er et fjols, har du ikke selv lige købt en off road,
> det er vel ikke for at sidde og kikke på den du har købt den. Selv en
løber
> kan falde!
> Mvh
> Carsten.
>
Fuldstændig enig!
Et fjols kan man kalde sin kammerat der smider sin mc, fordi han har glemt
at tage sin skivebremselås af, men i forbindelse med et sådannet tragisk
udfald, bør man lade være.

Frasier



Morten Juel (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-04-01 21:11

> > Det kan man vel næsten altid sige når man vælter, men at man så er
meget
> > uheldig og bliver slået invalid af det, ja der skal man nok ikke være så
> > kæphøj og påstå nogen er et fjols, har du ikke selv lige købt en off
road,
> > det er vel ikke for at sidde og kikke på den du har købt den. Selv en
> løber
> > kan falde!
Hehe, nej den skal ud og udfordres, det jeg mente var om ikke bare det var
noget baghjuls blær over for et kamera, det er da hvad jeg har læst/hørt, og
så må man da sige at man er et fjols eller, det ville jeg da kalde mig selv
hvis det var mig der skulle blære mig på baghjul og blev invalid af det ! og
det samme ville mine venner og familie da !

> Fuldstændig enig!
> Et fjols kan man kalde sin kammerat der smider sin mc, fordi han har glemt
> at tage sin skivebremselås af, men i forbindelse med et sådannet tragisk
> udfald, bør man lade være.
Hmm det forstår jeg ikke, er man så en helt eller bare dum ?
Jeg vil nu mene at man er et fjols hvis man laver stunt for at blære sig og
så ikke kan styre det, og ryger på røven, og det er da lige meget om man
bare slå armen eller om man bliver invalid af det !

Mvh
Morten
XS400 Seca **som aldrig skal på baghjul**
2Stk MTX 125L som skal på baghjul, altså når jeg har lært dem at kende



Frasier (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 16-04-01 21:32

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9bfji5$isd$1@sunsite.dk...
> Hmm det forstår jeg ikke, er man så en helt eller bare dum ?

uheldig ville jeg sige!

> Jeg vil nu mene at man er et fjols hvis man laver stunt for at blære sig
og
> så ikke kan styre det, og ryger på røven,

Jeg kender ikke de nærmere omstændigheder ved uheldet, og kan derfor ikke
sige om det var et blærestunt.

og det er da lige meget om man
> bare slå armen eller om man bliver invalid af det !
>
Der er vi to bare forskellige! Jeg synes det er respektløst, især eftersom
vi ikke kender hele sandheden.

Frasier



Morten Juel (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-04-01 22:07

> Der er vi to bare forskellige! Jeg synes det er respektløst, især eftersom
> vi ikke kender hele sandheden.
Jeg snakker generalt med den slags stunts, ikke kun i jasons tilfælde !

Mvh
Morten



Jes Vestervang (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 16-04-01 10:54

Jens S., Esbjerg wrote:

> Jeg sidder lige og kigger i tv-programmet fra i går (!) og kan se at TV3
> sendte "nye fanger på fortet" med bla. Jason Watt. Der står dog, at
> programmet er optaget før Jason Watts ulykke.
>
> Blev det nogensinde opklaret hvad der gik galt med motorcyklen ?
> Jeg mener der var teorier fremme om, at baghjulet blokerede - men hvorfor
> ? Kunne det være en blokering som følge af at gassen blev sluppet
> pludseligt i forbindelse med wheelien, jfr. i øvrigt en anden tråd, hvor
> det blev nævnt at motorbremsningen var meget kraftig ?
>
I JP Søndag var der en artikel om JW. Her er lige et uddrag:
-------
(...)
På ulykkesdagen skulle Jason Watt lave en fotoopgave for et motorblaad. Han
kørte lidt frem og tilbage på vejen og har tilsyneladende ramt fotografens
motorcykel. Men hvad der præcist skete, har han ingen erindring om.
>> (...)Min motorcykel og mit tøj havde næsten ikke taget skade, så jeg har
ikke haft stor fart på. Rekonstruktionen af uheldet viser, at jeg er væltet
og faldet forover ned i grøften. Lægerne skønner at jeg har slået en
forlæns kolbøtte og lige nøjagtig nået rundt med hovedet sådan her, og så
er min krop brækket sammen, ligesom hvis man springer på hovedet i for lavt
vand. Var jeg nået længere rundt i den kolbøtte, var jeg bare landet fladt
på jorden.
(...)
-----
Det skete forresten den 10/10-99
Bladet var MC-tjek, og der står lidt mere om uheldet i lederen MC-tjek 4/99
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Jens S., Esbjerg (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 16-04-01 14:08

"Jes Vestervang"
skrev
> I JP Søndag var der en artikel om JW. Her er lige et uddrag:
> -------
> (...)
> På ulykkesdagen skulle Jason Watt lave en fotoopgave for et motorblad. Han
> kørte lidt frem og tilbage på vejen og har tilsyneladende ramt fotografens
> motorcykel.
SNIP

Jeg synes ikke helt om det med tilsyneladende.
Jeg har også lige genlæst lederen i MC-tjek og iflg. Johnny så var der
citat: "Alt var der taget hensyn til, og alligevel gik det galt".

Det er så nok et af de mysterier der aldrig bliver løst - selvom det måske
kunne have været med til at gøre os alle klogere.

Og alligevel: Jeg tror at vi var en del herinde der begyndte at køre med
rygbeskytter efter ulykken.

I øvrigt imponerende af JW at han har kæmpet sig op og kører løb igen, og
altid har det helt store smil på, hvor han kommer frem.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125



Peter Sindrup (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sindrup


Dato : 16-04-01 15:03

Jens S., Esbjerg skrev i meddelelsen <9beqvb$cag$1@news.inet.tele.dk>...
>"Jes Vestervang"

>Jeg synes ikke helt om det med tilsyneladende.
>Jeg har også lige genlæst lederen i MC-tjek og iflg. Johnny så var der
>citat: "Alt var der taget hensyn til, og alligevel gik det galt".
>
>Det er så nok et af de mysterier der aldrig bliver løst - selvom det måske
>kunne have været med til at gøre os alle klogere.


Jeg tror den eneste der kan (kunne) give en fyldestgørende forklaring på
hvad der egentligt skete er Johnny (redaktøren/fotografen fra MC Tjek)
da de jo netop var ude at køre for at tage nogle billeder af Jason.
Johnny har tidligere været aktiv her i gruppen men jeg regner ikke med at
han vil bidrage til en "forklaring"

>Og alligevel: Jeg tror at vi var en del herinde der begyndte at køre med
>rygbeskytter efter ulykken.


Også jeg....

>I øvrigt imponerende af JW at han har kæmpet sig op og kører løb igen, og
>altid har det helt store smil på, hvor han kommer frem.


Jeps! Herligt ikke.
Man kan ikke lade være med selv at smile når man ser hans store
tandpasta-smil
på skærmen.


--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)


>--
>
>/Jens S., Esbjerg
>GSX 600 F & GN 125
>
>



Claus Rittig (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-04-01 15:48

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9beqvb$cag$1@news.inet.tele.dk...

> Jeg synes ikke helt om det med tilsyneladende.
> Jeg har også lige genlæst lederen i MC-tjek og iflg. Johnny så var der
> citat: "Alt var der taget hensyn til, og alligevel gik det galt".

Jeg har utrolig ondt af Jason, og jeg kender heller ikke til detaljerne
omkring uheldet. MEN.
Har har flere gange kort før uheldet optrådt på slap line med power-wheelies
(som han ikke var ret god til) iført jeans, tennissko og vindjakke. Han
kørte med styrthjelm, men ellers ikke med noget sikkerhedsudstyr. Taber man
balancen sideværts i en wheelie, og det sker ret let, så sker der ofte en
hel masse lynhurtigt, og det er ikke let bagefter at finde ud af precis hvad
der skete, om det var Jason eller Jasons motorcykel der ramte Johnnys.
Faktum er at uheldet skete, og vi bør nok sikre at hans førlighed ikke røg
forgæves, ved at lære at bruge noget rimeligt sikkerhedsudstyr.

Rittig
(stadig Jason Watt fan)



Jes Vestervang (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 16-04-01 19:38

Jens S., Esbjerg wrote:

> "Jes Vestervang"
> skrev
> > I JP Søndag var der en artikel om JW. Her er lige et uddrag:
> > -------
> > (...)
> > På ulykkesdagen skulle Jason Watt lave en fotoopgave for et motorblad.
> > Han kørte lidt frem og tilbage på vejen og har tilsyneladende ramt
> > fotografens motorcykel.
> SNIP
>
> Jeg synes ikke helt om det med tilsyneladende.

Heller ikke jeg Den er lidt 'far-fetched'

> Jeg har også lige genlæst lederen i MC-tjek og iflg. Johnny så var der
> citat: "Alt var der taget hensyn til, og alligevel gik det galt".
>
Kan dette mon forstås som om at Jason har haft al sikkerhedsudstyr på? Her
tænker jeg på det Rittig nævnte i et andet svar.

> Det er så nok et af de mysterier der aldrig bliver løst - selvom det måske
> kunne have været med til at gøre os alle klogere.
>
Jah :-/

> Og alligevel: Jeg tror at vi var en del herinde der begyndte at køre med
> rygbeskytter efter ulykken.
>
Ja, det var da medvirkende til at jeg købte mig en.

> I øvrigt imponerende af JW at han har kæmpet sig op og kører løb igen, og
> altid har det helt store smil på, hvor han kommer frem.
>
Jeps, og så er han i fjerneren nu (tv2)
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Morten Juel (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 16-04-01 21:14

I øvrigt imponerende af JW at han har kæmpet sig op og kører løb igen, og
> altid har det helt store smil på, hvor han kommer frem.

Hehe ja men firmaerne har da også væltet over hinnanden for at gi ham ting,
så som bil osv osv. så gør det jo kampen en del lettere, var det en af os
**gud forbyde det** så var man sq på røven ;o(

Mvh
Morten



Jes Vestervang (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 17-04-01 16:16

Morten Juel wrote:

> I øvrigt imponerende af JW at han har kæmpet sig op og kører løb igen, og
> > altid har det helt store smil på, hvor han kommer frem.
>
> Hehe ja men firmaerne har da også væltet over hinnanden for at gi ham
> ting, så som bil osv osv. så gør det jo kampen en del lettere, var det en
> af os **gud forbyde det** så var man sq på røven ;o(
>
Ja, og dog, vi kan nu nemt ende i en bedre situation
JW havde jo ikke nogen livsforsikring der dækkede når han kørte mc. En
sådan, giver jo en pæn slat penge hvis man bliver invalid
Derfor, tjek lige din egen livsforsikring, og se om den dækker når du kører
mc!!! Min gjorde ikke, og præmien steg til det dobbelte da jeg fik den
udvidet.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Steen S. Schmidt (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 16-04-01 22:20

> Og alligevel: Jeg tror at vi var en del herinde der begyndte at køre med
> rygbeskytter efter ulykken.

En rygbeskytter ville vel ikke hjælpe synderligt, hvis man lander på nakken.
Kun hvis man rammer eksemplevis et skilt eller lignende med ryggen?

Mvh
Steen



Kenneth (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 17-04-01 15:26

> En rygbeskytter ville vel ikke hjælpe synderligt, hvis man lander på
nakken.
> Kun hvis man rammer eksemplevis et skilt eller lignende med ryggen?

...eller måske en sten som ligger på vejen ?


--
Venligst
Kenneth
ZX9R-C



Brian (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-04-01 05:40

Når nu folk siger at det var forstanden der gik ud da det gik galt??, er
tilfældet så det samme da Chris Hummelshøj gik bort for et par år siden??.
JEg har hørt det som om at det var fotografen der skulle stoppe de biler de
skulle dukke op, hvis der kom nogen.???For mig at høre er det sku for
amatøragtigt af en ellers proffesionel kører???.

Men det er som sagt kun hvad jeg har hørt.Nogen andre bud???

Brian W.
" Som nær havde købt en ny foregaffel , hvis ikke jeg har havde fået skilt
foregaflen ad igen, efter en bommert, med at skifte pakninger i den.

--
**** W.A.F ****
"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9beb8j$3lp$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg sidder lige og kigger i tv-programmet fra i går (!) og kan se at TV3
> sendte "nye fanger på fortet" med bla. Jason Watt. Der står dog, at
> programmet er optaget før Jason Watts ulykke.
>
> Blev det nogensinde opklaret hvad der gik galt med motorcyklen ?
> Jeg mener der var teorier fremme om, at baghjulet blokerede - men hvorfor
?
> Kunne det være en blokering som følge af at gassen blev sluppet pludseligt
i
> forbindelse med wheelien, jfr. i øvrigt en anden tråd, hvor det blev nævnt
> at motorbremsningen var meget kraftig ?
>
> Og kan det da så ikke snart blive bedre vejr, så jeg kan slippe tastaturet
> og køre på F'eren. Vintercyklen er ikke sjov længere - nu burde det jo
være
> sommer !
>
> --
>
> /Jens S., Esbjerg, vintertræt, tastaturtræt, og som nok snart får en
> museskade i gashåndtagshånden
> GSX 600 F & GN 125
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste